09 فروردين 1403



اطلاعاتی در مورد خوردن جگر در دوران بارداری

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

3rd Month Pregnancy Dietبسیاری از خانم ها به واسطه علاقه ای که به خوردن #جگر دارند، می خواهند در دوران بارداری هم از این ماده غذایی استفاده کنند. در این مقاله اطلاعاتی در مورد خوردن جگر در دوران بارداری ارائه می دهیم.

خوردن جگر در دوران بارداری به دلیل مقادیر زیاد ویتامین A می‌تواند برای جنین خطرناک باشد و موجب سقط جنین شود. دوران بارداری یکی از دوران حساس برای مادر و جنین است که نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است و باید دستورات پزشک متخصص توسط مادر باردار رعایت شود تا سبب جلوگیری از صدمه به خود و جنینش شود و به همین منظور در این دوران نکات ویژه‌ غذایی باید رعایت شود که خوردن انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌ها از جمله آن است، البته در این دوران نزدیکان زن باردار نیز تجویزهایی برای وی می‌کنند که برخی از آنها از روی ناآگاهی صورت می‌گیرد و سبب بروز مشکلاتی برای جنین و مادر می‌شود و از جمله این موارد، تجویز خوردن جگر برای مادر است که سرشار از ویتامین بوده و البته این تجویز خودسرانه برخی از اطرافیان زن باردار در شرایطی صورت می‌گیرد که پزشکان به شدت زنان باردار را از خوردن جگر منع می‌کنند. مصرف بیش از حد جگر به دلیل داشتن مقادیر زیاد ویتامین A می‌تواند سبب نقایص بدو تولد در جنین شود.

در همین راستا فرزانه جابری با اشاره به اینکه خوردن جگر یک بار در ماه برای خانم‌های بارداری که از قبل به خوردن جگر عادت داشته‌اند، موردی ندارد، اظهار کرد: اگر خانم بارداری در این دوران از خوردن جگر پرهیز کند بسیار خوب است. وی با بیان اینکه خوردن جگر در دوران بارداری به دلیل ویتامین A سبب نقایص در نوزاد می‌شود، گفت: لازم به ذکر است که ویتامین A  در مواد غذایی دیگری چون هویج وجود دارد، اما در این نوع ماده غذایی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 
1. استفاده مقدار زیاد میوه و سبزیجات در دوران بارداری

شرافت در مورد رژیم غذایی افزود: رژیم غذایی معتدل در دوران بارداری از مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه تشکیل می‌شود. وی در ادامه در مورد تعداد وعده‌های غذایی تصریح کرد: با پیشرفت حاملگی تعداد وعده‌های غذا را بیشتر و مقدار هر وعده را کمتر کنید زیرا با این کار هضم غذا بهتر می‌شود، انقباض‌های روده‌ای در طول حاملگی آهسته‌تر می‌شوند و در نتیجه تخلیه معده با سرعت کمتری صورت می‌گیرد و نباید بیش از حد پر شود.

این متخصص زنان و زایمان در مورد خوردن جگر و مواد غذایی حیاتی در دوران بارداری تاکید کرد: از خوردن جگر در دوران بارداری پرهیز شود، زیرا با وجود مقادیر زیادی ویتامین A که در این ماده غذایی وجود دارد سقط جنین را به دنبال دارد و پروتئین‌ها، کالری‌ها، فیبر، مایعات و ویتامین‌ها در دوران بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

3rd Month Pregnancy Diet

 
2. افزایش ۹ تا ۱۴ کیلوگرم اضافه وزن در زنان باردار

همچنین میترا شرافت در این زمینه با توجه به حساسیت‌های موجود این ماده غذایی برای زنان باردار تاکید کرد: خانم‌های حامله به طور میانگین ۹ تا ۱۴ کیلوگرم اضافه وزن پیدا می‌کنند که قسمت اعظم آن در هفته ۲۴ حاملگی روی می‌دهد که نیمی از افزایش مزبور را جنین، جفت و مایعات تشکیل می‌دهند.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه رعایت رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری اهمیت بسیاری دارد، افزود: در خانم‌هایی که کمتر از مقدار توصیه شده از کالری‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده می‌کنند احتمال به دنیا آوردن نوزادی کم وزن بیشتر است. وی ادامه داد: سقط خود به خود و مرگ نوزاد در زنانی که افزایش وزن به نسبت زیادی در دوران حاملگی دارند کمتر است و نوزادان متعلق به این مادران در هنگام تولد وزن بیشتری دارند، همچنین دیده شده که وضع حمل طولانی با چگونگی رشد رحم و تغذیه مادر در دوران بارداری ارتباط مستقیم دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه