29 اسفند 1402



دلایلی که می گویند در شبانه روز باید ۷ ساعت بخوابید

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

5Sleeping#خواب خوب و کافی تاثیر مستقیمی بر #سلامت #بدن دارد. در این مقاله دلایلی که می گویند در شبانه روز باید ۷ ساعت بخوابید را عنوان می کنیم.

بسیاری از متخصصان خواب بر این باورند که تقریبا همه مردم به حداقل ۷ ساعت و نیم خواب نیاز دارند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. این معیاری خوب برای متوسط افراد است.
تحقیقات به وضوح نشان داده است که خواب کافی به انجام بهتر فعالیت های ذهنی کمک می کند. در اینجا شش مزیت خواب کافی شبانه بیشتر معرفی شده است:

پیشگیری از سرماخوردگی
طبق مطالعات، اگر شما جزو افرادی باشید که در شبانه روز کمتر از ۵ ساعت خواب دریافت می کنید، بیشتر دچار عفونت هایی مانند سرماخوردگی می شوید. و این در حالی است که خواب کافی سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با این بیماری ها تقویت می کند.

بهبود فعالیت بدنی
همانطور که بارها گفته شده، ورزش منظم و فعالیت بدنی شما را در تجربه خواب خوب شبانه کمک می کند. در مقابل تحقیقات نشان داده است که محرومیت از خواب انجام فعالیت های بدنی را دشوار می کند و شما در این شرایط سراغ ورزش های با شدت کمتر و زمان کوتاه تر خواهید رفت.

تنظیم هورمون های مرتبط با اشتها
بدن شما تحت تاثیر هورمون های گرسنگی و احساس سیری است؛ گرلین، لپتین و انسولین. زمانی که شما دچار محرومیت از خواب هستید، هومون های گرسنگی در بدن افزایش می یابد و هورمون لپتین که هورمون عدم اشتها است، کاهش می یابد در نتیجه شما بیشتر سراغ مواد غذایی با کالری بالا و نشاسته ای می روید.

جلوگیری از میگرن
در میان عوامل شناسایی شده به عنوان آغازگر میگرن، کم خوابی، محرومیت از خواب و خستگی شناخته شده است. در عوض تجربه ۸ ساعت خواب خوب شبانه کاملا اثر معکوس دارد. به شرط این که هنگامی که در بستر هستید، موزیک گوش ندهید، ۴ ساعت قبل از خواب پیزی نخورید و ۲ ساعت قبل از خواب چیزی ننوشید، ضمن این که سر ساعت معین به رختخواب بروید.

5Sleeping

کنترل قند خون
بر طبق نتایج تحقیقات خواب کمتر از ۶ ساعت در بیشتر شب ها، احتمال افزایش قند خون را ۳ برابر می کند. به اعتقاد محققان هلندی، حتی یک شب بی خوابی نیز منجر به ایجاد تداخلاتی در توانایی بدن انسان برای استفاده از انسولین و در نتیجه تنظیم گلوکز می شود.

مبارزه با چاقی
تحقیقات زیادی ارتباط بین چاقی و خواب ناکافی را در کودکان و بزرگسالان نشان داده اند و این احتمالا به عوامل زیادی مرتبط است. یک نظریه بر این است که اگر شما کم بخوابید، کمتر به سراغ ورزش می روید و غذاهای با حجم و کالری بالا را انتخاب می کنید. احتمال دیگر این است که محرومیت از خواب باعث کاهش سوخت و ساز بدن و میل شدید به غذا می شود.
شروع یک برنامه منظم خواب، اضافه کردن ورزش به برنامه های روزانه، کاهش مصرف کافئین در بعد از ظهر، اجتناب از الکل و سیگار، و در صورت نیاز مراجعه به متخصص اختلالات خواب، می تواند در صورتی که مبتلا به محرومیت از خواب هستید، مفید باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه