31 فروردين 1403



علت لکه های روی پوست و درمان آن با طب سنتی

2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.00 (7 رای)

Freckles#لکه های روی #پوست یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه اند. در این مقاله علت لکه های روی پوست و درمان آن با طب سنتی را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

از نظر حکمای طب سنتی عوامل مختلفی در بروز لک دخالت دارند. دکتر ژیلا نقیبی یکی از دلایل تیره شدن رنگ پوست را از نظر طب سنتی مصرف زیاد غذاهای سوداوی، گوشت نمک‌سود ( نمک سود کردن یا نمک زدن یکی از روش‌های حفاظت از مواد غذایی با نمک خشک خوراکی است. نمک زدن یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای حفظ مواد غذایی است. ) و انواع فست فود دانست و ادامه داد: درد، غم و اندوه، مصرف زیاد سرکه و زیره باعث زرد شدن رنگ پوست می‌شود.

این محقق طب سنتی با اشاره به این موضوع که تمام مسایل نامبرده سبب تجمع مواد فاسد درخون می‌شود، ادامه داد: ضعف قوای تبدیل کننده مواد تغدیه کننده در پوست، باعث باقی ماندن مواد زاید در پوست شده و لک ایجاد می‌کند. آسیب به عروق و خونریزی نیز از سایر اسباب بوجود آمدن لک درپوست است.

Freckles

این متخصص فیزیولوژی پزشکی و محقق و درمانگر طب سنتی در رابطه با نحوه درمان لک گفت: برای درمان لک می‌توان از ماسک‌های لایه‌بردار و سفیدکننده حاوی آرد نخود، نشاسته، آرد عدس، آرد برنج، آرد باقالی و جو یا تخم‌خیار، خربزه، کدو و مواد خوراکی مثل نخودآب، زرده تخم مرغ عسلی، آبگوشت، انجیر، نان گندم سبوس دار و شیر تازه استفاده کرد.وی برای تصفیه خون و درمان لک، کارهای پاکسازی مثل حجامت یا زالوانداختن را نیز در شرایط خاص توصیه کرد و ادامه داد: انجام فعالیت‌های نشاط‌آور و ورزش و استفاده از عطرهای خوشبو یا موادغذایی مثل زعفران نیز می‌تواند درمان‌کننده باشد، زیرا باعث افزایش جریان خون و دفع بهتر سموم می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه