31 فروردين 1403



روحيه تان را از اول صبح تقويت کنيد

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

کاري را که دوست داريد، انجام دهيد:به نقل از سايت «Prevention»، به مدت ۳۰ثانيه درباره آن چه دوست داريد انجام دهيد، فکر کنيد. پس از اين که از خواب بيدار شديد، درباره ساعت خوابي که از دست داده ايد فکر نکنيد بلکه به کاري فکر کنيد که در اين مدت کوتاه قبل از ترک منزل مي توانيد انجام دهيد. به عنوان مثال خواندن چند صفحه کتاب مورد علاقه. اين امر باعث مي شود با روحيه خوب، روزتان را سپري کنيد.

غذاي متعادل بخوريد:در وعده صبحانه مخلوط مغذي کربوهيدرات و پروتئين مصرف کنيد که تا زمان ناهار شما را سير نگه مي دارد. همچنين نتايج بررسي ها نشان مي دهد، مصرف ميزان متعادل کافئين، باعث بهبود خلق و خو و افزايش آگاهي ذهني مي شود.

در هواي تازه تنفس کنيد:ورزش کردن در فضاي باز و سبز، پياده روي، باغباني و ... حتي اگر براي چند دقيقه باشد علاوه بر افزايش روحيه، اعتماد به نفس شما را نيز بالا مي برد. انجام اين فعاليت ها کنار آب از جمله رودخانه، درياچه و آبشار تأثير بهتري دارد.

به صداي طبيعت گوش دهيد:اگر فرصت خارج شدن از منزل را نداريد، به صداي ضبط شده طبيعت گوش دهيد، نتايج بررسي هاي جديد نشان مي دهد افرادي که به صداي همزمان پرندگان و آب گوش مي دهند، سريع تر از يک موقعيت پراسترس رهايي پيدا مي کنند. پس پنجره ها را باز کنيد و از صداي طبيعت، لذت ببريد.

تمرکز کنيد:متخصصان توصيه مي کنند که اول روز ۵بار نفس عميق بکشيد و تصميم بگيريد امروز را به خوبي سپري کنيد. طي روز اگر هم دچار ناراحتي شديد، ۵ بار نفس عميق بکشيد.

شکلات داغ بخوريد:نتايج بررسي هاي اخير نشان مي دهد، خوردن شکلات داغ که حاوي فلاوانوئيد است، خلق و خو را بهبود مي دهد و ميزان هوشياري را نيز افزايش مي دهد. پروتئين و کربوهيدرات موجود در شير کم چرب تا زمان ناهار ميزان قندخون را ثابت نگه مي دارد.

نعناع استنشاق کنيد:اين کار علاوه بر تقويت روحيه و افزايش تمرکز، با خستگي مفرط نيز مقابله مي کند. روغن يا برگ هاي نعناع را کنار تخت خود قرار دهيد و به محض بيدار شدن از خواب، آن را بو کنيد يا اين که پس از صرف صبحانه، آدامس نعناعي بجويد.

لبخند بزنيد:لبخند زدن آسان ترين راه براي تغيير دادن روحيه خود و اطرافيان است. پس اين ثروت باارزش خود را در اول صبح با همه تقسيم کنيد.
 

نویسنده: مامی سایت

منبع


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه