29 اسفند 1402



خطرات دوش آب داغ برای پوست

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

1435507581LpJnrبسیاری از افراد دوست دارد با آب خیلی داغ حمام کنند غافل از آن که آب داغ خطرات زیادی برای بدن و به ویژه پوست دارد. در این مقاله از مامی سایت در رابطه با همین موضوع اطلاعاتی را برای شما عزیزان ارائه می دهیم.

میزان درجه حرارت آب حمام نباید خیلی بیشتر از ولرم باشد، وگرنه به پوست آسیب می‌رساند. همین که دوش آب گرم را باز می‌کنید، پوست خود را در معرض خطر قرار می‌دهید.هیچ قانون مشخصی برای تعیین درجه حرارت قطعی مناسب آب حمام وجود ندارد اما متخصصان پوست بر این باورند درجه حرارت مطلوب زیر ۱۱۰ درجه است. اگر آب اینقدر داغ باشد که نتوانید زیر دوش بایستید یا پوست تان قرمز شد، مشخص است درجه حرارت بالاست و باید آن را کم کنید.

آب بیش از حد داغ باعث می‌شود پوست چربی طبیعی خود را از دست بدهد و رو به خشکی برود، خارش و یا حتی اگزما ایجاد شود. باید حواستان باشد که حتی دوش‌های طولانی مدت با آب درجه ملایم تر هم می‌تواند چربی طبیعی پوست را بگیرد و آن را خشک کند.همچنین حمام با آب بیش از حد داغ منجر به از دست رفتن چربی طبیعی مو هم می‌شود و مو را خشک می‌کند و اگر موهای رنگ شده دارید، باعث می‌شود رنگ آن زودتر از بین برود.

آب داغ افزون بر این مشکلاتی که برای سطح پوست ایجاد می‌کند، به عمق آن هم آسیب می‌رساند. از آنجا که گردش خون را افزایش می‌دهد، خشکی و خارش سلول‌های ملتهب را تشدید می‌کند.

1435507581LpJnr

حمام آب داغ ربطی به سرطان ندارد

درجه حرارت بالای آب همچنین افت فشار خون می‌آورد و در پی آن فرد در حمام دچار سرگیجه می‌شود. همین ممکن است باعث غش کردن در حمام شود که خطرناک می‌باشد.شاید شما هم شنیده باشید که از قدیم می‌گفتند: «با آب داغ حمام نرو، سرطان می‌گیری!» چون کلر آب جذب پوست می‌شود. هیچ تاییده علمی‌ای برای این گفته وجود ندارد.

آب داغ منافذ پوست را باز می‌کند. اگر می‌خواهید از این منفعت آب داغ در حین حمام بهره مند شوید، تنها صورت خود را با آن بشویید و نگذارید بقیه بدن تان آسیب ببیند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه