09 فروردين 1403



در مورد واریس در دوارن بارداری بیشتر بدانید

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

ba3531دوران #بارداری یکی از مهمترین دوره های زندگی خانم ها است. ممکن است بعضی افراد در این دوران به واریس مبتلا شوند. در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد واریس در دوران بارداری را عنوان می کنیم.

واریس، تورم رگ های سطح پوست است که در برخی موارد نیز دردناک می شود. این رگ ها معمولا در ناحیه ساق پا یا ران ها و به رنگ های آبی تیره یا بنفش دیده می شوند.


هم زمان با رشد کودک و افزایش وزن مادر، این واریس ها شدت پیدا می کند. افزایش سطح پروژسترون باعث شل شدن دیواره رگ های خونی شده و علاوه بر این، افزایش حجم خون در بدن نیز باعث بزرگ شدن رگ ها می شود.

در ابتلا به واریس فاکتورهای دیگری مانند سابقه خانوادگی، چاقی و مدت زمان ایستادن نیز دخیل هستند اگر چه شیوه ای قطعی برای پیشگیری از این مشکل وجود ندارد اما با رعایت مواردی می توان شدت آن را کاهش داد.

ورزش: واریس بر اثر اختلال در جریان خون رخ می دهد، از این رو زنان باردار باید سعی کنند تا جریان خون را در بدن خود بهبود بخشند. پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، انجام حرکات ایروبیک و... در این میان نقش مؤثری دارند.


▪ بالابردن پاها: با قراردادن پاها روی سطحی بلند (بالاتر از سطح قلب) جریان خون دوباره به سمت قلب باز می گردد.


▪ جوراب: کش تنگ جوراب مانع از جریان خون در رگ های میانی پا می شود. از این رو کش جوراب باید گشاد باشد تا خون به راحتی در پاها جریان داشته باشد.


▪ نشستن چهار زانو: اگرچه ممکن است نشستن در این وضعیت برای مادر راحت باشد، اما باید توجه داشت که این وضعیت، فشار بیشتری را بر رگ ها وارد آورده و جریان خون را قطع می کند.

ba3531


▪ ایستادن طولانی مدت: ایستادن طولانی مدت باعث می شود تا خون در پاها جمع شود اما در صورت حرکت دادن پاها، خون در پاها جریان پیدا می کند.


در موارد حاد، واریس باعث تشکیل لخته خون یا زخم در پاها می شود و گاهی نیز این مشکل با تب همراه است که در این صورت باید سریعاً به پزشک مراجعه شود.


اگر چه بطور طبیعی طی چند ماه پس از زایمان این مشکل از میان می رود، اما در صورت تداوم آن می توان از روش های دارویی و با تجویز پزشک بهره گرفت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه