29 اسفند 1402



روش های کاملا طبیعی برای از بین بردن جوش و آکنه

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

3 #جوش و #آکنه یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به آن دچار می شوند. در این مقاله روش های کاملا طبیعی برای از بین بردن جوش و آکنه را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

۱٫ سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان قدرتمند دیگر برای آکنه است که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی می‌باشد. برای شروع، چند قاشق چایخوری سرکه سیب را با نصف یا یک چهارم فنجان آب رقیق کنید، زیرا هنگامیکه بطور مستقیم روی پوست استفاده شود، می‌تواند بسیار قوی باشد. مطمئن شوید از سرکه سیبی استفاده می‌کنید که خام و تصفیه نشده بوده و حاوی بچه سرکه باشد، زیرا دارای بیشترین مواد مغذی است.

۲٫ روغن نارگیل

روغن نارگیل، یک ماده ضد باکتری و ضد قارچ است، همچنین بسیار مرطوب کننده و ملایم می‌باشد. این ماده به مبارزه با باکتری‌ها و کاهش قرمزی کمک می‌کند. روغن نارگیل را به پوستتان بزنید و آن را ماساژ دهید. شما می‌توانید اینکار را چند بار در روز تکرار کنید. با روغن نارگیل، هیچ نیازی به استفاده از مرطوب کننده نیست. این روغن بسیار موثر است و منافذ شما را مسدود نمی‌کند. برای آنکه کاملا از مزایای آن بهره‌مند شوید، از روغن نارگیل ارگانیک که تصفیه نشده باشد، استفاده کنید.

۳٫ سفیده تخم مرغ

من در مورد خوردن آنها صحبت نمی‌کنم! وقتی سفیده‌های تخم مرغ بعنوان ماسک صورت استفاده شوند، یک درمان طبیعی عالی برای آکنه خواهند بود. سفیده‌های تخم مرغ، چربی را کاهش می‌دهند و علاوه بر بیرون کشیدن آلودگی‌ها، منافذ را به حداقل می‌رسانند.

۴. روغن درخت چای

روغن درخت چای، یک اسانس است و می‌تواند یک درمان کاملا طبیعی و بسیار قدرتمند برای آکنه باشد، زیرا ضد باکتری است. برای استفاده از آن، مقدار کمی (۵ تا ۱۰ قطره) از روغن درخت چای را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید. یک پنبه‌ی توپی را در این مخلوط خیس کنید و به پوستتان بزنید. شما می‌توانید اینکار را چند بار در طول روز تکرار کنید یا در زیر آرایشتان از آن استفاده کنید.

۵.  جوش شیرین

این، درمان طبیعی مورد علاقه من برای آکنه است. با کمال تعجب، من ماسک جوش شیرین را چند سال قبل کشف کردم و باید بگویم که این ماده در پاکسازی پوست، فوق العاده قوی است. جوش شیرین، نه تنها به از بین بردن جوش‌ها و کاهش التهاب کمک می‌کند بلکه یک لایه بردار نیز هست و به حذف سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند.

به این دلیل، در کاهش هرگونه آثار زخم‌های قدیمی یا جای جوش‌ها، بسیار موثر است. برای استفاده از آن، فقط چند قاشق چایخوری جوش شیرین بردارید و آن را با آب گرم مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید. این خمیر را به پوستتان بزنید. شاید بهتر باشد که در چند بار اول، آن را فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان بگذارید، زیرا ممکن است بیش از حد قوی باشد.

شما می‌توانید این زمان را به تدریج به یک ساعت افزایش دهید یا حتی آن را در طول شب (کاری که من انجام می‌دهم) روی پوستتان بگذارید. بعد از یکبار استفاده، شما می‌توانید تفاوت قابل توجهی در پوستتان ببینید.

برای استفاده از آن، سفیده‌ی تخم مرغ را از زرده‌ی آن جدا کنید و سپس با یک پنبه‌ی توپی یا انگشتانتان، سفیده‌ی تخم مرغ را به پوستتان بزنید. بعد از چند دقیقه، احساس می‌کنید که سفت می‌شود. شما می‌توانید سفیده‌ی تخم مرغ را از ۱۰ دقیقه تا یک ساعت روی پوستتان قرار دهید. پس از آن، پوستتان درخشندگی شگفت انگیزی پیدا خواهد کرد.

3

۶. آب لیمو

برای این یکی، شما می‌توانید از آبلیمو، و یا یک لیموی تازه آبگرفته استفاده کنید. لیمو دارای خواص ضدباکتری و قابض طبیعی است که به تمیز کردن پوستتان کمک می‌کند. آب لیمو را به پوستتان بزنید و بگذارید بمدت ۱۵ دقیقه تا یک ساعت روی پوستتان بماند.

۷. سیر

سیر نه تنها بصورت مصرف خوراکی، دارای خواص ضد باکتری طبیعی و عالی می‌باشد، بلکه بصورت موضعی نیز فوق العاده است. برای استفاده از آن، یک حبه سیر بردارید و آن را بصورت نازک برش دهید. برش‌های سیر را روی پوستتان مالش دهید، مخصوصا روی همه‌ی نواحی مشکل دار. مطمئن شوید که آب سیر به پوستتان مالیده می‌شود. بگذارید بمدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند.

۸. قالب‌های یخ

برای کمک به کاهش التهاب، یک قالب یخ را روی نواحی مشکل دار مالش دهید. سرمای آن، نه تنها منافذ شما را می‌بندد بلکه باکتری‌ها را نیز بیرون می‌راند. شما می‌توانید با ریختن آب سرد روی صورتتان نیز به اثرات مشابهی دست یابید.

۹. نشاسته ذرت

نشاسته ذرت، بسیار تسکین دهنده و ملایم است. هنگامیکه دچار قرمزی و تحریکات پوستی هستید، این ماده یک درمان طبیعی عالی برای آکنه‌ی شما محسوب می‌شود. شما می‌توانید نشاسته‌ی ذرت را فقط روی جوش‌هایتان بزنید یا روی کل صورتتان بمالید. من گاهی اوقات، آنرا در تمام شب روی پوستم می‌گذارم و در صبح، متوجه تغییر قابل توجهی در پوستم می‌شوم.

۱۰. آلوئه ورا

آلوئه ورا، بسیار تسکین دهنده است و التهاب و قرمزی را کاهش می‌دهد. برای استفاده از آن، ژل آن را با استفاده از انگشتانتان به پوستتان بزنید. می‌توانید روزی چند بار از آن استفاده کنید. اگر گیاه آلوئه ورا داشته باشید، بهتر می‌شود. زیرا می‌توانید به آلوئه ورای تازه دسترسی داشته باشید، بدون هیچ گونه ماده‌ی افزودنی. یا می‌توانید ژل آلوئه ورای ارگانیک تهیه کنید.

من هنوز هم به استفاده از این درمان‌های طبیعی برای آکنه ادامه می‌دهم. معمولا روزی یکبار از ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل استفاده می‌کنم. حالا پوست من صاف‌تر است. با اینحال اگر هفته‌ای بسیار پر استرس داشته باشم یا چند هفته از جوش شیرین استفاده نکنم، ممکن است دوباره جوش بزنم.

مهم نیست که علت جوش شما چیست، اکنون بهترین زمان برای امتحان کردن این درمان‌های طبیعی آکنه و تلاش برای بهبودی پوستتان به بهترین شکل ممکن است. خبر خوب این است که چیزهای زیادی برای امتحان کردن وجود دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه