09 فروردين 1403



اگر قصد ازدواج با یک مطلقه را دارید؛ بخوانید

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

634964366650359004 1ممکن است افرادی باشند که بخواهند با یک مطلقه ازدواج کنند، این تصمیم به مراتب تصمیم مهمتری از ازدواج است چرا که شما با یک فردی طرف هستید که یک بار تجربه زندگی مشترک را داشته است. به همین بهانه ما در این مقاله از مامی سایت قصد داریم یک سری باید و نبایدها و توصیه هایی برای این منظور به شما عزیزان معرفی کنیم.

در ۹ماهه ابتدای سال ۹۴ به ازای هر ۴٫۳ ازدواج یک مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده؛ طلاق هایی که بیشترشان مربوط به رده سنی ۲۵-۲۹ سال بوده اند. با این حساب عجیب نیست اگر هر سال تعداد زیادی دختر و پسر جوان داشته باشیم که بعد از تجربه یک زندگی مشترک، حالا یا باید تبعات مجرد ماندن را به جان بخرند یا دوباره ازدواج کنند.

با وجود آمار بالای طلاق که گفته می شود به ۱۸ مورد در هر ساعت می رسد، تنها ۲٫۷ از ازدواج های هر سال مربوط به ازدواج مجدد زنان و ۳٫۶ از آنها مربوط به ازدواج های مجدد مردان است. در واقع زنان و مردان زیادی در عین جوانی و شایستگی به دلیل تجربه یک شکست در زندگی مشترک خود، فرصت تشکیل خانواده را از دست می دهند.
اما آیا واقعا ازدواج کردن با فردی که قبلا تجربه زندگی مشترک را داشته اشتباه است؟ آیا ازدواج یک فرد مطلقه با فردی که قبلا تجربه ازدواج نداشته خیلی بد است؟ اگر کسی به شما پیشنهاد شود که قبلا تجربه ازدواج داشته باشد، چطور باید عمل کنید؟

634964366650359004 1


 قبل از هر چیز به تصویر ذهنی تان رجوع کنید

فرد مطلقه در ذهن شما و خانواده تان چه تصویری دارد؟ تا چند سال قبل، تصویری که افراد از یک زن یا مرد طلاق گرفته داشتند، متفاوت بود. این تصویر معمولا معرف فردی با چاله های بزرگ شخصیتی (مثل بیماری ها و اختلالات روانی یا رفتاری)، مشکلات اساسی در سبک زندگی (مثل اعتیاد، خشونت، بی بند و باری و…)، یا حتی داشتن چند فرزند و سن بالا بود. امروز اما زنان و مردانی که کارشان به جدایی می کشد، الزاما مشابه این تصویر نیستند. خیلی از آنها دختران و پسران جوانی هستند که عموما تحصیل کرده اند، در اجتماع حضور دارند، بدون فرزند هستند و به دلیل مشکلات ارتباطی و ناتوانی از اداره زندگی شان جدا شده اند. بنابراین ازدواج با یک فرد طلاق گرفته معنی این نیست که خودتان را دست پایین گرفته اید، ازدواجی نامتوازن داشته اید یا به اصطلاح در این ازدواج حیف شده اید.
فرد مقابل هم به شرطی که علت طلاقش مشکلات جدی مثل اعتیاد، بیماری جسمی و روانی، مسایل قضایی و… نباشد شخصی است مثل شما؛ با این تفاوت که یک شکست را تجربه کرده و اشتباهی را در گذشته مرتکب شده است.


 درباره طلاق او تحقیق کنید

نزد مشاور بروید و همه چیز را درباره این ازدواج، علت های طلاق قبلی، احتمال شکست در ازدواج بعدی و… جویا شوید. فردی که طلاق گرفته، حتما مشکلاتی در سبک ارتباطی یا زندگی مشترک خود داشته که کارش به اینجا رسیده. این مشکلات، در فاصله طلاق تا ازدواج مجدد باید برطرف شود و فرد باید به اصلاح خود و اشتباهاتش بپردازد. اگر طرف مقابلتان می گوید که هیچ تقصیری نداشته و طرف مظلوم ماجراست، باید به آمادگی او برای ازدواج شک کنید. چون نشان می دهد او هنوز نتوانسته سهم خود را از اشتباهات گذشته معلوم کند و ممکن است دوباره در زندگی با شما هم دچار همین مشکلات شود.


 ببینید که آیا از بحران طلاق گذشته یا نه

بهترین زمان برای ازدواج مجدد، دو سال بعد از طلاق است. در این دو سال فرد از همه وابستگی ها به زندگی قبلی جدا می شود، خود را پیدا می کند، زخم هایش را ترمیم می کند و کم کم آماده یک رابطه سازنده جدید می شود. اگر کسی زود و بلافاصله بعد از طلاقش ازدواج کند، احتمال زیادی دارد که ازدواج مجدد او صرفا با انگیزه جایگزینی و تسکین زخم های فعلی صورت گرفته باشد. چنین ازدواجی نتیجه ای جز شکست ندارد.


خودتان را بسنجید و ببینید چند مرده حلاجید

وقتی با فردی که طلاق گرفته ازدواج می کنید، نباید مدام پای گذشته او را به میان بکشید. نباید بگویید: من تو را نجات دادم؛ یا این که: حتما در زندگی قبلی ات هم همین کارها را می کردی که به جدایی رسید. همچنین، مراقب باشید که از موضع بالاتر با آنها برخورد نکنید. طرف مقابلتان را به دلیل آنکه قبلا یک بار ازدواج کرده از لذت های ازدواج، خوشی ها و خاطره سازی ها، گشت و گذارها و تجربه اولین ها با شما محروم نکنید. کرونومتر هردوی شما باید صفر شود بعد وارد این زندگی شوید.
در آخر بگذارید این را در گوشی بگوییم، افراد مطلقه، خیلی وقت ها بیشتر از افرادی سابقه ازدواج قبلی ندارند برای ازدواج مناسبند. چرا؟ چون به پختگی و بلوغ کافی در رابطه رسیده اند، می دانند زندگی مشترک چه چالش هایی دارد و مراقبند دوباره در آنها گرفتار نشوند. آنها اگر ازدواج مجدد آرام و خوبی داشته باشند، قدر زندگی شان را خوب می دانند و مراقبند با بچه بازی و اشتباه، این زندگی آرام را از دست ندهند. در یک کلام، تجربه ای دارند که از شکست کسب کرده اند و این زندگی تان را در طوفان ها یاری خواهد کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه