10 فروردين 1403



یک خرید اشتباه، یک عمر آرزوی باروری

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

 

متخصصان آمریکایی در مطالعه موردی روی منابع تولید و فرآوری طی هفت سال گذشته تخمین زدند که 84 هزار نوع ماده شیمیایی در حال حاضر مصرف می‌شوند و هر سال حدود 700 نوع ماده شیمیایی جدید به این فهرست اضافه می‌شود. با وجود مصرف حجم بالایی از این مواد شیمیایی و افزایش روزافزون آن، بسیاری از این مواد بدون آن که تاثیرشان بر سلامت موجودات زنده به اندازه کافی مورد بررسی و آزمایش قرار گیرند همچنان استفاده می‌شوند.
تماس با این مواد شیمیایی اجتناب‌ناپذیر است. این مواد در هوا،‌ آب، خاک، مواد خوراکی و حتی محصولات خانگی وجود دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد مواد شیمیایی بسیاری بر سلامت افراد در تمام گروه‌های سنی تاثیر می‌گذارند و موجب اختلال‌های رفتاری و نامتوازنی هورمونی می‌شوند. علاوه بر این وجود برخی مواد شیمیایی زیست‌محیطی به طور مستقیم با افزایش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها همچون سرطان سینه، اوتیسم و نازایی ارتباط دارد.
به اعتقاد پزشکان لازم است میزان تماس افراد با مواد شیمیایی کنترل شود. این اقدام می‌تواند در به حداقل رساندن عوارض این مواد و تعیین برنامه‌های درمانی بهتر برای بارداری سالم مفید و موثر باشد. هرچند نحوه محدود ساختن تماس با این مواد شیمیایی را نمی‌توان در مطب پزشک آموخت اما می‌توان با تغییرات اندک در برخی عادات روزمره از بدن در برابر عوارض این مواد حفاظت کرد.

توصیه‌های خرید
پیش از خرید مواد خوراکی و هرگونه محصول دیگر به ترکیب‌های موجود در آن دقت کنید. «تری کلوسان»، «بیسفنول A» و «فتالات» از شناخته شده‌ترین مواد شیمیایی خطرناک موجود در محصولات خانگی به حساب می‌آیند. همچنین ضرورت دارد مصرف مواد خوراکی تازه‌، میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک افزایش یابد. علاوه بر این سموم ناشی از کالاهای کنسرو شده، عطرها و خوشبوکننده‌های هوا، محصولات آنتی‌باکتریال و شوینده‌های خانگی در تولید و کارکرد هورمون‌های کلیدی بدن تداخل ایجاد می‌کند. پزشکان همچنین با توجه به احتمال وجود ماده شیمیایی بیسفنول A در بطری‌های آب بسته‌بندی شده خودداری از مصرف آنها را توصیه می‌کنند.
به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، پزشکان به افراد توصیه می‌کنند از به کار بردن ظرف‌های پلاستیکی که برای دستگاه‌های مایکروویو مناسب نیستند، خودداری کنند.|ایسنا


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه