10 فروردين 1403



باورهای اشتباه در مورد موها که باید فراموش کنید

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

hair growth 2همانطور که می دانید #سلامت #موها از اهمیت زیادی برخوردار است اما در مورد مو باورهای نادرستی در طول زمان به وجود آمده است که ما در این مقاله به تشریح این باورها می پردازیم.

جدا کردن حقایق از باورهای نادرست درباره‌ی مو به شما کمک می‌کند روی چیزهایی تمرکز کنید که به رشد موها و زیبا  به نظر رسیدن شما کمک می‌کنند.
 
کوتاه کردن مو رشد آن را سریع تر می‌کند
 
کوتاه کردن مو روی رشد آن اثر نمی‌گذارد. موضوع رشد مو به داخل جمجمه برمی‌گردد. انتهای نامرتب مو باعث می‌شود موهایتان نازک به نظر رسیده و سبب شکست در مو می‌شود، به این دلیل بهتر است هرچند وقت آن را مرتب کنید.
 
اگر یک موی سفید را بکنید دو مو به جای آن درمی‌آید
 
یک موی سفید به دنبال خود رشته‌های سفید دیگری را خواهد داشت و شما نباید کندن آن را مقصر بدانید. اما این دلیل نیست موی سفیدتان را بکنید. با کندن زیاد موها به مرور زمان موهای شما ضعیف تر می‌شوند و در نهایت رشد آن‌ها متوقف خواهد شد.
 
با شامپو زدن موهای شما می‌ریزند
 
اغلب افراد در حمام ریزش مو دارند بنابراین آن را با شامپو زدن مرتبط می‌کنند. مشکل اینجاست که اگر به این دلیل شامپو زدن را متوقف کنید مشکل بدتر خواهد شد. روغن جمع شده روی مو باعث التهاب می‌شود، در نتیجه رشد مو متوقف خواهد شد.
 
هرچه بیشتر مو را شانه کنید سالم تر خواهد بود
 
بیشتر از حد نرمال شانه کردن موها هیچ سودی نخواهد داشت. در حقیقت زیاد شانه زدن بیشتر از فایده برای موهای شما ضرر دارد. این کار به پوست سر و موها آسیب می‌رساند.
 
رنگ کردن مو درمانی ناسالم است
 
پاک کردن رنگ روی موها سبب می‌شود رشته‌های مو نازک‌تر شوند و احتمال شکست آن‌ها بیشتر گردد. اما اضافه کردن رنگ رشته‌های موی شما را کلفت کرده و به حجم مو اضافه می‌کنند.

hair growth 2
 
در بارداری نمی‌توانید موهایتان را رنگ کنید
 
مهم‌ترین نگرانی برای رنگ کردن موها در بارداری خطر استنشاق آمونیاک است، نه جذب شدن آن از طریق پوست سر. اما میزان آمونیاک رنگ‌ها بسیار کم است و مشکلی جدی نیست. بهتر است این کار را در آرایشگاه انجام دهید و محیط دارای تهویه‌ی مناسب باشد.
 
استفاده از محصولات مناسب موهای شما را ضخیم تر می‌کند

اغلب افراد تصور می‌کنند سلامت مو به فاکتورهای جارچی مانند آب و هوا یا محصولات آرایشی مو بستگی دارد. اما چیزی که می‌خورید بیشتر از تصور شما روی موهایتان اثرگذار است. بدن شما برای رشد مو انرژی زیادی مصرف می‌کند و نیاز به مواد مغذی دارد.
 
تعویض شامپو برای موهای شما خوب است
 
خوب است که برای استفاده از خواص متفاوت شامپو آن‌ها را عوض کنید ( ضد شوره، حجم دهنده و... ) اما در حالت عادی بهتر است همیشه از یک شامپو استفاده نمایید.
 
شوره‌ی سر به معنای خشکی پوست سر  است
 
ما عادت داریم شوره‌ی سر را مرتبط با خشکی پوست بدانیم اما این اشتباه است. در حقیقت چربی پوست سر است که اغلب باعث شوره می‌شود. شوره‌ی مو نوعی از مخمر است که در محیط‌های چرب رشد می‌کند.
 
شامپوهای کف دار بیشتر موها را تمیز می‌کنند
 
شامپوها لزوماً نیازی ندارند کف کنند تا کارشان را انجام دهند. ما عادت کرده‌ایم کف را با تمیز کردن شامپو ارتباط دهیم. اما سولفات، ماده‌ی کف کننده‌ای که به بسیاری از شامپوها اضافه می‌شود، می‌تواند رنگ موهای شما را از بین ببرد. بعلاوه  احتمال عوارض جانبی این ماده نیز وجود دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه