29 اسفند 1402



دکوراسیون بهاری

0.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.50 (1 رای)

فصل رنگ های شاد و رویش گل های تر و تازه. به همراه خانه تکانی می‌توانید پروژه های تغییر دکوراسیونی بهاری را نیز اجرا کنید.

البته دکوراسیون بهاری حتماً گرانقیمت و هزینه بر نیست. تنها با بکارگیری رنگ ها و قرار دادن هر آیتم در جای مناسب به خودش می توانید فضایی دل باز و مفرح ایجاد کنید. با کمی خلاقیت از همان وسایلی که در اختیار دارید در جهت خلق زیبایی استفاده کنید. پیشنهادات زیر را در روزهای آخر اسفند ماه در خانه خود اجرا کنید تا پیش از نوروز حال و هوای بهاری وارد خانه تان شود.


دعوت از تازگی

زمانیکه فصل بهار از راه می‌رسد با خود بوی نویی و تازگی به همراه دارد. به همین دلیل قبل از اینکه هر گونه تغییر بهاری در خانه خود ایجاد کنید باید به تمیز کردن محیط بپردازید. فرش‌های اضافی را جمع کنید، پوشش‌های ضخیم پنجره ها را عوض کنید. پرده ها را عقب بزنید و اجازه دهید نور وارد اتاقها شود. رو تختی های ضخیم و پشمی را با ملافه های نخی و حریر جایگزین کنید.

تغییر نقطه کانونی اتاقها
اگر در زمستان مبلمان را به دور شومینه چیده اید، دیگر وقت آن فرا رسیده است که جای آنها را تغییر دهید. اغلب افراد در فصول سرد شومینه را به عنوان نقظه کانونی اتاق خود انتخاب می کنند. برای بهار نقطه کانونی فضای داخلی اتاقها را تغییر بدهید. به عنوان مثال برای اتاق نشمین می‌توانید پنجره ای با نمای حیاط و باغ را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید تا خانواده و میهمانان با نگاه به فضای خارجی از طبیعت موجود لذت ببرند.

تغییر وسایل زینتی

نگاهی به وسایل دکوری خود بیاندازید و به اقتضای فصل جدید اشیاء زینتی جدیدی را به محیط اضافه کنید. استفاده از گل های طبیعی در آغاز فصل بهار بهترین گزینه برای زینت بخشی خانه شما هستند. استفاده از رنگ های آبی آکواریومی، سبز چمنی و نارنجی اخرایی برای وسایل زینتی و کوسن پیشنهاد می شوند.

رومیزی‌های لطیف

میز غذاخوری یکی از موثرترین عنصرها در دکوراسیون خانه است، بنابراین نوع، رنگ و طرح رومیزی آن بسیار مهم است. توصیه می‌کنیم رومیزی‌ای را که در فصل زمستان روی میز غذاخوری پهن کرده‌اید جمع کنید و برای چیدمان بهاری از یک رومیزی لطیف‌تر با طرح و رنگ شاد استفاده کنید. در این صورت دستمال سفره‌هایی که برای روی میز غذاخوری انتخاب می‌کنید باید متناسب با رومیزی جدیدتان باشد.

هفت سین
چه اشکالی دارد اگر در تمام ایام نوروز هفت سین زیبایی که برای تحویل سال چیده‌اید بر روی یکی از میزهای اتاق خود نمایی کند. به این ترتیب انرژی و هیجان ویژه لحظات تحویل سال، تا پایان تعطیلات در منزل شما جاری خواهد بود.

جشن پرندگان

در بهار پرندگان هم از مهاجرت باز می گردند. می‌توانید از نمونه‌های دکوری آنها استفاده کنید. یک آشیانه پرنده درست کنید، داخل آن چند عدد تخم مرخ کوچک رنگی قرار دهید و در بالای لانه یک شاخه دست کرده و پرنده های تاکسی درمی شده را روی آن قرار دهید.

باید ها و نبایدها

برای بهار از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید. پارچه ها هم هر چقدر ظریف تر و نازک تر باشند، بهتر است.

تغییر دکوراسیون فصلی به شما اجازه ایجاد تنوع می دهد. می توانید از آیتم هایی که تا کنون در خانه استفاده نکرده اید و یا به نحوی فراموش شده اند در دکوراسیون بهاری خود به کار بندید.

 

منبع: ایران دکور


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه