09 فروردين 1403



الو! دکتر... کمک...

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
مجله زندگی ایده آل:

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟!

28 ساله هستم و صورتم لاغر است. پر شدن صورت به زیباتر شدن دوچندان من كمك مي‌كند اما متاسفانه بعد از هر بار استفاده از دارو صورتم به حالت اول بازمي‌گردد. مي‌خواستم در مورد تزریق چربی به گونه و مدت ماندگاری آن بیشتر بدانم.

دكتر افسانه ثنايي، متخصص سلامت و زیبایی :

داروها معمولا تاثیر قابل توجه و مشهودی در پر کردن صورت ندارند. چنانچه مایل به برجسته کردن صورت، گونه و رفع گودی‌های صورت‌تان هستید بهترین حالت آن است که از تزریق چربی استفاده کنید. در این روش از چربی بدن خودتان برداشته مي‌شود. سپس این چربی شسته و تصفیه شده و به صورت تزریق مي‌شود. این تزریق باید در موارد مناسب و در مناطق مناسب صورت انجام شود تا نتیجه دلخواه به‌دست آید. نتیجه آن نیز بسیار خوب، طبیعی و ماندگار است.

الو! دکتر... کمک...

سایزم را دوست دارم اما ...

دختری 23 ساله هستم. سایز سینه‌ام را دوست دارم اما مي‌خواهم سینه‌های سفت‌تری داشته باشم. در ضمن احساس مي‌کنم یکی از سینه‌هایم افتاده‌تر است. برای رفع این دو گزینه چه کنم؟

دكتر افسانه ثنايي، متخصص سلامت و زیبایی :

چنانچه از سایز سینه‌های‌تان راضی هستید و اختلاف آنها چندان چشمگیر نیست و افتادگی هم ندارند، بهتر است از هرگونه اقدام روی آنها خودداری کنید زیرا گذاشتن پروتز هرقدر هم که کوچک باشد سینه‌های شما را بزرگ مي‌کند و شما چنین چیزی نمي‌خواهید. اگر سایز سینه‌تان متناسب و کافی است استفاده از پروتز علاوه بر بزرگی نامطلوبی که ایجاد مي‌کند، مشکلات و دردسرهای احتمالی پروتز سینه را هم که در موارد نادر وجود دارد، به شما تحمیل مي‌کند؛ ازجمله بی‌حسی نوک سینه، جا به جایی پروتز و عوارض عمومي ‌جراحی بنابراین برای سفت کردن سینه درحالی که سایز سینه‌ها خوب است و افتادگی هم ندارند، بهتر است هیچ اقدامي‌نکنید. احیانا اگر سینه‌های شما افتادگی همراه با شلی دارند مي‌توانید عمل جراحی ماستوپکسی یعنی بالا کشیدن سینه را بدون پروتز انجام دهید.

کدام ماهی مفیدتر است؟!

آیا فرقی می‌كند كه چه ماهی‌ای بخوریم و حتما باید انواع مختلف ماهی را مصرف كنیم یا می‌توانیم همیشه از یك نوع ماهی استفاده كنیم؟

دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی، دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران:

یکی از ویژگی‌های مهم غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو از لحاظ سلامت تغذیه، چربی‌ها یا اسیدهای چرب و ید موجود در آنهاست که متاسفانه کمبودشان در افراد جامعه خیلی شایع است. این چربی‌ها به اصطلاح اسیدهای چرب امگا 3 نام دارند و بیشتر در ماهی هایی که در آب آزاد زندگی می‌کنند، یافت می‌شود.

 برای مثال در ترکیبات گوشت ماهی‌های دریای عمان و خلیج فارس، امگا 3 و ید وجود دارد اما ماهی‌های دریای شمال، ماهی‌های رودخانه‌ای، دریاچه‌ای و پرورشی تقریبا امگا 3 و ید ندارند بنابراین اگر هدف‌تان از خوردن غذاهای دریایی این است که امگا 3 و ید دریافت کنید باید عمدتا از ماهی‌های آب‌های آزاد استفاده کنید. اما اگر منظور شما مقایسه کلی گوشت قرمز با ماهی است در این صورت تفاوتی ندارد که چه ماهی‌ای بخورید چون گوشت سفید ماهی و میگو بازهای پورین و پیریمیدین بسیار کمتری دارد، در نتیجه اوره و اسید اوریک کمتری در بدن تولید می‌کند.
پس گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز ارجحیت دارد.

چرا دخترم با خودش حرف مي‌زند؟!

دختری 11 ساله دارم كه با خودش حرف مي‌زند. لطفا مرا راهنمایی كنید.

دكتركتايون خوشابي، متخصص سلامت روان:

ما اطلاع دقیقی از تاریخچه این مشکل در فرزندتان نداریم اما یکی از مسائل رایج در میان کودکان داشتن دوست‌های خیالی است که معمولا از حدود 3 تا 4 سالگی به بعد شروع مي‌شود. بسیاری از کودکان دوست‌های خیالی دارند و با آنها صحبت و بازی مي‌کنند؛ از خانواده هم مي‌خواهند که احترام و هوای آنها را داشته باشند. این مسئله مي‌تواند کاملا طبیعی باشد. باید دید که آیا فرزند شما دوست خیالی دارد و با او صحبت مي‌کند یا گاهی اوقات چیزهایی که به ذهنش مي‌رسد را با صدای بلند ابراز مي‌کند. پس تفاوت بین این دو زیاد است و باید در این مورد از فرزندتان سؤال کنید. معمولا جای نگرانی وجود ندارد اما باید به او تذکر داد که صحبت کردن با خود، پدیده اجتماع‌پسندی نیست و ممکن است دیگران با دیدن این صحنه قضاوت‌های نامعقولی در مورد او داشته باشند. در صورتی که فرزند شما احساسات، عواطف و افکارش را با خود بازگو مي‌کند بهتر است از او بخواهید آنها را به شکل نوشته دربیاورد و حتی به صورت یک دفترچه خاطرات برای خودش درست کند.

چرا پسرم چاق نمي‌شود؟!

پسر 5 ساله‌ام خیلی لاغر و ضعیف است. پوستش هم زرد است. پیش هر متخصصی كه مي‌روم، چاق نمي‌شود. باید چه كار كنم؟

دكتر اكبر كوشانفر، متخصص کودک :

الو! دکتر... کمک...

این کودک 5 ساله چنانچه در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه كرده و تاکنون نیز تغذیه خوبی داشته است، الان باید وزنی حدود 15 تا 16 کیلوگرم و قدی حدود 120 سانتی متر داشته باشد اما اگر کمتر از این وزن داشته باشد و قد او در پایش رشد کمتر از منحنی میانگین باشد، لاغر و کم وزن محسوب مي‌شود. اگر کودک‌تان کمبود وزن دارد باید رژیم غذایی او را برحسب عادت خانواده و میل او تنظیم کنید تا بتواند غذای کافی بخورد. صبحانه یک کودک 5 ساله باید کامل باشد. مي‌توانید شیر را با عسل یا هویج و خرما مخلوط کنید تا خوشمزه‌تر شود و کودک هر روز یک لیوان در حدود 250 سی‌سی از آن بخورد. برای میان‌وعده‌های صبح و عصر نیز مي‌توانید از انواع میوه‌جات مثل سیب، موز، مرکبات و... ، یک لیوان شیر و یک تکه کیک نسبتا بزرگ استفاده کنید. ناهار و شام یک کودک 5 ساله باید یک وعده کامل غذایی متشکل از انواع مواد غذایی مثل برنج، نان همچنین انواع گوشت قرمز، مرغ و ماهی باشد. از میان مواد پروتیدی آنهایی را انتخاب کنید که کودک تمایل به خوردن‌شان دارد. چنانچه کودک گوشت قرمز را به صورت تکه‌ای دوست ندارد مي‌توانید آن را به صورت چرخ کرده، کتلت یا کباب مخلوط با انواع برنج مثل عدس‌پلو و... به او بدهید. یک ساعت بعد نیز به عنوان دسر به او یک کاسه کوچک ماست بدهید. علاوه بر مواد پروتیدی، مصرف مواد گلوسیدی، چربی، کره‌های گیاهی و انواع روغن‌های گیاهی به خصوص روغن زیتون نیز توصیه مي‌شود تا کالری کودک تامین شود. حتما به اشتها و میل کودک اهمیت بدهید و هیچ وقت با زور به او غذا ندهید. در عین حال مي‌توانید از مکمل‌های ویتامینی، ترکیبات آهن و امگا-3 نیز استفاده کنید. با این رژیم غذایی به نظر مي‌رسد کودک مي‌تواند هر يك یا 2 ماه يك کیلوگرم وزن اضافه کند. علاوه براینها توصیه مي‌شود آزمایش خون بدهد تا از لحاظ کم خونی و ویتامین D بررسی شود. آزمایش ادراری نیز برای تشخیص عفونت‌های ادراری توصیه مي‌شود.

دلیل لکه‌بینی قبل از قاعدگی  چیست؟

حدود 3 سال است که 2 تا 3 روز قبل از قاعدگي لكه‌بینی دارم درصورتی كه قبلا اینطور نبودم. مشكل ازكجاست؟

دكتر آزيتا صفارزاده، متخصص زنان :

علت آن بیشتر اختلالات هورمونی مي‌تواند باشد. شما باید در روز دوم عادت ماهانه‌تان یک آزمایش هورمونی بدهید. همچنین برای رد پولیپ، فیبروم رحمي ‌و کیست‌های تخمدان انجام یک سونوگرافی از رحم توصیه مي‌شود.

بی‌اختیاری ادرار دارم، چه کنم؟

خانمي‌50 ساله هستم  و دوبار زایمان داشته‌ام. دچار بی‌اختیاری ادرار شده‌ام و با کوچک‌ترین عطسه یا سرفه‌ای کنترل خود را از دست مي‌دهم. باید چه‌کار کنم؟ آیا مي‌توانم با یک عمل سرپایی و کوچک درمان شوم؟

دکتر تراب پرهیز، متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار:

در رابطه با خانم‌هایی که بعد از 50سالگی دچار بی‌اختیاری‌های مختلف مي‌شوند چند نکته قابل توجه وجود دارد. یکی اینکه بارداری و زایمان معمولا باعث شلی گردن مثانه یا کف لگن مي‌شود. از طرفی یائسگی باعث مي‌شود کف لگن کمي‌خشک و نازک شود و بی‌اختیاری را تشدید کند. سن نیز باعث افزایش بی‌اختیاری‌ها مي‌شود. دریچه گردن مثانه با افزایش سن ممکن است دیگر قدرت کافی برای کنترل ادرار نداشته باشد. برای مثال اگر 400سی‌سی ادرار در مثانه باشد، گردن مثانه باید این قدرت را داشته باشد که ادرار را نگه دارد و فقط موقع ادرار کردن شل شود اما در خانم‌های مبتلا به بی‌اختیاری مي‌بینیم که برای مثال با وارد شدن 100 یا 150 سی‌سی ادرار به مثانه، گردن مثانه شروع به لرزش مي‌کند و ادرار با یک تکان یا سرفه شروع به ریختن مي‌کند؛ درنتیجه فرد باید سریعا به سمت دستشویی برود. در این موارد ما باید حتما بیمار را معاینه کنیم و فشار گردن مثانه را بسنجیم تا ببینم آیا با سرفه و عطسه ادرارش مي‌ریزد یا خیر. در این صورت مي‌توانیم با روش‌های جدید و سرپایی، گردن مثانه را تنگ کنیم. البته قبل از درمان باید سی‌تی اسکن انجام دهیم تا ببینم چه وسیله‌ای برای بیمار بهتر است و براساس آن درمان را انجام دهیم. این عمل‌ها به شکل سرپایی و بدون بیهوشی انجام مي‌شوند و نتایجي بالای 90درصد دارند.

بهترین راه برای گونه دار شدن کدام است؟

دختری 20 ساله هستم. برای گونه دار شدن بهترین راه به غیر از كاشت گونه چیست؟

دكتر عباس پريساي، متخصص جراحي‌هاي زيبايي و درمان چاقي‌هاي مفرط :

غیر از کاشت گونه (پروتز گونه) برای افزایش حجم و تغییر فرم گونه می‌توان از تزریق چربی استفاده كرد. در این روش چربی از بدن خود شخص گرفته می‌شود، سپس با فیلتر کردن آن و جدا کردن چربی آزاد و خونابه، چربی به ناحیه گونه تزریق می‌شود. مزیت این روش استفاده از بافت طبیعی خود شخص و همچنین انعطاف پذیر بودن آن است. در این روش میزان تزریق، حجم و فرم گونه در اختیار جراح است. به عبارتی بیشتر از پروتز می‌توان خواسته بیمار را تامین كرد. علاوه براین احتمال عوارضی مثل عفونت و جابه جایی در این روش کمتر است.

الو! دکتر... کمک...

این قرص به کبد ضرر مي‌رساند؟!

خانمي‌45 ساله هستم. پوست صورتم لکه‌های قهوه‌ای و جوش‌های ریز چرکی بسیار داشت. پزشک برایم قرص روآکوتان تجویز کرد و اکنون بعد از 6 ماه جوش‌ها و لکه‌هایم برطرف شده‌اند. تا حالا به صورت 2 روز در میان حدود 90 قرص خورده‌ام. آیا با قطع دارو این مشکلات پوستی دوباره برمي‌گردند؟ آیا این قرص به کبد ضرر مي‌رساند؟ از وقتی مصرف قرص را شروع کرده‌ام شکمم بزرگ شده است. آیا علت آن روآکوتان است؟

دكتر بیتا پاک‌طینت، متخصص پوست، مو و زیبایی:

به‌طور معمول درمان با روآکوتان در آخرین مرحله توصیه مي‌شود؛ زمانی که هیچ کدام از راه‌های درمانی موثر نبوده یا آکنه به درمان مقاوم باشد اما در سال‌های اخیر متاسفانه مصرف روآکوتان شیوع پیدا کرده است. در صورت تجویز روآکوتان، بايد در مورد عوارض احتمالی آن اطلاعات كامل به بیماران داده شود. شایع ترین عوارض روآکوتان، شامل خشکی پوست، قرمزی پوست، خشکی گلو، خشکی مخاط، خشکی و تحریک‌پذیری چشم‌ها مي‌شود. سایر عوارض جدی‌تر نیز عبارتند از: تهوع و استفراغ، تغییرات سیکل قاعدگی، تغییرات بینایی، کاهش اشتها، زردی، مشکلات کبدی، کم خونی، تشنج، خشکی مفاصل و عضلات، بیماری التهابی روده، تغییرات خلق، افزایش پیگمانتاسیون پوستی و تغییرات سطح گلوکز خون. نكته مهم اینکه در صورت بروز کدورت قرنیه مصرف دارو باید قطع شود. به دلیل عوارض کبدی، تست‌های کبد باید قبل و نیز یک ماه بعد از شروع درمان، انجام شوند و سپس هر 3ماه یک‌بار تکرار شوند. مصرف روآکوتان مي‌تواند با افزایش فشار داخل جمجمه همراه شود كه نشانه‌های اولیه آن سردرد، تهوع، استفراغ و اختلال بینایی هستند. گاهی افزایش تری‌گلیسرید و سطح کلسترول خون نیز دیده مي‌شود. روآکوتان تراتوژن بوده و مصرف آن در خانم‌های باردار، مطلقا ممنوع است. در صورتی كه درمان با روآکوتان صحیح و كامل باشد تكرار آن ضرورت نمي‌یابد.

الو! دکتر... کمک...الو! دکتر... کمک...الو! دکتر... کمک...الو! دکتر... کمک...الو! دکتر... کمک...

نویسنده: مامی سایت

منبع

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه