31 فروردين 1403



روش های جوان سازی پوست با طب سنتی

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

792688 139همه افراد به ویژه خانم ها به پوست خود اهمیت زیادی می دهند. در این مقاله سعی می کنیم اطلاعات کاملی در مورد جوان سازی و جوان ماندن پوست با استفاده از طب سنتی را عنوان کنیم.

قطعا تا امروز درباره موادبهداشتي طبيعي و محصولات آرايشي با منشا گياهي شنيده يا از اين محصولات استفاده كرده‌ايد. محصولاتي كه با كمك مواد طبيعي موجود در طبيعت تهيه و توليد مي‌شود تا كمترين عوارض و اثر سوئي را روي پوست، مو و شادابي و نشاط افراد داشته باشد.

شايد كمتر توجه كرده باشيد تركيبات اصلي اين محصولات كه از تركيب مواد طبيعي، گياهان، سبزي‌ها، ميوه‌ها و مواد معدني در طبيعت با تركيب با مواد پايه و روغن‌هاي پايه در لابراتوارها تهيه مي‌شوند، خود به تنهايي مي‌توانند تاثيرات قوي، موثر و شفابخشي براي نشاط و سلامت پوست و موي ما به همراه داشته باشند.

اگرچه آماده كردن و تهيه جوشانده، لوسيون يا ماسك پوست و مو از اين موادطبيعي كمي وقت‌گير و دشوار است اما اثرات درماني منحصر به فرد اين مواد طبيعي آنقدر قابل توجه است كه به يك بار امتحان كردن آن مي‌ارزد.

طرز تهیه ماسک جو

اين روزها استفاده از كرم‌ها و لوسيون‌هاي آرايشي و بهداشتي با منشا گياهي در ميان بسياري از خانم‌ها رواج يافته است؛ اين محصولات كه با استفاده از كرم‌هاي پايه، عصاره و اسانس مواد طبيعي و گياهان ساخته مي‌شوند علاوه بر آنكه آسيبي به پوست وارد نمي‌كنند، مي‌توانند تاثيرات درماني فوق‌العاده‌اي نيز داشته باشند.

درصورت دسترسي به اين محصولات بهتر است با جايگزين كردن آن‌ها به جاي محصولات آرايشي و بهداشتي شيميايي، سلامت پوست و موي خود را تضمين كنيد در غيراين صورت مي‌توانيد با استفاده از تركيب آرد خالص جو و مقدار اندكي ماء‌الشعير بدون افزودني‌هاي مجاز ماسكي تهيه كنيد و آن را به‌مدت 20 دقيقه تا نيم‌ساعت روي پوست خود قرار دهيد. اين ماسك علاوه بر آنكه موجب طراوت و نرمي پوست‌تان مي‌شود، لك‌هاي پوست شما را نيز از بين مي‌برد.

اسپری مو بسازید

حتما تا به حال براي‌تان پيش آمده كه در برخي از آرايشگاه‌ها، آرايشگر يا متخصص زيبايي پس از آرايش و پيرايش موي شما، مقداري ماءالشعير طبيعي روي موهاي شما اسپري كند. از ديدگاه اين افراد استفاده از ماءالشعير و اسپري‌كردن آن روي موها موجب درخشندگي و شفافيت موها مي‌شود. البته اين ديدگاه صحيح است اما بايد توجه داشت كه مداومت و استمرار اين كار است كه موجب درخشندگي و شفافيت موهاي شما مي‌شود. براي اين منظور مي‌توانيد هر روز بعد از استحمام و شستن موهاي‌تان در حالتي كه رطوبت آن‌ها را گرفته‌ايد و تنها نم‌اندكي روي موهاي‌تان باقي مانده است، ماءالشعير طبيعي و بدون مواد افزودني را روي موهاي‌تان اسپري كنيد.

اگر پوست‌تان خشک است...

روغن كرچك طبيعي و خالص خواص درماني فوق‌العاده‌اي دارد به‌صورتي كه تنها ماساژ چند قطره از آن روي پوست سر در مدت زمان كوتاهي مي‌تواند خواص درماني چشمگيري را از خود به نمايش بگذارد. استفاده از اين روغن تنها به افرادي كه دچار خشكي پوست، خشكي مو و داراي موهاي شكننده هستند، توصيه مي‌شود. در اين صورت مي‌توانيد با كمك 10 تا 15 قطره روغن كرچك طبيعي پوست سر و موهاي خود را ماساژ دهيد. تكرار اين كار 2 تا 3 بار در هفته كمك مي‌كند تا از ميزان خشكي پوست و مو به مرور كاسته شده و موها نرم و خوش حالت شوند. بهتر است پس از ماساژ سر با روغن كرچك با كمك يك حوله كه با كمك بخار اتو يا بخار آب آن ‌را گرم و مرطوب كرده‌ايد سر خود را بپوشانيد تا ميزان جذب روغن را افزايش دهيد.

اگر جای جوش روی صورت‌تان است...

گياه ميخك از جمله گياهان دارويي است كه براي تهيه و توليد بسياري از كرم‌هاي لايه‌بردار با منشا گياهي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از عصاره يا اسانس اين گياه در تهيه بسياري از كرم‌هاي طبيعي و صنعتي استفاده مي‌شود. براي استفاده از گياه تازه ميخك در منزل به‌منظور از بين بردن جاي جوش و زخم‌هاي باقي مانده از آن مي‌توانيد. 100 گرم از اين گياه را درون آب ريخته و به‌مدت 20 تا 30 دقيقه بجوشانيد تا عصاره آن باقي بماند. اين عصاره را صاف كرده و اجازه دهيد تا خنك شود سپس مي‌توانيد با كمك يك پنبه يا پد كوچك اين لوسيون را روي صورت خود به‌خصوص روي لك‌ها و جاي باقي مانده از جوش‌ها بماليد.

اگر منافذ پوست‌تان زیاد است...

سفيده تخم مرغ به‌دليل خاصيت منقبض‌كننده‌اي كه دارد از جمله مواد طبيعي است كه براي از بين بردن منافذ باز پوست صورت و غذارساني به سلول‌هاي پوست كمك مي‌كند.  براي اثر بخشي بيشتر لازم است يك ساعت قبل از حمام كردن‌ سفيده تخم مرغ را از زرده آن جدا كرده و پس از حمام كردن يا هر روز صبح روي صورت خود ماسك كنيد. از طرفي ماسك‌كردن سفيده تخم مرغ روي موي سر يك ساعت قبل از حمام‌كردن به نرم شدن و درخشندگي موها كمك مي‌كند.

اگر پوست‌تان افتادگی دارد....

گياه اسطوخودس به‌دليل خواص درماني منحصر به فردي كه دارد از جمله گياهان دارويي است كه بسيار مورد توجه درمانگران و متخصصان پوست و مو قرار مي‌گيرد. يكي از خواص منحصر به فرد اين گياه پيشگيري از شلي و آويزان شدن پوست با افزايش سن است. با كمپرس كردن جوشانده اين گياه روي صورت خود و ماساژ آن مي‌توانيد از بروز افتادگي و شلي پوست و عضلات صورت پيشگيري كنيد. براي تهيه اين جوشانده كافي است 200 گرم از اين گياه را درون آب جوش ريخته و به‌مدت 20 دقيقه آن را بجوشانيد. سپس مايع به‌دست آمده را صاف و خنك كرده و آن را به كمك يك دستمال نخي تميز روي صورت كمپرس كنيد.

792688 139
 
اگر پاک کننده طبیعی می خواهید...

عصاره گل سرخ يكي از بهترين مواد و تونيك‌هاي طبيعي به‌منظور پاكسازي پوست و تميز كردن مواد آرايشي از روي صورت است. استفاده مداوم از اين عصاره و تونيك علاوه بر تاثيرات پاكسازي پوست به از بين رفتن زبري پوست كمك كرده و موجب لطافت و شادابي آن مي‌شود. اين محصول طبيعي به جهت خاصيت انقباضي كه دارد به جمع شدن منافذ پوستي نيز كمك مي‌كند. دقت داشته باشيد استفاده از گلاب طبيعي و خالص مي‌تواند به‌صورت روزانه براي پاكسازي صورت از آلودگي‌ها و گرد و غبار محيط بيرون از خانه نيز مورد استفاده قرار بگيرد. حتما لازم نيست از اين عصاره طبيعي و خوشبو براي پاكسازي مواد آرايشي صورت‌تان استفاده كنيد.

اگر چشمان‌تان خسته است...

 قطعا تا امروز از مادر يا مادربزرگ خود درباره خواص درماني گياه چاي بسيار شنيده‌ايد. دم كرده اين گياه از زمان‌هاي بسيار دور براي تسكين، آرامش بخشي و از بين بردن خستگي چشم در ميان مردم رايج بوده است. البته با اين تفاوت كه در گذشته گياه چاي به‌صورت طبيعي مورد استفاده قرار مي‌گرفت اما امروزه برگ چاي طي فرآيندي صنعتي به دست مخاطب مي‌رسد بنابراين خواصي كه در اين مطلب به آن اشاره مي‌كنيم مربوط به برگ‌هاي چاي طبيعي است كه به روش سنتي تهيه شده و دم مي‌شود.

درمانگران طب سنتي كمپرس چشم و عضلات اطراف آن را با دم كرده گياه چاي بسيار مفيد مي‌دانند. آن‌ها معتقدند اين دم كرده خستگي عضلات چشم را برطرف كرده و به نشاط، شادابي و جواني چشم‌ها كمك مي‌كند.

اگر نگران نور آفتاب هستید...

عصاره اسطوخودوس يكي از بهترين و طبيعي‌ترين مواد براي پيشگيري از آفتاب سوختگي و پوسته پوسته شدن پوست به واسطه نور آفتاب است. با آغشته كردن پوست دست و صورت خود به عصاره اين گياه مي‌توانيد، علاوه‌بر مراقبت از پوست‌تان در مقابل تابش خفيف نور خورشيد از سرخ‌ و پوسته‌شدن آن نيز پيشگيري كنيد. تركيب عصاره يا روغن دو گياه بومادران و كنجد نيز براي پيشگيري از آفتاب سوختگي بسيار مفيد شناخته شده است.

اگر پوست‌تان چرب است...

افرادي كه از چربي پوست‌شان رنج مي‌برند، با استفاده تركيبي از آرد جوي دوسر با ماست، مي‌توانند از چربي پوست و عوارض احتمالي آن راحت شوند. با استفاده از اين تركيب به‌ويژه در مناطق چرب پوست مثل اطراف بيني، پيشاني و چانه مي‌توان ميزان چربي پوست را كنترل و در نهايت درمان كرد.

اگر چشم‌تان پف آلود است...

بسياري از درمانگران كمپرس سيب زميني رنده شده روي چشم را بهترين راه براي درمان پف چشم مي‌دانند. براي تهيه اين كمپرس، سيب‌زميني خام را رنده كرده و آن را درون پارچه‌اي بسيار نازك قرار داده و روي پف چشم‌ها بگذاريد. پس از 20 دقيقه تاثير معجزه‌آساي سيب‌زميني را در برطرف كردن پف چشم خواهيد ديد.

 درمان باز بودن منافذ پوست با مريم گلي

بسياري از خانم‌ها از باز شدن منافذ پوست‌شان شكايت دارند. درمانگران طب سنتي، كمپرس جوشانده 3 گياه مريم گلي، آويشن و مرزنگوش را براي درمان اين عارضه توصيه مي‌كنند. براي تهيه اين محلول، برگ‌هاي تازه و سبز اين سه گياه را به تعداد مساوي در آب ريخته و بگذاريد تا بجوشد. پس از آن ماده به دست آمده را صاف كرده و بگذاريد سرد شود. كمپرس كردن اين محلول كمك مي‌كند تا منافذ باز موجود در پوست‌هاي چرب بسته و منقبض شود.

لایه‌برداری طبیعی

گياه ميخك از جمله گياهان دارويي است كه براي تهيه و توليد بسياري از كرم‌هاي لايه‌بردار با منشا گياهي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از عصاره يا اسانس اين گياه در تهيه بسياري از كرم‌هاي طبيعي و صنعتي استفاده مي‌شود.

 مريم گلي و زيبايي لثه‌ها

تهيه دهان شويه با برگ‌هاي سبز و تازه مريم گلي و ماساژ لثه‌ها با اين دهان شويه تاثير زيادي در استحكام، حفظ زيبايي و رنگ لثه‌ها و دندان‌ها خواهد داشت. براي تهيه اين دهان شويه، برگ‌هاي تازه مريم گلي را دم كرده و چاي تهيه شده از اين گياه را پس از سرد شدن به‌عنوان دهان شويه استعمال كنيد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه