10 فروردين 1403



از بین بردن بوی بد دهان با طب سنتی

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

16همانطور که می دانید بوی بد دهان برای همه افراد بسیار ناخوشایند است و همه کسانی که با این مشکل مواجه اند به دنبال راه هایی برای درمان این مشکل هستند و روش های زیادی از جمله استفاده از داروهای شیمیایی یا گیاهی و ... را امتحان می کنند که بعضا به نتیچه مطلوب نمی رسند. اما در این مطلب قصد داریم شما را با روش های طب سنتی برای از بین بردن بوی بد دهان آشنا کنیم. مثل همیشه ما را همراهی کنید.


همه ما می‌دانیم كه مراقبت از دهان و دندان جزء بهداشت فردی محسوب می‌شود اما گاهی پیش می‌آید كه با وجود مراقبت‌ها باز هم دچار بوی بد دهان می‌شوید. این موضوع حضور شما را در جامعه، محل كار، دانشگاه و حتی در میان دوستان‌تان با مشكلاتی روبه‌رو می‌كند. پس اگر از جمله كسانی هستید كه بوی بد دهان آزارشان می‌دهد،حتما به فكر درمان باشید. دكتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی می‌گوید؛ بوی بد دهان دلایل متفاوتی دارد. بنابراین در وهله اول باید علت را بررسی كرده و سپس درصدد درمان برآیید. گاهی حتما باید از یك دندانپزشك كمك بگیرید، چراكه از بین بردن بوی بد دهان با غذاها و قرص‌های معطر، درمانی موقتی است.

سكنجبین عسلی بخورید

زمانی كه بوی بد دهان با غذا خوردن از بین نمی‌رود، غذا سر دل‌تان می‌ماند و نمی‌توانید آن را خوب هضم كنید. به عنوان نكته اول باید بدانید خواب روز برای شما بسیار بد است و بوی بد دهان‌تان را تشدید می‌كند. بهترین درمان برای این افراد خوردن شربت سكنجبین عسلی است. یعنی سكنجبین را كه اصولا با سركه و شكر درست می‌كنید، این بار با سركه و عسل آماده و میل كنید.

استفاده از خوشبوكننده‌ها راه‌حل درمانی نیست

فردی كه حرارت معده‌اش بالاست، هر خوراكی مثل هل، دارچین، بهارنارنج، گلاب و هر چیزی را كه عطر ایجاد می‌كند بخورد سرپوشی می‌شود بر بوی بد دهانش. در واقع مصرف هر خوراكی معطری به صورت موقت مفید خواهد بود اما به یاد داشته باشید كه خوردن این مواد معطر درمان محسوب نمی‌شود. می‌توانید از قرص‌ها، آدامس و تركیباتی كه اسانس لیمو، نعنا، دارچین و اسطوخودوس دارند هم به عنوان خوشبو كننده دهان استفاده كنید. خلال كردن دندان‌ها را فراموش نكنید چون گاهی لثه فرد عفونی نیست و دندان‌هایش هم خراب و پوسیده نیستند اما مواد غذایی لای دندان باقی می‌ماند و دهانش بوی بدی می‌گیرد.

15

از تركیب كف دریا و نمك دریایی كمك بگیرید

نوعی از بوی بد دهان هم به دلیل خراب شدن دندان‌ها ایجاد می‌شود. این افراد باید به دندانپزشك مراجعه كنند تا مشكل دندان‌های‌شان را رفع كنند اما راهنمای طب سنتی به این افراد این است كه تركیب كف دریا، نمك دریایی و خاكستر صدف را (اگر پیدا كردند) با هم مخلوط و روی دندان‌ها بگذارند. اگر هم خاكستر صدف پیدا نكردند، تركیب نمك دریایی و كف دریا كفایت می‌كند. این كار كمك می‌كند مشكلات دندان‌ها كمتر و بوی بد دهان هم كاهش پیدا كند.

سركه غرغره كنید

نوع دیگری از بوی بد دهان هم مربوط به لثه‌هاست؛ لثه‌هایی كه شل و محل تجمع مواد عفونی می‌شوند. این افراد وقتی مسواك می‌زنند،سریع دندان‌های‌شان شروع به خونریزی می‌كند. درمان مناسب برای این افراد حجامت یا فصد است كه خونگیری از یكسری رگ‌های خاص انجام می‌شود. به غیر از این قرقره كردن سركه از هر نوعی برای این افراد مفید است. اگر بوی بد دهان زیاد است،می‌توانید از تركیب گیاه مورد و سركه برای قرقره كردن استفاده كنید. اگر پودر مورد اذیت‌تان می‌كند، این گیاه را در سركه بجوشانید، صاف کرده  و از آن برای قرقره كردن استفاده كنید

برگه زردآلو را امتحان کنید

بوی بد دهان دلایل متفاوتی دارد. در طب سنتی هم در رابطه با آن علت‌های مختلفی بیان شده است. برخی از افراد به دلیل مشكلات معده، دهان‌شان در اكثر مواقع بد بو است كه حرارت معده‌شان یا زیاد است یا كم. در مواردی هم مواد زائدی كه در معده باقی می‌ماند،باعث ایجاد بویی ناخوشایند در دهان می‌شود. در حالتی كه حرارت معده زیاد است، بوی بد دهان با خوردن غذا بهتر می‌شود.

برای درمان هم خوردن خیسانده زردآلو یا آرد جو توصیه می‌شود. به همین منظور باید آرد جو را با كمی شكر بخورید یا آن را تفت دهید. اگر هم می‌خواهید با زردآلو بوی بد دهان‌تان را كاهش دهید، 7،8 عدد زردآلو را در آب خیس و صبح آب و خود آن را میل كنید. در مواقعی هم كه زردآلو در دسترس نیست، برگه خشك زردآلو را داخل آب بریزید و آن را مصرف كنید. اگر فردی دندان‌های پوسیده، تیره یا كرم خورده دارد یا از شفافیت دندان‌هایش كم شده، برای درمان بوی بد دهانش رعایت همین موارد توصیه می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه