01 ارديبهشت 1403



همه چیز درباه انقباضات قاعدگی

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

اگر شما هیچگاه دچار دردهای قاعدگی نشده اید و انقباضات رحمی نداشته اید بسیار خوش شانس هستید! متاسفانه بسیاری از زنان قبل و در طول دوران قاعدگی خود دچار این سری از دردها می شوند که انقباضات رحمی یک نوع از این دردها است.

دردهای شدید قاعدگی دیسمینوره نامیده می شود. معمولاً کرامپهای رحمی بسیار خفیف هستند اما گاهی اوقات بصورت شدید خود را نشان می دهند. دردهای شدید بسیار متنوع هستند و گاهی بصورت ضربه های تیز و آزاردهنده می شوند که در نواحی زیر شکمی تا کمر و پشت پخش می شوند. بسیاری از زنان نیز از عوارضی مانند سرگیجه، تهوع، اسهال و استفراغ نیز رنج می برند.

کرامپ های رحمی بر دو نوع است:

نوع ابتدایی و ثانویه.

دیسمینوره ابتدایی در بین زنان جوان بسیار شایع بوده و معمولاً در نیمه دهه 20 سالگی و همچنین بعد از تولد نوزاد کمتر می شود. دیسمینوره ثانویه معمولاً بدلیل آندومتریوز، تومورهای فیبروئیدی، چسبندگی رحمی و کیستهای تخمدانی و همچنین استفاده از IUD ایجاد می شود.

دلیل ایجاد کرامپهای رحمی چیست؟

کرامپ های رحمی معمولاً بدلیل پروستاگلندین ها (ترکیباتی که به دیواره رحمی چسبیده است) ایجاد می شود. پروستاگلندین ها باعث انقباض در رحم می شوند. در ابتدای شروع قاعدگی سطح پروستاگلندین بسیار بالاست و زمانی که قاعدگی شروع می شود سطح آنها کاهش می یابد.

اگر تخمک گذاری در بدن شما انجام نشود شما در طول زمان چرخه قاعدگی خود دچار کرامپ می شوید. پزشکان برای کمک به دردهای قاعدگی داروهای مسکن تجویز می کنند اما این داروها در بعضی از زنان ایجاد خونریزهای غیرطبیعی می کند.

مقابله با کرامپ های رحمی:

  • استفاده از داروهای بدون نیاز به نسخه مانند ایبوبروفن، ناپروکسن سدیم جهت مهار پروستاگلندین ها و کمک به کاهش درد قاعدگی است. اگر شما دچار خونریزی غیر طبیعی، مشکلات کبدی، دردهای معده و زخم معده هستید بهتر است قبل از استفاده از این سری از محصولات با پزشک خود مشورت کنید.
  • ورزش کنید، مخصوصاً ورزشهای کششی!
  • خواب کافی داشته باشید.
  • از ورزشهای آرامش بخش مانند یوگا استفاده کنید.
  • از مکمل های غذایی مانند ویتامین B1 و منیزیم استفاده کنید.
  • حمام گرم و کیسه آبگرم جهت کم کردن درد قاعدگی بسیار مناسب هستند.

گردآوری و ارائه: مامی سایت

منبع: www.adpvuokko.com

 


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه