10 فروردين 1403



۱۱ ویژگی زنان که مردان ندارند

1.75 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.75 (2 رای)

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که خانم‌ها توانایی‌های جالبی دارند که آقایان از آنها محرومند. اینجا، ۱۱ مورد از تواناییهای زنان را معرفی می‌کنیم که نقاط قوت آنان محسوب می‌شود.

۱. خانم‌ها تمیزترند
پژوهشی که در دانشگاه سن دیگو صورت گرفت، نشان می‌ دهد میز و اتاق کار آقایان در مقایسه، به میز و اتاق کار خانم‌ ها، به هم ریخته تر و کثیف‌تر است. در واقع، تعداد باکتری‌هایی که در اتاق آقایان وجود دارد، حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد از تعداد باکتری‌های اتاق خانم‌ها بیشتر است.


۲. خانم‌ها در مصاحبه‌های شغلی، عملکرد بهتری دارند
تحقیقات جدید، حاکی از آن است که در مصاحبه‌های کاری، خانم‌ها بهتر از آقایان، استرس خود را کنترل می‌کنند. اگرچه قبل از مصاحبه، میزان استرس خانم‌ها بیشتر است، اما آن‌ها در حین مصاحبه واقعی، آرام‌تر هستند و بهتر عمل می‌کنند. چرا؟ چون قبل از مصاحبه، بیشتر تمرین می‌کنند.


۳. خانم‌ها سرمایه گذاران بهتری هستند
بررسی ۱۰۰۰۰۰ سهام نشان داد که درصد موفقیت زنان در سرمایه گذاری نسبت به مردان، ۱۸ به ۱۱ است. دلیل این امر شاید این باشد که زناننسبت به مردان محتاط‌تر عمل می‌کنند، محتاط‌تر تصمیم می‌گیرند و بیشتر فکر می‌کنند.


۴. خطر تصادف، خانم‌ها را کمتر تهدید می‌کند
واقعیتی تلخ برای آقایان: میزان مرگ و میر مرداندر تصادف اتومبیل، ۷۷ درصد بیشتر از خانم‌ها است. در واقع آقایان به جای اینکه همسران خود را به غر زدن محکوم کنند، باید از آن‌ها بابت جمله «کمربندت را ببند!» تشکر کنند.


۵. خانم‌ها راحت‌تر در مورد مشکلاتشان صحبت می‌کنند
تحقیقاتی که بر روی ۲۰۰۰ نفر انجام شد، نشان داد که خانم‌ها بسیار بیشتر از آقایان در مورد مشکلات و مسائلشان صحبت می‌کنند. ۵۳ درصد از زنان در مورد آنچه باعث استرس و ناراحتیشان می‌شود با دوستان خود صحبت می‌کنند، در حالی که این درصد در مورد مردان، فقط ۲۹ درصد است.


۶. زنان، کمتر از مردان در معرض خطر از دست دادن شغل قرار دارند
آمار حاکی از آن است که از سال ۲۰۰۷ تا به حال، ۸۰ درصد کسانی که شغل خود را از دست داده‌اند، مرد بوده‌اند. علت این امر می‌تواند این باشد که رکود اقتصادی بر شغل‌های مردانه تأثیر بیشتری داشته است.


۷. تعداد خانم‌هایی که از دانشگاه فارغ اتحصیل می‌شوند بیشتر است
آمار نشان می‌دهد نه تنها تعداد خانم‌هایی که در دانشگاه ثبت نام می‌کنند بیشتر است، بلکه آقایان بیشتر از خانم‌ها از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف می‌دهند. همچنین دوره تحصیل آقایان در دانشگاه، بیشتر از خانم‌ها طول می‌کشد.


۸. گرایش خانم‌ها به غذاهای سالم بیشتر است
تحقیقی که بر روی ۱۴۰۰۰ نفر صورت گرفت، نشان داد غذاهایی که خانم‌ها انتخاب می‌کنند، بسیار سالم‌تر از غذاهایی است که آقایان انتخاب می‌کنند. مردان، پیتزا و گوشت قرمز را ترجیح می‌دهند؛ در حالی که زنان بشقاب غذای خود را بیشتر با میوه و سبزی پر می‌کنند.


۹. دستگاه ایمنی بدن خانم‌ها قوی‌تر است
وجود هورمون استروژن در بدن زنان، در واقع سلاحی است در مقابل عفونت‌ها، چرا که استروژن با آنزیم‌هایی که معمولاً اولین خط دفاعی بدن را ضعیف می‌کنند، مبارزه می‌کند.


۱۰. طول عمر خانم‌ها بیشتر است
۸۵ درصد از جمعیت بالای ۱۰۰ سال جهان، خانم هستند. در واقع میانگین طول عمر خانم‌ها ۵ تا ۱۰ درصد از میانگین طول عمر آقایان بیشتر است.


۱۱. خانم‌ها مدیران بهتری هستند، بخصوص در وضع اقتصادی امروز!
اگرچه هنوز بر سر این ادعا اختلاف دیدگاه هایی وجود دارد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که چون خانم‌ها شنوندگان بهتری هستند، می‌توانند همزمان چند کار را با هم به پیش ببرند و در تدریس و آموزش، بهتر عمل می‌کنند؛ پس می‌توانند مدیران بهتری باشند.

به نقل از بانکی، اقتصاد جهان امروز بر پایه خدمات استوار است، بنابراین لازم است کارمندان هم از انگیزه کافی برخوردار باشند. خانم‌ها با کارمندانشان ارتباط بهتری برقرار می‌کنند و می‌توانند در آنها، انگیزه بیشتری ایجاد کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه