10 فروردين 1403



جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.00 (1 رای)

594664 447خشکی پوست از جمله مشکلاتی است که در فصل پاییز گریبانگیر بسیاری از افراد می شوند که بسیار آزاد دهنده است و جلوه نامناسبی دارد. به همین بهانه در این مطلب راه هایی را به شما عزیزان معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها بتوانید از مشکل خشک شدن پوست جلوگیری کنید.

پاييز با همه زيبايي و جذابيتش براي برخي شروع بيماريي‌هاي پوستي است كه با سرمای هوا شايع مي‌شوند. افراد مبتلا به اين مشكل با كمي پيشگيري و استفاده از محصولات مرطوب‌كننده قبل از شروع فصل سرما می توانند شدت خشكي پوست‌  را كاهش دهند. كارشناسان مي‌گويند، فقط يادگيري چند نكته ساده شما را از شر اين خشكي‌ها راحت مي‌كند.

بيشتر آب بنوشيد

به‌طور معمول، مصرف روزانه 8 ليوان آب يك امر ضروري است اما براي افرادي كه از خشكي پوست و اگزماهاي شديد رنج مي‌برند، نوشيدن آب بيشتري پيشنهاد مي‌شود چون روي رطوبت پوست تاثير مستقيم مي‌گذارد. هنگامي كه بدن شما دچار كم آبي است، آب موجود در پوست به نقاط ديگر بدن فرستاده مي‌شود و پوست‌هاي شما از كم آبي شديد رنج مي‌برد. با نوشيدن آب بيشتر شما مي‌توانيد سلامت پوست خود را در فصل سرما تضمين كنيد. با نوشيدن آب بيروني‌ترين لايه پوست‌تان شفاف و مرطوب مي‌شود.

درماني براي خشكي پاها

نظر كارشناسان پوست براي درمان خشكي پا، استفاده از كرم‌هاي مرطوب‌كننده مخصوص پاست. بهترين زمان براي اين كار قبل از خواب است. بنابراین پاهاي خود را به مرطوب کننده آغشته كرده و سپس جوراب به پا كنيد؛ اين كار باعث مي‌شود تا در ساعات شب رطوبت به سلول‌هاي كف و پاشنه پا رفته و خشكي شديد آن  بر طرف شود.

شفا‌دهنده‌هاي پوست‌هاي خشك

هيدروكورتيزون‌ در درمان‌ اختلالات‌ ناشي‌ از آلرژي‌ يا التهابي‌ پوست‌ نظير اگزما، به‌كار مي‌رود. اين محصول حاوي مواد شيميايي است كه به غير از بر طرف كردن خشكي پوست، تورم و خارش آن را نيز التيام مي‌بخشد و  فراتر از مرطوب‌كننده‌ها عمل مي‌كند. هيدروكورتيزون‌هاي یک‌ درصد درماني براي اگزما، گزش حشرات، پيچك سمي، درماتيت سبورئيك و واكنش‌هاي پوستي آلرژيك به مواد آرايشي و این نوع محصولات توصيه مي‌شود.

707568 686

چربي‌هاي سالم استفاده كنيد

خوردن غذاهاي چرب به كساني كه پوست‌ خشكي دارند، توصيه نمي‌شود اما استفاده از چربي‌هاي طبيعي مانند آووكادوو، روغن كتان، روغن زيتون و امگا3 كه حاوي هيدراتاسيون و ضد پيري هستند،پيشنهاد مي‌شود. چربي‌هاي سالم، به تقويت غشاي سلولي و افزايش توانايي پوست کمک  کرده ، چربي‌هاي سالم آب موجود در پوست شما را حفظ مي‌كنند؛مثلا ماهي قزل‌آلا نيز حاوي چربي‌هاي سالمي است كه آب موجود در پوست شما را در خود نگاه مي‌دارد؛ پس تا مي‌توانيد در فصول سرما ماهي قزل‌آلا بخوريد.

ماسك‌هاي طبيعي را فراموش نكنيد

از ماسك‌هاي طبيعي براي پوست‌تان استفاده كنيد. اين ماسك‌ها پوست صورت‌تان را لطيف و شفاف مي‌كند. ماسك‌هايي مانند ژل‌هاي آلوئه ورا، خيار و گل‌هاي مختلفي مثل گل رز و محمدي پوست خشك را شفا مي‌دهند.

گلاب، معجزه‌گري از دل طبيعت

تا به حال از گلاب براي مرطوب كردن دست‌هاي‌تان استفاده كرده‌ايد؟ گلاب درماني، روش خوبي براي خشكي‌هاي پوست شماست. عصاره گل محمدي يا بهتر بگوييم معجزه‌گري از دل طبيعت، یک مرطوب‌كننده عالي و دارويي طبيعي است. گلاب باعث ايجاد تعادل رطوبت پوست شما مي‌شود.

مرطوب‌كننده‌ها در حمام

استفاده از مرطوب‌كننده‌ها در فضاي مرطوب حمام باعث مي‌شود این مواد  در لابه‌لاي سلول‌هاي پوستي شما نفوذ كند. در موقع استحمام ليف را روي پوست‌تان نكشيد چون باعث تشديد قرمزي در نواحي آسيب‌ديده پوست مي‌شود. لوسيون‌هاي بدن بهترين گزينه براي مرطوب كردن پوست هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه