29 اسفند 1402



اگر قصد خرید کرم ضد چروک دارید بخوانید

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

794508 950در این مقاله برای آن دسته از کسانی که می خواهند اقدام به #خرید و استفاده از کرم های ضد چروک را دارند، نکات مفیدی عنوان کنیم. پس با ما همراه شوید

اين روزها اگر سري به داروخانه بزنيد انواع و اقسام كرم‌هاي ضد‌چروك وجود دارد، آن‌قدر كرم‌هاي مختلف در مارك‌ها و مدل‌هاي مختلف وجود دارد كه اگر قصد خريد داشته باشيد، حسابي گيج مي‌شويد و شايد عاقبت هم كرمي بخريد كه چندان براي شما نتيجه خوبي نداشته باشد اما اگر بدانيد يك كرم ضدچروك خوب چه ویژگی‌هایی دارد حتما خريد بهتري خواهيد داشت، دراين مطلب به شما مي‌گوييم هرقسمت از پوست شما به چه موادي احتياج دارد تا با توجه به آن، هنگام خريد كرم بدانيد بايد چه ماده خاصي در آن وجود داشته باشد تا مناسب‌ترين كرم براي پوست‌تان را انتخاب كنيد.

درمان افتادگی چشم چیست؟

هيچ كرمي به تنهايي نمي‌تواند براي افتادگي پلك مفيد باشد اما بعضي آرايش‌هاي خاص مي‌تواند تا حد زيادي افتادگي پلك شما را بپوشاند، يك راه حل، كشيدن خط چشم است تا پلك شما طبيعي به‌نظر برسد، استفاده از يك سايه با رنگ روشن و تقريبا بدون رنگ (مايع يا پودري) از مژه‌ها تا ابرو نيز بسيار مؤثر است، بعد از اين سايه روشن،  برس سايه چشم‌تان را به سايه‌اي خاكستري يا قهوه‌اي يا مشكي بزنيد و روي پلك نزديك مژه‌ها بكشيد، استفاده از سايه به جاي مداد، حالت چشم‌ها و صورت را بسيار طبيعي‌تر و زيباتر نشان مي‌دهد و در آخر نيز با يك ريمل ملايم قهوه‌اي يا مشكي آرايش‌تان را كامل كنيد.

از چروک لب بیزارید؟

تغییرات ظاهری لب معمولا نخستين عاملی است كه شما را پير نشان مي‌دهد. چروك‌هاي عمودي اطراف لب‌هاست كه وقتي مي‌خنديد يا غذا مي‌خوريد يا حرف مي‌زنيد خود رانشان مي‌دهند، مي‌توانيد با كارهاي بسيار ساده‌اي اين چروك‌ها را كاهش دهيد، اول اين‌كه به‌طور مرتب از ضدآفتاب استفاده كنيد، دوم اين‌كه از يك كرم تقويت‌كننده كلاژن يا ضد‌چروك براي اطراف دهان‌تان استفاده كنيد، استفاده از يك محصول حاوي اسيد هيالورونيك مي‌تواند بسيار مفيد باشد.
همچنين بايد بدانيد وقتي لب‌هاي شما پوسته پوسته و خشك باشند، نازك‌تر و پرچروك‌تر به‌نظر مي‌رسند، بنابراين بايد سعي كنيد به آن‌ها ميزان رطوبت لازم را برسانيد، راز داشتن لب‌هايي صاف، زيبا و برجسته مرطوب نگه داشتن آن‌هاست، بهتر است به‌طور مرتب از يك ترميم‌كننده لب كه كمي رنگ داشته باشد استفاده كنيد.

دستان پیر نمی‌خواهید؟

اگر مي‌خواهيد چروك‌هاي روي دست‌هاي‌تان را كاهش دهيد يا مانع به‌وجود آمدن چروك‌ها شويد،  مي‌توانيد از يك كرم يا ماسك آلفاهيدروكسي اسيد(AHA) براي لايه برداري خفيف پوست روي دست‌ها استفاده كنيد، اين نوع كرم يا ماسك سلول‌هاي مرده روي پوست را از بين مي‌برد و به سلول‌هاي جوان و سالم كمك مي‌كند كه خود را به سطح پوست برسانند، بنابراين پوست صاف‌تر به نظر مي‌رسد و خطوط و چروك‌هاي كمتر ديده مي‌شود.

لک‌های پیری را ناپدید کنید

هيچ‌چيز بدتر از لك‌هاي پيري روي پوست نمي‌تواند يك خانم را آزار دهد، شما مي‌توانيد با استفاده از يك كرم حاوي هيدروكينون تا حدي اين لك‌ها را كم كنيد، هيدروكينون يك ماده شيميايي هيدروكسي فنلي است كه با بازداري آنزيم تيروزيناز، سرعت تشكيل ملانين را كاهش مي‌دهد. هيدروكينون در ظرف چند هفته، اثر درماني خود را نشان مي‌دهد، بهتر است غلظت هيدروكينون بالاي 2 درصد باشد معمولا پزشكان ميزان هيدروكينون را 4 درصد تجويز مي‌كنند. بهتر است از كرمي استفاده كنيد كه هم هيدروكينون داشته باشد و هم رتينوئيد

رتینول به پوست‌تان برسانید

شما مي‌توانيد تا حدي روند چروك شدن پوست اطراف چشم‌تان را با استفاده از كرم‌هاي خاصي كند كنيد، بهترين ماده براي جلوگيري از چروك‌هاي دور چشم رتينول است. رتينول يكي از مشتقات ويتامين A است كه به پوست كمك مي‌كند كلاژن بسازد در نتيجه خطوط روي پوست را صاف مي‌كند، ماده دومي كه مي‌تواند از چروك‌ها جلوگيري كند آنتي‌اكسيدان‌ها هستند. اين مواد در چاي سبز، هر ماده حاوي ويتامين C و... وجود دارد و به پوست كمك مي‌كند كلاژن به‌دست بياورد. اگر پوست شما حساس است بهتر است به جاي استفاده از ويتامين A محصولاتي كه پپتيد دارند بخريد، اين پپتيد روي پوست، قرمزي يا التهاب ايجاد نمي‌كند.

چه كرمي براي چروك‌هاي صورت مناسب است؟

اگر مي‌خواهيد براي چروك‌ها و خطوط به وجود آمده روي صورت‌تان كرم بخريد،  بايد كرمي انتخاب كنيد كه داراي رتينوئيد باشد اما بايد بدانيد اين ماده ممکن است عوارض جانبي چون قرمزي و پوسته پوسته شدن پوست داشته باشد اما معمولا پوست، اين عوارض را بين 6 تا 12 هفته بعد ترميم مي‌كند، رتين آ(Retin-A) يكي از بهترين موادي است كه براي از بين بردن چروك قدرت زياد و عوارض جانبي كمتري دارد. كرم‌هاي حاوي رتينوئيد يا رتين آ بايد 2 يا 3 شب درميان، هنگام خواب به اندازه يك نخود به‌صورت‌تان بماليد( اگر روز از اين كرم‌ها استفاده كنيد نور آفتاب اثر آنها را كم مي‌كند) و تا زماني كه كرم اثر كند مصرف را ادامه دهيد.

794508 950

منافذ پوست را ریزتر کنید

تا به حال همه جا از مزيت‌هاي لايه برداري پوست گفته‌ايم ولي بايد بدانيد لايه‌برداري بيش از حد مي‌تواند به پوست‌تان آسيب بزند، بسياري از كرم‌هاي ضدچروك داراي آلفاهيدروكسي اسيد هستند، اگر شما همزمان از چند كرم اسيدي به‌طور همزمان استفاده كنيد مثلا يك مرطوب‌كننده اسيدي صبح‌ها بزنيد و شب‌ها از ضد‌چروك استفاده كنيد، احتمال دارد پوست‌تان ملتهب شود.

همچنين بايد بدانيد استفاده زياد از لايه برداربه هيچ وجه منافذ پوستي شما را كوچك نمي‌كند اما ممكن است باعث شود اين منافذ كمتر خود را نشان دهند، اگر منافذ پوستي بزرگي داريد مي‌توانيد با يك سرم يا لايه بردار حاوي اسيدساليسيليك، اسيد لاكتيك پوست‌تان را تميز كنيد. ساليسيليك به‌خوبي آلودگي‌ها را از پوست شما پاك مي‌كند و به بازسازي سلولي كمك مي‌كندو اسيد لاكتيك سلول‌هاي مرده را از روي پوست پاك مي‌كند تا پوست نرم و صاف شود.

کدام ضد آفتاب را بخریم؟

ضد آفتاب فقط برای تابستان نیست، در روزهای زمستانی هم باید ضد آفتاب بزنید. وقتي مي‌خواهيد يك كرم ضد‌آفتاب بخريد، اول برچسب روي بسته بندي آن را بخوانيد، روي آن بايد عبارتactive ingredient شده باشد تا مطمئن باشيد ضدآفتاب به‌خوبي از پوست شما محافظت مي‌كند.

همچنين بايد بدانيد spf بالا تفاوت خيلي زيادي در ميزان محافظت در مقابل آفتاب ايجاد نمي‌كند، يك كرم با30SPF نزديك 96 درصد اشعه‌هاي خورشيد را جذب مي‌كند و كرمي با 40 SPF نزديك 97 درصد اشعه‌ها را جذب مي‌كند، بنابراين اگر پوست فوق‌العاده لطيفي داريد از spf بالا استفاده كنيد. بهتر است به‌دنبال ضدآفتابي باشيد كه در آن آنتي اكسيدان‌هايي مثل ويتامين C وE و...وجود داشته باشد، آنتي‌اكسيدان‌ها اثر ضدآفتاب را بيشتر مي‌كنند و تمام آسيب‌هاي ناشي از اشعه خورشيد را خنثي مي‌كنند.

عواملي كه سبب پيري زودرس مي‌شود:

-  سن

-  استعمال بیش از حد دخانیات

-  آلودگی هوا

-  قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آب، ماده شیمیایی و خاک

-  استرس

-  کاهش وزن سریع

-  کمبود ویتامین E

-  نور خورشید

-  مصرف مواد مخدر

-  ضعیف بودن چشم که فرد برای مشاهده بهتر حالت چشم خود را تغییر ‌دهد

-  تغییر حالت‌های مکرر چهره مانند لبخند، اخم کردن و بالا بردن ابرو

-  عوامل ژنتیک

-  خوابیدن به یک طرف

یائسگی پیرتان می‌کند

یائسگی از جمله عواملی است که باعث افزایش چین و چروک در پوست می‌شود. استروژن، هورمونی است که در سنین باروری از تخمدان‌ها ترشح می‌شود و جوانسازی پوست را بر عهده دارد.  پس از یائسگی فعالیت تخمدان‌ها و به دنبال آن میزان ترشح هورمون استروژن در خون کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه پوست شادابی و قوام خود را از دست داده و خشک و پوسته پوسته می‌شود. در این زمان به دلیل خشکی مفرط پوست، استفاده از مرطوب‌کننده‌های قوی برای حفظ رطوبت پوست رواج پیدا می‌کند.

مرطوب‌کننده‌هایی با پایه وازلین و حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی و اوره این نیاز را به صورت رضایت‌بخشی برطرف می‌کنند. همچنین کاهش دفعات شست‌وشوی صورت و استفاده از صابون‌های ملایم می‌تواند خشکی و چروک پوست را کاهش دهد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه