10 فروردين 1403



فواید رابطه زناشویی که نمی دانستید

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

769432 467همانطور که می دانید یکی از عوامل #موفقت زندگی #مشترک، داشتن یک رابطه #زناشویی سالم بین همسران است. در این مقاله فواید رابطه زناشویی که شاید تا به حال نمی دانستید را برای شما عزیزا بیان می کنیم.

رابطه جنسی و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی
برقراری سه بار رابطه جنسی در طول هفته احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را به نصف کاهش می دهد . علاوه بر آن با رابطه جنسی کلسترول بد خون کاهش می یابد و به این طریق نباید نگران سکته و بیماری های قلبی باشید  .

رابطه جنسی و حفظ تناسب اندام
رابطه جنسی یک فعالیت بدنی است که می تواند ۲۰۰ کالری انرژی بسوزاند که این میزان کالری از دست رفته برابر یک ربع دویدن روی دستگاه تردمیل است . در طی رابطه جنسی ضربان قلب تان از ۷۰ بار در هر دقیقه به ۱۵۰ بار می رسد . علاوه بر آن انقباضات حین رابطه جنسی باعث  درگیر شدن عضلات باسن ، رانها ، لگن ، گردن ، قفسه سینه و بازوها می شود . پلاسمای منی آقایان دارای هورمون های تحریک کننده غده تیروئید است که باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن خواهد شد .

رابطه جنسی و کاهش درد
قبل از رسیدن به اوج لذت جنسی سطح هورمون اکسی توسین ۵ برابر می شود . این هورمون باعث ترشح آندورفین می شود و تمام دردهای بدن تان تسکین می یابد . البته رابطه جنسی هورمون استروژن نیز ترشح می کند که تمام دردهای قاعدگی را درمان خواهد کرد .

رابطه جنسی و تقویت عضلات
رابطه جنسی باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون می شود که این هورمون نقش مهمی در محکم شدن استخوان ها و عضلات خواهد داشت .

رابطه جنسی و سلامت پروستات
خیلی از اورولوژیست ها به تاثیر تعداد انزال و سرطان پروستات تاکید می کنند . به منظور تولید مایع منی پروستات و کیسه منی از خون روی ، پتاسیم و اسید سیتریک می گیرند و آن را به میزان ۶۰۰ برابر غلیظ تر می کنند . به این صورت عوامل سرطان زای موجود در خون می تواند همراه با این مواد در پروستات انباشته شود .

رابطه جنسی و انزال پی در پی از انباشته شدن عامل سرطان زا در درون غده پروستات جلوگیری می کند و از ابتلا به سرطان پروستات دور خواهید بود . البته برقراری رابطه جنسی با چند شریک جنسی احتمال ابتلا به سرطان پروستات را در مردان به میزان ۴۰ درصد افزایش می دهد .

رابطه جنسی و کنترل مثانه
برقراری رابطه جنسی همان تمرینات کگل طبیعی است که باعث تقویت عضلات مثانه می شود .

769432 467

رابطه جنسی و جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی
برقراری رابطه جنسی باعث افزایش سطح هورمون استروژن در زنان می شود . این هورمون باعث لغزندگی بیشتر مهبل شده و از زنان در مقابل ابتلا به بیماری های قلبی حفاظت می کند .

رابطه جنسی و افزایش اعتماد به نفس

رابطه جنسی خوب و سالم باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس زنان و مردان می شود .

رابطه جنسی و دوری از مرگ زودرس
رابطه جنسی در صورتی که با عشق توام باشد ، بیماری هایتان را درمان می کند . وقتی با عشق تان رابطه جنسی داشته باشید و از نظر جسمی و احساسی با هم صمیمی شوید ، به میزان ۳-۵ برابر کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و ابتلا به بیماری های مختلف خواهید بود . لمس کردن و نوازش کردن همسر در حین رابطه جنسی در تغییرات شیمیایی بدن تغییراتی ایجاد می کند که باعث این فایده خواهد شد .

رابطه جنسی و کاهش استرس
برقراری رابطه جنسی مناسب از شدت اضطراب و استرس شما می کاهد . علاوه بر آن رابطه جنسی باعث بهتر شدن کیفیت خواب تان می شود .

رابطه جنسی و طول عمر
افرادی که دو بار در طول هفته به ارگاسم می رسند ، نرخ مرگ و میر کمتری نسبت به افرادی دارند که در طی ماه فقط یک بار ارگاسم را تجربه می کنند .

رابطه جنسی و زیاد شدن جریان خون
رابطه جنسی باعث می شود جریان خون بهتر به مغز و دیگر نقاط بدن تان برسد . به این صورت اکسیژن و مواد مغذی به اندام های بدن می رسد و مواد زائد نیز سریع تر از بدن خارج می شود .

رابطه جنسی و سفت شدن عضلات شکم و باسن
برقراری رابطه جنسی زنان باعث سفت شدن عضلات شکم و باسن و بهبود ساختار قامتی در آنها می شود . البته به شرط این که از بیماری مقاربتی ، بارداری ناخواسته و استرس دور باشید . ممکن است رابطه جنسی برای زنان یائسه دردآور باشد اما تمامی هورمون هایی که زنان یائسه به آن نیاز دارند از طریق رابطه جنسی با همسران شان قابل دریافت است .

رابطه جنسی و دندان های سالم
پلاسمای منی دارای روی ، کلسیم و بسیاری از مواد معدنی است که از پوسیده شدن دندان ها جلوگیری می کند . علاوه بر آن به خاطر برقراری رابطه جنسی ملزم می شوید که اصول اولیه بهداشت چون مسواک زدن دندان ها را رعایت کنید .

رابطه جنسی و تقویت سیستم ایمنی بدن
زوجینی که در هفته ۱-۲ بار رابطه جنسی دارند ، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن شان ۳۰ درصد بیشتر است که این مساله باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و دور بودن از سرماخورگی خواهد شد .

رابطه جنسی و حس بویایی بهتر
بعد از برقراری رابطه جنسی هورمون پرولاکتین بیشتر ترشح می شود و باعث می شود سلول های بنیادی مغز نورون های جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد کند .

رابطه جنسی و کاهش افسردگی
اگر از نظر جنسی فعال باشید و همسرتان از کاندوم استفاده نکند ، کمتر به افسردگی دچار می شوید . هورمون پروستاگلاندین موجود در منی آقایان توسط دستگاه تناسلی زنان جذب شده و باعث تعدیل شدن هورمون های زنانه می شود . علاوه بر آن منی آقایان دارای هورمون های استروژن و پروژسترون است که باعث بهبود خلق و خو می شود . زنانی که رابطه جنسی بدون کاندوم دارند و از منی همسرشان استفاده می کنند شادتر هستند .

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه