09 فروردين 1403



خواص شگفت انگیز آلوئه ورا

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

IMG09225948همانطور که می دانید #آلوئه ورا دارای #خواص زیادی است، در این مقاله سعی کرده ایم که اطلاعات کاملتر و جامع تری در مورد خواص آلوئه ورا برای شما عزیزان ارائه دهیم.

آلوئه ورا ماده ای طبیعی است که در ترکیب بسیاری از ماسک ها و کرم ها کاربرد دارد و می توان آن را خورد یا به طور مستقیم روی پوست استفاده کرد. گرچه شاید تصور شود که تاثیر این گیاه فقط شادابی پوست است اما فواید متعدد دیگری نیز دارد که شناخت آنها باعث می شود بیشتر مورد مصرف باشد.

    درمانی برای پوست

این گیاه برای پوست فواید بسیاری دارد و در بهبود سوختگی ها و جای زخم بسیار مؤثر است زیرا ژل موجود در آن با تسهیل جریان خون رسانی به بافت آسیب دیده، روند ترمیم را سرعت می دهد. همچنین در برابر پرتوهای فرا بنفش خورشید نیز نقش محافظتی دارد. می توانید چند دقیقه قبل از بیرون رفتن از منزل مقداری ژل آلوئه ورا را روی پوست بمالید.

    رفع یبوست

لاتکس آلوئه ورا برای پاکسازی روده ها و رفع یبوست توصیه می شود. با این حال، نباید در مصرف آن زیاده روی کرد زیرا ممکن است عملکرد روده ها را کاهش دهد.

    راه حلی برای مقابله با ناراحتی های دهان

ژل آلوئه ورا به درمان زخم، التهاب لثه و آفت ها دهان کمک می کند. البته باید ژل به طور مستقیم با آسیب تماس داشته باشد تا برطرف شود.

    درمان ناراحتی های کولون

اگر از ناراحتی های کولون ( روده بزرگ) و دردهای معده رنج می برید، هیچ درمانی بهتر از معجون عسل، آب پرتقال، یک قاشق آب آلوئه ورا و یک لیوان آب نیست. این معجون را صبح ناشتا بنوشید تا بهترین تاثیر را داشته باشد.

    بهبود آکنه

آلوئه ورا خواص ضد التهابی دارد که باعث می شود راه حل عالی برای درمان آکنه باشد. از صابون، کرم و لوسیون آلوئه ورا صبح و شب استفاده کنید. در این صورت نه تنها به درمان دانه های سیاه و جوش های پوستی کمک می شود بلکه چربی پوست نیز کاهش می یابد. همچنین می توان برای ترمیم و نرمی پوست، ژل آلوئه ورا را مستقیم روی آکنه گذاشت.

IMG09225948

    روشی مؤثر در کاهش سلولیت

یکی از کاربردهای مهم آلوئه ورا در زمینه پوست، مقابله با سلولیت است. البته باید در کنار این کاربرد به انجام تمرینات ورزشی، رژیم غذایی متعادل و ماساژ منظم پاها نیز توجه کرد.

    مفید برای موها

آلوئه ورا می تواند از موها نیز در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید محافظت کند و نقش مراقبتی در برابر شرایط محیطی روزانه مانند خشکی، رطوبت، باران و.... داشته باشد. همچنین به درخشندگی و زیبایی موها نیز کمک می کند.

    درمانی برای شوره سر

شستشوی موها با آلوئه ورا به برطرف شدن شوره های سر کمک می کند که پس از آن باید موها را شانه کرد. این کار چند بار تکرار کنید تا نتیجه مطلوب دیده شود.

    آرام بخشی عالی

آلوئه ورا خواص مسکن دارد که به آرام شدن ماهیچه های سر کمک می کند. ماساژ پوست سر با ژل آلوئه ورا علاوه بر فوایدی که برای موها دارد به کسب آرامش نیز کمک می کند.

    روشی برای کاهش وزن

تاثیرات پاک کنندگی این گیاه به کاهش وزن کمک می کند. مخلوط کردن ژل آن با لیمو تاثیرات پاک کنندگی و تصفیه بدن را به همراه دارد. اگر قصد لاغر شدن دارید، یک برگ آلوئه ورا که خارهای آن را کاملا جدا کرده اید همراه با آب یک عدد لیمو و یک قاشق عسل در مخلوط کن له کرده و سپس صاف کنید. این محلول را صبح بنوشید تا عمل هضم طی فاصله تا ظهر بهبود یابد. البته باید ورزش را نیز حتما در برنامه خود گنجاند و به تغذیه صحیح توجه کرد تا تاثیرات بهتری احساس شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه