29 اسفند 1402



عجیب ترین رودخانه های جهان

0.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.50 (1 رای)

عجیب ترین رودخانه های جهان جاذبه های گردشگری طبیعی یکی از مکان های محبوب در بین گردشگران به حساب می آیند، سالانه افراد بسیاری برای بازدید از این دسته جاذبه ها به نقاط مختلف سفر می کنند،

رودخانه ها یکی از جاذبه های طبیعی مورد علاقه گردشگران می باشد، اما برخی از رودخانه ها ویژگی های عجیبی دارند، در ادامه چندین مورد از عجیب ترین رودخانه های جهان را معرفی خواهیم کرد.

رودخانه جوشان
یکی از عجیب ترین رودخانه های موجود در جهان، رودخانه بویلینگ واقع در جزیره دومینیکا بوده که به دلیل آب بسیار داغ و جوشانی که دارد به عنوان رودخانه جوشان شناخته می شود، دمای آب این رودخانه به حدی بالا بوده که وارد شدن به آن بدون لباس مخصوص غیر ممکن است، در اکثر مواقع دمای آب رودخانه را در حدود 80 تا 90 درجه سانتی گراد اعلام کرده اند.

عجیب ترین رودخانه های جهان

رودخانه اسیدی
در کشور اسپانیا رودخانه ای قرمز رنگ وجود دارد که در سال های اخیر نظر افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده است، قرمز بودن رودخانه ریو تینتو به مقادیر اسیدی موجود در آن باز می گردد، PH آب این رودخانه در حدود 1.7 تا 2.5 می باشد، این ارقام از وجود رسوبات سولفید آهن در آب این رودخانه خبر می دهد. جالب است بدانید که این رسوبات شامل فلزاتی نظیر طلا، مس و نقره می شوند. ریو تینتو طبق نظر کارشناسان محیط زیست، آلوده ترین رودخانه جهان بوده و به دلیل عملیات های معدنی که در این منطقه طی هزاران سال صورت گرفته، بدین شکل تبدیل گشته است.

عجیب ترین رودخانه های جهان

رودخانه پنج رنگ
یکی از جاذبه های گردشگری محبوب و بسیار زیبای موجود در کشور کلمبیا، رودخانه کانیو کریستالس نام دارد، افراد این رودخانه را که در منطقه سرانیا د لا ماکارنا قرار گرفته به عنوان رودخانه پنج رنگ می شناسند، دلیل این نام گذاری رنگ های موجود در کف رودخانه بوده که منظره ای بسیار زیبا را خلق کرده اند، رنگ قرمز مربوط به گیاهانی می باشد که در کف رودخانه روییده، رنگ مشکی صخره ها، رنگ زرد شن ها، رنگ سبز جلبک ها و رنگ آبی، پنج رنگ این رودخانه را تشکیل داده اند. شنا کردن در این رودخانه مجاز بوده و یکی از تفریحات محبوب کلمبیا به حساب می آید، لازم به ذکر است که هیچ موجود آبزی در این رودخانه زندگی نمی کند.

عجیب ترین رودخانه های جهان

رودخانه سنگی
یکی دیگر از رودخانه های عجیب دنیا در کشور کانادا واقع شده است، شکل عجیب قرار گیری سنگ های این رودخانه سبب جلب توجه گردشگران گشته، همچنین لازم است بدانید که نام اصلی آن رودخانه هامبر می باشد. در طول مسیر رودخانه هامبر سنگ های کوچک و بزرگی را مشاهده خواهید کرد که به صورت طبقه ای بر روی یکدیگر قرار گرفته اند، سطح تماس بسیار اندک این سنگ ها باعث تعجب گردشگران می شود، گویی سنگ ها با طناب به یکدیگر متصل شده اند، اما اگر از نزدیک به تماشای آن ها بروید متوجه خواهید شد که سنگ ها بدون اتصال بر روی یکدیگر قرار گرفته اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه