09 فروردين 1403



پوست و مو

چگونه از موخوره جلوگیری کنیم؟

0.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.50 (1 رای)

موخوره یک اصطلاح عامیانه است كه وقتی انتهای موها شاخه‌ شاخه می‌شود میگویند موهایم دچار موخوره شده است. مشکلی که اکثر خانمها با آن آشنا هستند و دنبال راه حلی برای درمان و پیشگیری از آن میگردند.

 

موخوره ساقه مو را دچار شكستگی می‌كند و می‌تواند موجب ناهموار شدن سطح موها شود، ولی بر ریشه موها تاثیری ندارد و موجب ریزش مو نمی‌شود. مو در دو جهت طولی و عرضی دچار آسیب میشود. وز شدن مو نتیجه اسیب عرضی و موخوره به سبب آسیب طولی مو بوجود می آید.

عوامل ایجاد کننده:

شرایط فیزیكی و شیمیایی می‌تواند عامل ایجاد موخوره باشد. سشوار كردن پی‌ در پی موها و استفاده از برس ها و شانه‌های نامناسب ( پلاستیکی ) از جمله عوامل فیزیكی است كه موجب موخوره می‌شود. استفاده مداوم از رنگ‌های شیمیایی برای رنگ كردن موها نیز از مهمترین شرایط شیمیایی ایجاد كننده موخوره است. و نیز افرادی که بطور طبیعی دارای موهای خشکی هستند بیشتر در معرض ابتلا به موخوره هستند.


پیشگیری:

متخصصین مو پوست و زیبایی توصیه میکنند بمنظور جلوگیری از شکنندگی مو پس از استحمام و استفاده از شامپوها از نرم کننده استفاده کنیم.

همچنین اجتناب از شانه زدن موهای خیس، بستن محکم مو با کش، شستشوی خشن موها سبب کاهش آسیب رسیدن به موها میشود و استفاده از روغن ها کرم های مو و نرم کننده ها، روغن بادام و یا روغن زیتون از آسیب رسیدن به مو جلوگیر می کند.

از رنگ کردن مکرر با مواد شیمیایی و بی رنگ کردن ( دکلره ) مو بپرهیزیم. در مواقع ضروری از سشوار استفاده کنیم و سعی کنیم موها را به صورت طبیعی با حوله خشک کرده و سپس نوک موها را با کمی روغن بادام چرب کنیم.

درمان:

تنها راه درمان موخوره، رعایت نکات پیشگیری کننده و کوتاه کردن نوک موها به صورت دوره ای و مرتب است.

 

بازنشر: مامی سایت


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه