09 فروردين 1403



آیا قبل از خواب شیر بنوشیم؟

0.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.50 (1 رای)

آیا شما هم عادت دارید شب‌ها قبل از خواب، یک لیوان شیر سرد بنوشید؟ اتفاق می افتد که گاهی شام را خیلی دیر می‌خوریم و حس می‌کنیم که نوشیدن شیر با فاصله کوتاهی از شام، باعث فاسد شدن آن در دستگاه گوارش می‌شود. آیا این عادت غذایی زیان‌بار است؟

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سئوال نوشت: شیر به اندازه‌ای در معده نمی‌ماند که فاسد شود. پس نباید نگران فساد آن در دستگاه گوارش‌تان باشید. در مورد نوشیدن شیر به صورت سرد، گرم یا ولرم هم انتخاب با خودتان است.

برخی افراد تحمل شیر سرد ندارند و برخی دیگر با نوشیدن شیر گرم و ولرم دچار مشکلات گوارشی مانند نفخ و دل‌پیچه می‌شوند. اگر شما با مصرف شیر سرد دچار دل‌درد یا هرنوع مشکل گوارشی دیگری نمی‌شوید، اشکالی ندارد که این عادت غذایی را ادامه دهید.

موضوع دیگر درباره فاصله زمانی بین نوشیدن شیر و خوابیدن است؛ بهتر است حدود نیم ساعت فاصله بین مصرف شیر تا خواب شبانه در نظر بگیرید تا خواب راحت‌تری داشته باشید.

آخرین نکته‌ هم فاصله زمانی مناسب بین خوردن شام با نوشیدن شیر قبل از خواب است. معمولا وعده‌های اصلی غذایی مانند ناهار و شام،‌ حاوی مواد مغذی مختلفی مانند آهن و روی هستند. از آنجا که بحث تداخل بین جذب عناصر دوظرفیتی در بدن مطرح است و شیر هم منبع خوبی برای دریافت کلسیم محسوب می‌شود،‌ بهتر است حدود 1 ساعت و نیم بین خوردن شام و نوشیدن شیر قبل از خواب فاصله بیندازید تا تداخلی در جذب آهن، روی و کلسیم رخ ندهد و بتوانید از تمام این ریزمغذی‌ها بهره کافی ببرید.

 

گردآوری: گروه سلامت مامی سایت

منبع: هفته نامه سلامت

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه