10 فروردين 1403



پوست و مو

راز زیباترین چشم‌های جهان برملا شد

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

 اين مسئله علاوه بر آنكه بر پوست‌ شما اثر مي‌گذارد و موجب تيرگي آن مي‌شود، زيبايي چشم‌هاي‌تان را هم تحت تاثير قرار مي‌دهد. براي آنكه بتوانيد در مدت زماني كوتاه بر خستگي‌تان غلبه و تيرگي و سياهي دور چشم‌ها را رفع كنيد، مي‌توانيد از چاي كيسه‌اي استفاده كنيد. اگر چاي كيسه‌اي دردسترس نداريد يك پارچه نخي و تميز را برداريد و مقداري چاي خشك درون آن بريزيد و آن را با آب نيمه ولرم خيس كنيد و اجازه دهيد خنك شود. سپس چاي كيسه‌اي يا دستمال حاوي چاي را روي چشم‌هاي‌تان قرار دهيد و اجازه دهيد به مدت  02 دقيقه روي چشم‌هاي‌تان باقي بماند. اين روش به شما كمك مي‌كند كه در كمتر از نيم ساعت خستگي و تيرگي را از پوست‌ها و عضلات چشم‌هاي‌تان دور كنيد و با ظاهري آراسته در مهماني حاضر شويد.

افزايش زيبايي چشم با روغن بادام

حتما مي‌دانيد كه زيبايي و آراستگي چشم‌ها تنها با آرايش آنها امكان‌‌پذير نيست. تقويت عضلات و ماهيچه‌هاي اطراف چشم، خونرساني و آب رساني مناسب به پوست اين ناحيه و برطرف كردن كبودي زير چشم نيز ازجمله مهم‌ترين فاكتورهايي است كه مي‌تواند زيبايي چشم‌ها را تضمين كند حتي در شرايطي كه شما از لوازم آرايشي و بهداشتي استفاده نكرده‌ايد. براي اين منظور مي‌توانيد از لوسيون خانگي روغن بادام و آبليمو استفاده كنيد. استفاده از اين لوسيون و ماساژ عضلات اطراف چشم موجب تقويت اين عضلات شده و چشم را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان مي‌دهد، ضمن آنكه ماساژ روغن بادام به بهبود جريان گردش خون و بهبود تيرگي‌هاي زير چشم كمك مي‌كند. براي استفاده از اين روغن كافي است 2 قاشق غذاخوري روغن بادام را با 6 قطره آبليمو مخلوط كنيد و عضلات دور چشم‌تان را ماساژ دهيد.


نسخه ایده‌آل برای ابروها

كسي نمي‌تواند منكر تاثير ابروها در افزايش زيبايي چشم‌ها شود. داشتن ابرويي پرپشت، مرتب و خوش‌حالت مي‌تواند به راحتي جلوه يك چشم معمولي را چند برابر كند، بنابراين نبايد از ابروها غافل شد و از كنار آنها بي‌تفاوت گذشت چراكه يك ابروي كم‌پشت و بي‌حالت به راحتي مي‌تواند تمامي زحمات شما را از بين ببرد. براي داشتن ابروهاي پرپشت به روغن بادام تلخ احتياج داريد. بايد با كمك يك شانه ابرو روغن بادام را به تارها و ريشه موي ابرو برسانيد. براي اين منظور بايد ابروها را با مقدار اندكي روغن بادام تلخ آغشته كنيد و با كمك شانه ابرو به آرامي ابروها را به سمت بالا حالت دهيد. دقت داشته باشيد كه استفاده بيش ‌از اندازه از روغن بادام مي‌تواند موجب ريزش ابروها شود چراكه روغن مازاد مي‌تواند منافذ پوستي را پر كند و به ريشه ابرو آسيب برساند و موجب ريزش ابرو شود، بنابراين بايد به مقدار كم و فقط تا اندازه‌اي كه ساقه و ريشه مو اندكي چرب شود از روغن بادام تلخ استفاده كرد.

مديتيشن و گلاب‌درماني چه تاثیری بر زیبایی دارد؟

براي آنكه هر گونه چين و چروك را از اطراف صورت‌تان دور كنيد نيازمند افزايش آرامش دروني هستيد چرا كه اضطراب، استرس، غم و اندوه همگي مي‌توانند موجب بروز تغييراتي در چهره و ظاهر شوند. توجه كنيد كه وقتي خبر هولناك يا غم‌انگيزی را به فردي مي‌گوييم پيش از هر چيز با درهم فشرده شدن عضلات صورت او مواجهه مي‌شويم. اخم‌ها در هم كشيده، چشم‌ها جمع و به طور كلي عضلات صورت دچار گرفتگي و اسپاسم‌هايي مي‌شود كه همگي آنها در بروز چين و چروك بسيار موثرند. عضلات و پوست ناحيه چشم نیز ‌ از اين مسئله مستثني نيستند و چه بسا بيشترين چين و چروك را به خود جذب می‌كنند. براي پيشگيري از اين موضوع كافي است دراز بكشيد و براي چند لحظه همه چيز را فراموش كنيد. سعي كنيد تمركز كرده و عضلات بدن‌تان را ريلكس كنيد. در اين مرحله از فردي بخواهيد كه بعد از ريلكس كردن شما دستمال نخي تميزي را كه با اسپري كردن گلاب آن را مرطوب كرده روي صورت‌تان بيندازد. تكرار اين تكنيك هر شب مي‌تواند تاثير چشمگيري در درمان چين و چروك چشم‌ها
داشته باشد.

درماني براي پف چشم‌ها

يكي ديگر از شيوه‌هايي كه به افزايش جذابيت و زيبايي چشم‌ها كمك مي‌كند برطرف كردن پف‌ زير چشم است. ساده‌ترين كار براي از بين بردن پف چشم‌ها استفاده از كرم گشنيز و روغن زيتون است. براي تهيه اين ماسك كافي است يك قاشق غذاخوري گشنيز را خوب كوبيده و له كرده آن را با يك قاشق غذاخوري عسل تركيب كنيد و نصف قاشق غذاخوري روغن زيتون به آن بيفزاييد تا كرمي يك‌دست تهيه شود. اين تركيب را روي حرارت اندك بگذاريد و آن را خوب هم بزنيد تا يكنواخت شود. پس از سرد شدن اين روغن آن را زير چشم‌های تان بماليد و اجازه دهيد به مدت 15 تا 20 دقيقه زير چشم‌هاي‌تان باقي بماند.

كمپرس نعناع با تجربه‌ای بی‌نظیر

يكي ديگر از نسخه‌هاي طبيعي كه به كمك آن مي‌توان به جوانسازي و شادابي بيشتر عضلات اطراف چشم كمك كرد استفاده از كمپرس برگ‌هاي نعناع است. براي تهيه اين كمپرس كافي است 2 قاشق غذاخوري برگ نعناع را درون يك ليوان آب جوش بيندازيد و اجازه دهيد به مدت 10 دقيقه دم بكشد. سپس با پنبه‌ تميز استرلیزه از اين كمپرس استفاده كنيد. ابتدا پنبه را در دمنوش نعناع كه خنك شده فرو ببريد و آن را براي 15 دقيقه هر شب روي چشم‌هاي‌تان كمپرس كنيد. كمپرس اين چاي گياهي موجب مي‌شود علاوه بر رفع خستگي به افزايش زيبايي چشم‌ها كمك كند.

راز زیباترین چشم‌های جهان برملا شد
برق‌ نگاه چگونه زياد می‌شود؟

روش ساده ديگري كه به كمك آن مي‌توانيد چشم‌هايي براق و جذاب داشته باشيد خواب راحت و آسوده است. كم‌خوابي و بي‌خوابي علاوه بر آنكه بر سيستم عصبي بدن اثر مستقيم دارد، مي‌تواند تاثير قابل‌ملاحظه و گاهي جبران ناشدني بر كيفيت پوست انسان داشته باشد، بنابراين نبايد خواب آرام و عميق و با كيفيت را فراموش كنيد. ضمنا اگر به براقي و درخشندگي چشم‌هاي‌تان اهميت مي‌دهيد يك شب در ميان از رنده خيار با پوست يا حلقه خيار با پوست به عنوان ماسك استفاده كنيد. اين ماسك مي‌تواند نشاط و شادابي را به چشم‌هاي شما هديه كند و برق نگاه را به شما برگرداند.

ارزان‌ترين راه‌ها براي پوشاندن سياهي‌هاي زير چشم

سياهي زير چشم سن خاصي ندارد يعني يك جوان 20 يا 30 ساله هم مي‌تواند دچار اين مشكل شود و در نتيجه همين سياهي‌ها سنش سال‌ها پيرتر به نظر برسد يا اينكه چهره‌اي خسته و بدون طراوت پيدا كند؛اما  برای تسکین و تعدیل سیاهی و کبودی دور چشم هم راه‌حل‌های زیاد وجود دارد و هم راه‌حل خاصی وجود ندارد یعنی نمی‌توان گفت فلان راه‌حل و درمان قطعا این مشکل را برطرف می‌کند حتي اگر سراغ درمان‌هاي گرانقيمت پزشكي برويد؛ اما کار نشد ندارد. می‌توان این سیاهی‌ها را یا پوشاند یا کمرنگ کرد؛ ما مي‌خواهيم در اينجا به شما شيوه‌هاي مختلف را ياد بدهيم؛ از روش‌هاي طب سنتي گرفته تا آرايش و استفاده از كرم‌هاي خاص.

خط چشم باریک نکشید

کشیدن یک خط چشم باریک مشکی به دور چشم بدترین کاری است که می‌توانید برای زیبایی چشم‌ها بکنید  چرا که باعث جلوه بیشتر عیب‌ها و سیاهی‌ها می‌شود؛ چنین خطی کاری می‌‌کند که در ظاهر، پوست به سمت چشم کشیده شود و دقیقا همان چیزهایی را که می‌خواهید بپوشانید برجسته می‌شود و در نتیجه بیشتر از همه کبودی‌‌ها جلوه خواهد کرد.

راز زیباترین چشم‌های جهان برملا شد
پیشنهاد می‌کنیم به جای خط مشکی از یک سایه برنز یا قهوه‌ای تیره استفاده کنید و با برس سایه حسابی اطراف چشم را دودی کنید تا دیگر سیاهی‌ها خیلی جلوه نکنند؛ یادتان باشد که برای زیباتر شدن چشم‌ها خطوط پلک را با خطی ضخیم برجسته کنید و بعد با برس رنگ را پخش کنید. این کار هم  چشم‌ها را درشت‌تر جلوه می‌دهد و هم آنقدر حواس را به سمت چشم‌ها پرت می‌کند که دیگر سیاهی‌های زیر چشم به نظر نیایند.

5 قدم اصلی برای کمرنگ کردن سیاهی‌ها

یکی از علت‌هاي اصلی این کبودی‌های زیر چشم گشاد شدن رگ‌های خونی زیر چشم است، به همین دلیل باید به طریقی این رگ‌ها را جمع کرد؛ مراحل زیر  برای کمرنگ کردن نقش این رگ‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

قدم اول

اول از همه باید یک کمپرس سرد روی  چشم‌ها بگذارید تا به طور موقت سیاهی‌ها کمرنگ شود، می‌توانید یک تکه پارچه نخی را با آب سرد خیس کنید و حدود 5 تا 10 دقیقه روی چشم‌ها بگذارید. دمای پایین به طور موقت تمام دلایلی را که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود، از بین می‌برد.

قدم دوم

در سوراخ‌های بینی مقداری اسپری آب نمک خیلی رقیق  یا همان سرم بزنید.این اسپری فشار سینوس‌‌ها در بینی را پایین می‌آورد، همین بالا بودن فشار سینوس‌ها می‌تواند باعث متورم شدن رگ‌های خونی زیر چشم شود. در هر کدام از دو سوراخ بینی اسپری بزنید و بعد با بینی هوا را به سمت بیرون بدهید.

قدم سوم

در بازار کرم‌هایی وجود دارد که می‌تواند تا حدی سیاهی زیر چشم را کمرنگ کند، چنین کرم‌هایی باید حاوی ویتامین k، E، C و رتینول باشند. البته نباید انتظار زیادی از چنین محصولاتی داشت چرا که تنها کمی تغییر ایجاد می‌کنند.

قدم چهارم

بیشتر بخوابید ممکن است که سیاهی زیر چشم به دلیل کمبود خواب نباشد، اما کمی‌خوابی می‌تواند این سیاهی‌ها را تشدید کند.

قدم پنجم

اگر به راستی این حلقه‌های سیاه آزارتان می‌دهند سراغ لیزردرمانی بروید تا آسیب‌های ناشی را از زیر پوست‌تان پاک کند. یک متخصص پوست می‌تواند لیزر درمانی را زیر چشم‌ها انجام دهد و با این کار ملانین این قسمت پوست را کاهش دهد و در نتیجه سیاهی‌ها را کم کند.

رمز پوشاندن سیاهی‌ها با کانسیلر

گاهی حلقه‌ها و سیاهی‌های زیر چشم با پف همراه می‌شود. در این حالت پوشاندن ایرادها کمی مشکل‌تر می‌شود چرا که وقتی بخواهید تنها سیاهی‌‌ها و کبودی‌ها را بپوشانید زیر چشم رنگی روشن‌‌تر پیدا می‌کند و در نتیجه توجه بیشتری را به آن سمت می‌کشد تا پف‌ها بیشتر جلوه کند.

راز زیباترین چشم‌های جهان برملا شد
اما چاره چیست؟

بهترین کار این است که به جای اینکه تنها  زیر چشم را کانسیلر بزنید ؛ قسمت بیشتری از زیر چشم یعنی تا نزدیکي‌های پره‌ بینی را کانسیلر بزنید؛ با این کار نه تنها کبودی‌ها را می‌پوشانید بلکه با ایجاد حجم هم گونه‌‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهید و هم باعث می‌شوید که چشم‌ها بیشتر جلوه کنند. یادتان باشد که بهتر است کانسیلر شما کمی پایه زرد داشته باشد تا بتواند سیاهی‌ها را بهتر بپوشاند. اگر با کانسیلر احساس سنگینی می‌کنید می‌توانید آن را با کمی مرطوب‌کننده مخلوط کنید.

چرا دور چشم سياه مي‌شود؟

- سياهي دور چشم علل متفاوتي دارد. شايع‌ترين علت ژنتيكي و ارثي است. عواملي ديگر مانند ضربات پيگمانتاسيون پس از التهاب يا تحريك هورمون ملانين ساز به هر دليلي مي‌تواند باعث اين حالت شود.

- گاهي اين تغيير رنگ در اثر عوامل شيميايي مانند جيوه يا نقره مي‌تواند باعث تغيير رنگ آبي، قهوه‌اي، خاكستري ‌شود. درمان با مينوسيكلين به عنوان يك عارضه دراز مدت مي‌تواند باعث رنگ خاكستري پلك‌ها شود.

- درضمن تركيبات آرايشي داراي مواد فتوتوكسيك از جمله پسورالن مي‌تواند باعث افزايش رنگدانه در ناحيه پلك شود. اگزما و ليكن پلان به دليل ايجاد التهاب مي‌تواند باعث تغيير رنگ پلك‌ها شود.

ابروها را پهن کنید

اگر ابروها را کمی و فقط کمی پهن‌‌‌تر کنید؛ توجه‌ها را بیشتر به سمت بالای چشم می‌برید یعنی دیگر کسی چندان به زیر چشم شما نگاه نخواهد کرد تا متوجه سیاهی‌ها شود. می‌توانید با یک برس زاویه‌دار سایه و سایه‌اي به رنگ قهوه‌ای خاکستری داخل ابرو را پر کنید و به آن فرم دهید.

راز زیباترین چشم‌های جهان برملا شد
کدام کرم‌ها مفید هستند

کرم‌های چشم که حاوی کافئین هستند نیز به جمع شدن این رگ‌ها کمک می‌کنند. برخی کرم‌ها هم حاوی مواد و ترکیبات ضدالتهابی بوده و این تیرگی‌ها را کاهش می‌دهند. کرم‌های دور چشم که حاوی چای سبز و روغن دانه انگور هستند نیز به تقویت دیواره مویرگ‌ها کمک می‌کنند. اگر پوست زیر چشم‌تان بسیار نازک است و همین مسئله باعث می‌شود این نواحی تیره‌تر به نظر برسند، از کرم کلاژن‌ساز استفاده کنید. یکی از ترکیبات اصلی این کرم‌ها رتینول است. رتینول کمک زیادی به کلاژن‌سازی می‌کند. ویتامین C نیز تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و به روشنی و درخشندگی پوست کمک می‌کند.

این کرم‌ها حاوی موادی هستند که تغییراتی در گردش خون عروق پوست پلک به وجود می‌آورند و تا حدودی از تجمع خون وریدی در پلک جلوگیری می‌کنند. این عمل تا حدی باعث کاهش سیاهی دور چشم می‌شود ولی آن را از بین نمی‌برد.

روش‌هاي طبيعي موثر و بي ضرر

باید 2 چای کیسه‌ای را برای تمام شب در یخچال بگذارید تا کامل خنک شود، صبح، 2 چای کیسه‌ای را مرطوب کنید، دراز بکشید و آنها را روی چشم‌ها بگذارید. این کیسه‌ها باید حدود 10 تا 20 دقیقه روی چشم‌های بسته شما باقی بماند. هر روز این کار را تکرار کنید.

راز زیباترین چشم‌های جهان برملا شد
هفته‌ای 3 الی 4 بار از 2 حلقه خیار با پوست یا از پوست خیار به شکل نواری پهن استفاده کرده و در آرامش و به حالت خوابیده روی چشمان‌تان گذاشته، پس از 10 دقیقه بردارید و با آب سرد بشویید.

عصاره برگ‌های نعناع هم در بهبود تيرگي‌ها موثر است ؛۲تا ۳ قاشق از برگ‌های نعناع را درون ۲‌ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعناع آغشته کرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید.

یک سیب‌زمینی را خوب بشویید و برش نازکی از آن را روی سیاهی‌ها و کبودی‌های زیر چشم‌های‌تان بگذارید. سیب‌زمینی باید حداقل 20 دقیقه روی صورت بماند. بعد از این مدت می‌بینید که کم‌کم خود سیب‌زمینی هم تغییر رنگ می‌دهد.این کار کبودی‌های زیر چشم را کمی روشن می‌کند.

چرب كردن دور تا دور سياهي چشم با مخلوطي از نصف قاشق روغن بادام و يك چهارم قاشق آب ليموترش نيز بسيار مفيد است؛ اين مواد مي‌توانند كمي‌رنگ پوست را روشن كنند.

باز نشر: مامی سایت

منبع


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه