09 فروردين 1403



گام هایی برای رهایی از اضافه وزن دوران بارداری

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

IMG11510961اضافه #وزن دوران #بارداری یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها بعد از زایمان دچار اضافه وزن شدیدی می شوند، در این مقاله گام هایی برای رهایی از اضافه وزن دوران بارداری را برای شما عزیزان معرفی می کنیم.

به گفته متخصصان در دوران بارداری به طور متوسط ۶ تا ۱۸ کیلوگرم به وزن مادر اضافه می‌شود اما نکته مهم این است که کاهش وزن پس از زایمان نه تنها به تناسب اندام کمک می‌کند، بلکه سلامت قلبی عروقی مادر در سنین بالاتر از ۴۰ سالگی را نیز بهبود می‌بخشد. اما بعد از زایمان چطور می‌توان از شر اضافه وزن دوران بارداری خلاص شد؟

اولین راه برای کاهش وزن،  اجتناب از وزن گیری زیاد در طول دوره بارداری است. متاسفانه تصورات سنتی غلط با جملاتی مانند «تو الان باید به اندازه دو نفر غذا بخوری» به روند پرخوری کمک می‌کند اما به یاد داشته باشید وزن‌گیری مناسب و پرخوری نکردن به معنی بی‌توجهی شما به جنینتان نیست اما باید از رژیم گرفتن‌های سر خود در دوران بارداری  نیز پرهیز کنید. در حقیقت دوره بارداری نیازمند برنامه غذایی دقیق و مشخصی است که نیازهای بدن شما را تامین می‌کند و باعث رشد مناسب جنین می‌شود.

قدم اول، شیردهی
۶ ماه اول پس از زایمان دوره طلایی کاهش وزن است ویک راه آسان که برای مادر و نوزاد منفعت دو طرفه به همراه دارد، شیردهی است. در واقع شش ماه شیردهی رمز طلایی کاهش وزن مادر است اما به خاطر داشته باشید پرخوری به بهانه شیردهی اصلا معقول نیست و در دوران شیردهی بدن نیازهای تغذیه‌ای مشخصی دارد که دریافت مازاد مواد غذایی مانع از کاهش یافتن وزن  شما می‌شود. بنابراین با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و متعادل و در صورت لزوم همراه با مکمل غذایی مولتی ویتامین، شیردهی مناسب برای نوزاد و کاهش وزن مطلوب برای خودتان را هم زمان فراهم کنید.

IMG11510961

قدم دوم، تغذیه طلایی
برای رسیدن به تناسب اندام بعد از زایمان مصرف کافی میوه و سبزیجات و لبنیات کم چرب را در صدر برنامه‌های خود قرار دهید. به یاد داشته باشید این مواد غذایی در همراهی با نان های سبوس دار کمک بزرگی به کاهش وزن شما می‌کنند.

قدم سوم، ورزش روزانه
فراموش نکنید که ورزش و فعالیت بدنی کاهش وزن شما را تسریع می‌بخشد. بنابراین می‌توانید روزانه یک ساعت ورزش ایروبیک و یا یک تا دوساعت پیاده‌روی را در برنامه خود بگنجانید اما تا یک ساعت و نیم پس از ورزش از شیردادن به نوزاد خودداری کنید چرا که اسید لاکتیک تولیدی ماهیچه‌ها در طی ورزش وارد شیر شده و آن را ترش مزه می‌کند. اگر فکر می‌کنید در طی مدت ورزش و یک ساعت و نیم پس از آن نوزادتان گرسنه خواهد شد، قبل از ورزش مقداری از شیر خودتان را بدوشید و کنار بگذارید تا کوچولو گرسنه نماند. در ضمن اگر چه به تازگی مادر شده‌اید اما باید وقتی را هم به خودتان اختصاص بدهید. پس بدون عذاب وجدان برای زمان محدودی نوزاد را به والدین خود یا همسرتان بسپارید و ورزش را آغاز کنید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه