31 فروردين 1403



خواص هسته انگور در درمان سرطان پروستات

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

محققان مرکز سرطان دانشگاه کلرادو، پس از آنکه عصاره‌ هستهٔ انگور (GSE) را از نظر خواص ضدسرطانی و مصرف آن در ۱۰ سال اخیر مورد بررسی قرار دادند و نتایج به دست آمده را تحلیل کردند، متوجه شدند اگرچه نتایج پژوهش قبلی این گروه ثابت کرده بود این عصاره اثراتی در از بین بردن یاخته‌های سرطانی دارد اما هنوز بخوبی معلوم نیست کدام عنصر در عصاره‌ هسته‌ انگور سبب مرگ سلولهای سرطانی می‌شود.
ترکیب طبیعی عصاره‌ هسته‌ انگور آمیزه‌ای مرکب از پلی‌فنل‌ها است، اما تاکنون به آن جزء فعال زیستی عصاره‌ هسته‌ انگور (GSE) که بر یاخته‌های سرطانی تأثیر دارد، آگاهی وجود نداشته است. با این حال، در ‌این بررسی، پژوهشگران کشف کرده‌اند که یک جزء عصاره‌ هسته‌ انگور موسوم به B۲G۲ علیه یاخته‌های سرطانی بسیار فعال است. محققان اظهار داشته‌اند که جداکردن این ترکیب از عصاره‌ هسته‌ انگور بسیار پر هزینه است و وقت زیادی لازم دارد که خود سبب توقف تجارب دیگر با استفاده از این جریان می‌شود. به ‌این ‌دلیل، گروه مذکور تصمیم گرفتند به جای تهیه‌ B۲G۲ از عصاره‌ هسته‌ انگور، آن را سنتز کنند. در بررسی انتشار یافته جزئیات نحوه‌ سنتزکردن یک گرم از ترکیب ذکر شده است که بسیار سریع‌تر از به ‌دست آوردن این ترکیب از عصاره‌ هسته‌ انگور بوده ‌و این روش نیز بسیار پرهزینه بوده ‌است.
در‌ گذشته، همین گروه فعالیت ضدسرطانی مشابه عصاره‌ هسته‌ انگور را ثابت‌ کرده بود، ولی اکنون مشخص است که فعال‌ترین جزء زیستی این ترکیب B۲G۲ است که می‌توان آن را به مقادیری سنتز کرد تا بتوان مشروح مکانیسم مرگ در یاخته‌های سرطانی را بررسی کرد.
به ‌عنوان بخشی ‌از بررسی، این گروه پژوهشی ترکیب سنتز شده‌ B۲G۲ را بر یاخته‌های سرطان پروستات انسان تأثیر داده و آزمودند. مشخص شد این ترکیب سبب القای مرگ سلول سرطانی یا آپوپتوز می‌شود، ولی به ‌معنای آن است که انسان به درک آثار احتمالی و مکانیسم اجزای فعال GSE که علیه یاخته‌های سرطانی مؤثرند، نزدیک‌تر شده ‌است.
جداکردن و سنتز B۲G۲ گامی مهم است، زیرا اکنون به توان انجام تجارب بیشتر با ترکیب خالص نائل آمده‌ است.
این بررسی که هنوز هم در آزمایشگاه ادامه دارد، بر درک انسان در مورد مکانیسم اثر B۲G۲ افزوده و به انجام بررسی‌های پیش بالینی و بالینی در آینده کمک می‌کند. آثار مثبت ترکیبات انگور علیه سرطان در نتایج سایر پژوهش‌ها نیز گزارش شده‌ است.
یه گفته محققان در اوایل سال جاری طی یک بررسی گزارش شده بود که رسوراترول، ترکیب موجود در پوست انگور در درمان بعضی سرطان‌ها مؤثر است و نتیجه‌ یک بررسی دیگر حاکی از آن بود که عصاره‌ هسته‌ انگور در درمان سرطان کولورکتال نافع است.
بررسی‌ انجام شده دراین مورد در نشریه‌ Nutrition and Cancer انتشار یافته است.|ایسنا


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه