01 ارديبهشت 1403



زمان هايي که بايد بيشتر مراقب قلب بود

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

دکترفريدون نوحي رئيس انجمن قلب و عروق ايران در گفت وگو با ايرنا افزود: حدود نيمي از موارد مرگ و مير، ناشي از بيماري هاي قلبي و عروقي ناگهاني است. به گفته وي، بيماري هاي قلبي و عروقي يکي از مهم ترين عوامل مرگ و مير در جهان و ايران محسوب مي شود که چند ريزفاکتور بسيار مهم در ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي نقش دارد.

توصيه هاي پزشکي براي مراقبت از قلب (صبح اول وقت)

احتمال حملات قلبي در ساعات اوليه صبح ۴۰درصد بيشتر از زمان هاي ديگر است زيرا به محض بيدار شدن از خواب، بدن شروع به ترشح آدرنالين و ديگر هورمون هاي استرس مي کند که باعث افزايش فشارخون مي شود. در اين حالت خون به دليل کاهش اکسيژن، غليظ و پمپاژ آن سخت تر مي شود و تمام اين موارد براي قلب مضر است. براي پيشگيري از اين مشکل، بهتر است زماني را براي «بيدار شدن از خواب با آرامش کامل» در نظر بگيريد. اگر عادت به ورزش صبحگاهي داريد، قبل از آن حتما با حرکات نرمشي خود را آماده و گرم کنيد تا استرس يک باره به قلب وارد نشود و اگر در حال مصرف داروهاي رقيق کننده خون هستيد، قبل از رفتن به بستر آن را مصرف کنيد.

۲۰درصد از حملات قلبي در صبح روز پس از تعطيلات اتفاق مي افتد. البته اين زمان به ويژه براي ما ايرانيان روز شنبه است که بعد از استراحت و تفريح جمعه قرار است به کار هفتگي برگرديم و همين مسئله مي تواند استرس زا و شايد ناراحت کننده باشد. بهتر است در روز جمعه استراحت کنيد و سعي کنيد شب به موقع به رختخواب برويد؛ به خصوص اگر قرار است صبح شنبه زود از خواب برخيزيد، در غير اين صورت فشارخون بالا مي رود زيرا بدن به دليل کم خوابي خسته است و ريتم آن نابه سامان خواهد بود. ساعت خواب و بيداري در تمام اوقات بايد برنامه ريزي شده و منظم باشد.
 

نویسنده : مامی سایت

منبع


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه