29 اسفند 1402



لاله های باغ ایرانی تهران

0.91666666666667 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.92 (12 رای)

mamisite.com baghe iraniیکی از جاذبه هایی که می تونید در #تهران شلوغ و پرهیاهو پیدا کنید، #بوستان_باغ_ایرانی است. این بوستان در محدوده شهرداری منطقه سه تهران احداث شده است و الگوی آن در ساخت، باغ های ایرانی بوده است. بوستان در محله ی ده ونک که بسیار قدیمی است ساخته شده و کوچه های خاکی آن شما را به یاد #تهران_قدیم می اندازد.

 

بوستان باغ ایرانی در یکی از محله های قدیمی تهران به نام ده ونک قرار گرفته که با قدم زدن در کوچه پس کوچه هایش یادی از گذشته های نه چندان دور تهران می کنید. عمارت ها و خانه باغ های قدیمی یاد آور آرامش و صفای مردم آن، از زیباییهای محله های قدیمی تهران هستند. در همان حوالی یکی از باغ های قدیمی سر و سامان داده شده و با استفاده از عناصر معماری سنتی ایرانی نام باغ ایرانی را به یدک می کشد.

2.5 هکتار از سطح بوستان باغ ایرانی به فضای سبز اختصاص داده شده و جالب اینجاست که در احداث فضای سبز آن درختان قدیمی موجود حفظ گردیده اند و گونه های گیاهی دیگر از قبیل برگ نو، برگ بو، زرشک، شیر خشت، مورد، پیراکانتا، انواع رز و نسترن و بوته های فصلی و دایمی به آن اضافه شده اند. گلکاری های بسیار زیبا در کنار درختان سر به فلک کشیده و نیمکت های چوبی که می توانید روی آنها بنشینید و از زیباییهای این باغ لذت ببرید. بدون شک بوستان باغ ایرانی از زیباترین مکانهای تهران است.

 mamisite.com baghe irani2

mamisite.com baghe irani3

mamisite.com baghe irani4

 کوشک مرکزی، باغ راه های اصلی چنارستان، سروستان و نظرگاه که شامل آبنماهای محوری در طول مسیر و 6 آبنمای مجزا در سطح بوستان باغ ایرانی هستند، کتابخانه عمومی با فضای مطالعه مجزا برای خواهران و برادران، سر در غربی، سردر شرقی، زمین بازی کودکان و محوطه وسایل ورزشی بزرگسالان، زمین ورزشی روباز، سرویس بهداشتی و رختکن غربی و سرویس بهداشتی شرقی که به سرویس بهداشتی ویژه معلولین مجهز است، نمازخانه از جمله سازه ها و امکانات بوستان باغ ایرانی به شمار می روند.

mamisite.com baghe irani5

mamisite.com baghe irani6

از ویژگی های مهم بوستان باغ ایرانی می توان به مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین اشاره کرد که استفاده از این بوستان را برای این عزیزان راحت تر می کند. بوستان باغ ایرانی دارای 2 ورودی اصلی با سردرهای زیبا در ضلع شرقی و غربی و 2 ورودی در ضلع جنوبی و جنوب غربی است.

IMG 3707

IMG 3708

IMG 3721

IMG 3726

IMG 3738

IMG 3747

IMG 3760

IMG 3766

IMG 3769

mamisite.com baghe irani

mamisite.com baghe irani7

 

 

آدرس بوستان باغ ایرانی: تهران، ده ونک، خیابان شیخ بهایی شمالی، 20 متری پیروزان، کوچه شهید صابری

گردآوری: مامی سایت

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه