10 فروردين 1403



توصیه های ورزشی برای سلامت خانم های بالای ۵۰ سال

1.25 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.25 (2 رای)

Seniors Resistance trainingخانم هایی که به سن 50 سالگی می رسند باید بیشتر از همیشه به فکر #سلامت خود باشند. در این مقاله توصیه های ورزشی برای سلامت خانم های بالای ۵۰ سال ارائه می دهیم.

فعال نگه داشتن  بدن در پیری بسیار مهم است  و در واقع کلید سلامتی بدن است. یک برنامه منظم ورزشی نه تنها چربی می سوزاند، بلکه باعث می شود بدن و مغز بهتر کار کند. زنان بالای 50 سال  با انجام تمرینات ورزشی کالری سوزانده و ماهیچه ها و استخوان ها را تقویت می کند. برای برطرف کردن مشکلات خواب، گر گرفتن، افسردگی، اضطراب و … ورزش کردن مرتب به زنان بالای 50 سال توصیه می شود.

اگر قبل از رسیدن به سن 50 سالگی مرتب ورزش می‌کردید، به نفع شماست، شما احتمالاً این نکات ورزشی را تاکنون دنبال کرده‌اید. اما اگر مرتب ورزش نمی‌کردید، برای شروع دیر نیست.

برای زنان بالای 50 سال، تمرین فیزیکی مرتب ممکن است برخی از علائم یائسگی، مانند گرگرفتگی، درد مفاصل، اضطراب، افسردگی و مشکلات خواب، را تسکین دهد. ورزش خطر حمله قلبی، پوکی استخوان و دیابت را کاهش می‌دهد، وزن را در کنترل نگه می‌دارد و حتی چربی شکم را آب می‌کند.

به همین دلیل است که اگر ورزش نوشیدنی بود، همۀ آن را سر می‌کشیدند. تأثیر ورزش آنقدر قوی است که بر هر سیستم فیزیولوژیک در بدن برای بهتر شدن تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از مشکلات افزایش سن مربوط به سبک زندگی غیرفعال و بی‌تحرک است. وقتی سن تقویمی شما به 55 رسید، سن بیولوژیک می‌تواند 35 باشد؛ البته اگر برنامۀ ورزشی دائمی را دنبال کنید.

آمادۀ شروع هستید؟ اول از همه، با پزشک مشورت کنید. اگر بیش از 40 سال دارید یا عوامل خطرساز (سیگار کشیدن، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت یا سابقۀ خانوادگی) همراه شماست، مراجعه به پزشک اهمیت ویژه دارد.

 
نکاتی ساده برای ورزش

یک برنامۀ تناسب اندام کامل باید شامل تمرینات ایروبیک، تقویت عضلات و تمرینات کششی و انعطاف‌پذیری باشد.


تمرینات ایروبیک

پیاده‌روی، دویدن و رقص شکل خوبی از تمرینات ایروبیک هستند. این تمرینات بر روی عضلات بزرگ بدن کار می‌کند و برای سیستم قلبی-عروقی و وزن شما مفید است. سه یا چهار جلسه در هفته و هر بار 20 دقیقه یا بیشتر تمرینات ایروبیک را انجام دهید. با سرعتی تمرین کنید که بتوانید صحبت کنید. به این می‌گویند “آزمایش صحبت”.

Seniors Resistance training

 
تمرینات قدرتی

بلند کردن وزنه‌های دستی تقویت و طرز اندام شما را بهتر می‌کند، خطر آسیب به قسمت تحتانی کمر را کاهش می‌دهد و شما را متعادل نگه می‌دارد. با وزنۀ دستی شروع کنید که می‌توانید به راحتی برای 8 بار تکرار آن را تحمل کنید. به تدریج تعداد دفعات را بیشتر کنید تا به 12 برسید و کامل کنید.

 
تمرینات کششی

تمرینات کششی به حفظ انعطاف و دامنۀ حرکت مفاصل کمک می‌کند. این حرکات می‌توانند خطر آسیب و درد عضلات را کم کند. یوگا و پیلاتس شکل خوبی از تمرینات کششی هستند. این تمرینات قسمت میانگاهی بدن را تقویت و تعادل را بیشتر می‌کند.

 
دلیلی برای ورزش بیابید

یک نکتۀ ورزشی دیگر : هر حرکت هرچند کوچک برای تان مفید محسوب می‌شود. پس حرکت کنید؛ حتی یک تکان کوچک. اگر آنقدر گرفتار هستید که برای ورزش مرتب وقت ندارید، به دنبال فرصت‌هایی برای تحرک خودتان باشید. تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد چشم‌گیری از فواید سلامت به دلیل وجود تمام قدم‌های اضافه‌ای است که در طول روز برمی‌دارید.

 
چند نکتۀ دیگر در زمینۀ تناسب اندام و “تحرک” عبارت است از:

• یک سگ داشته باشید و هر روز آن را برای قدم زدن بیرون ببرید.

• از پله استفاده کنید نه آسانسور. در خانه، بر سر پله‌ها فریاد نزنید؛ از آنها بالا بروید.

• بلند شوید و با همکاران صحبت کنید؛ به جای اینکه ایمیل بفرستید. با یکی-دو تا از همکاران ملاقات کنید؛ بیرون بروید و در حال پیاده‌روی با دوستان دیدار کنید.

• هر وقت توانستید تندتند راه بروید.

• ورزش، بازی یا فعالیتی که دوست دارید را پیدا کنید. مثلاً به کلاس‌های تنیس بروید.

اگر سفر می‌کنید، کفش‌های پیاده‌روی همراهتان باشد. با کفش راحت، پاهایتان وسیلۀ اصلی برای حمل و نقل هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه