10 فروردين 1403



نکات تغذیه ای مهم برای ویار در دوران بارداری

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

ba3348دوران بارداری یکی از مهم ترین و حساس ترین و البته قشنگ ترین دورانی است که هر خانمی می تواند آن را تجربه کند. اما تغذیه در این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که سلامت مادر و به خصوص جنین در گروه تغذیه سالم در همین دوران است. یکی از حالاتی که در دوران بارداری برای همه مادران باردار به وجود می آید، ویار است. در این مطلب در خصوص ویار در این دوران و همچنین توصیه های تغذیه ای در این دوران می پردازیم. با ما همراه شوید


* نحوه مدیریت رژیم غذایی مادر در طول دوران بارداری است

* زمان دقیق آغاز دوره ویار
دکتر شعاری، جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی با بیان اینکه زمان دقیقی برای آغاز دوره ویار نمی‌توان در نظر گرفت، گفت: « مدت این دوره که در انسان‌های مختلف متفاوت است، معمولاً از ماه دوم حاملگی و هفته هفتم و هشتم آغاز و تا هفته چهاردهم و پانزدهم ادامه می‌یابد.»

« اما در عین حال مادرانی وجود دارند که تا پایان دوره بارداری ویار دارند. در برخی نیز ویار از بین می‌رود، اما مجدداً آغاز می‌شود. چرا که قانون خاصی برای آن وجود نداشته و بیشتر به هورمون‌های حاملگی بستگی دارد.»

«به طور کلی در طول دوره ویار بهتر این است که مادر هرچه تمایل دارد مصرف کند و اطرافیان اصراری نکنند که وی از یک رژیم خاص پیروی کند. چرا که همین اصرار کردن بر مصرف مواد خاص توسط اطرافیان موجب افزایش ویار مادر باردار می‌شود. اما در این دوره معمولاً مصرف میوه، مصرف ماست و ماست و خیار خوب است. اگر مادر تمام توصیه‌های تغذیه‌ای را به موقع به اجرا گذاشت اما ویار او افزایش پیدا کرد، اینجاست که از راهکارهای درمانی و دارویی استفاده می‌کنیم.»

* غذاهای آبکی یا خشک، کدام یک مناسب دوره ویار هستند؟
«از آنجا که غذاهای آبکی سبب افزایش ویار می‌شود، رژیم‌هایی نظیر نان، بیسکویت، آجیل، خرما و هر ماده غذایی که خشک باشد توصیه می‌شود. اگر هم مادر قصد مصرف مایعات داشت، بهتر است از مایعات خنک نظیر آبمیوه استفاده کند.»

این کارشناس با اشاره به اینکه مصرف چای، سوپ و آش به هیچ عنوان برای مادر باردار توصیه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: «البته به طور استثناء ممکن است که خانم باردار بگوید که قادر به تحمل آش است، اما به طور طبیعی در دوران ویار مصرف مواد خشک بهتر تحمل می‌شود.

ba3348

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه