29 اسفند 1402



اتاق خواب کودک را چه زمانی باید جدا کرد؟

1.1333333333333 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.13 (15 رای)

1610 513بسیاری از #پدر و #مادرها عادت دارند که کودکانشان را کنار خودشان و در اتاقشان بخوابانند، اما به راستی اتاق خواب کودک را چه زمانی باید جدا کرد؟

دکتر علی شیخ الاسلامی در این باره توضیح می‌دهد.

پدر و مادرهایی که بچه‌های کوچک­شان را کنار خودشان می‌خوابانند از نظر رابطه جنسی دچار اختلال می‌شوند؟
بله اما این اختلال فقط متوجه مادر و پدر نیست، در بسیاری از مواقع کودکان هم زمانی که بزرگتر می­ شوند با مشکلاتی دست و پنجه نرم می­ کنند. معمولا زن و شوهرها زمانی که ازدواج می­ کنند و تا وقتی که فرزندی ندارد با فراغ بال هر زمان که دوست داشته باشند رابطه جنسی برقرار می ­کنند و تولد فرزند آنها را دچار سردرگمی می ­کند و گاهی اوقات آنقدر دچار استرس می ­شوند که ممکن است رابطه زناشویی­شان به خطر بیفتد.


از چه زمانی باید اتاق خواب کودک را جدا کرد؟
بچه از حدود یک و نیم سالگی می تواند در اتاق خواب خودش بخوابد و این نه تنها باعث می ­شود پدر و مادر خلوت خودشان را داشته باشند بلکه تاثیرات خوبی روی رشد کودک دارد و به او احساس استقلال می­دهد. اگر بچه به اتاق خودش عادت کند، پدر و مادر می­توانند در ساعات استراحت­شان بدون وجود مشکلی در کنار هم وقت بگذرانند.
بعضی ها رابطه­ جنسی شان را جلوی چشم نوزاد انجام می­دهند؟ نظرتان در این خصوص چیست؟

1610 513
متاسفانه گاهی اوقات والدین با این تفکر که فرزندشان چیزی نمی­فهمد و نوزاد است جلوی چشمان او با هم رابطه­ جنسی برقرار می­کنند در حالیکه نوزادان حتی وقتی نمی­توانند صحبت کنند، حافظه­ به شدت قوی ای دارند و همه تصاویر را در ذهن­شان ضبط می­کنند و حتی ممکن است فکر کنند پدرشان در حال کتک زدن و ناراحت کردن مادرشان است و این علاوه بر تاثیر رابطه­ جنسی بر روان کودک، باعث می­شود او از پدر هم کینه به دل بگیرد.


والدین چطور باید برنامه­ رابطه­ جنسی شان را تنظیم کنند تا برای کودک مشکلی پیش نیاید؟
آنها باید ساعاتی که قرار است رابطه داشته باشند را به وقتی موکول کنند که کودک خواب است یا در خانه نیست. حتی می توان رابطه­ی جنسی را از شب به صبح و زمانی که کودک خواب است موکول کرد. اگر سن بچه طوری باشد که بتوان آن­را به کسی سپرد بهتر است در هفته برای یک ساعت این کار را انجام داد تا والدین بدون استرس از بیدار شدن بچه رابطه ی جنسی‌شان را برقرار کنند.
تولد فرزند در زندگی مشترک چیزی است که باید زندگی را تکامل ببخشید اما رفتار ناآگاهانه­ پدر و مادر گاهی اوقات باعث می­شود زندگی با مشکلات جدی روبرو شود. به طور مثال گاهی اوقات زوجین به دلیل همین هراس از دیده شدن در مقابل کودک مدام رابطه ­شان را به تعویق می‌اندازند و همین مسئله رفته‌رفته باعث سردی جنسی­ می ­شود در حالی‌که با یک برنامه‌ریزی ساده می­ توان این مشکل بزرگ را حل کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه