10 فروردين 1403



دلایلی که مانع از کاهش وزن شما می شوند

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

images 1بسیاری از افراد برای #لاغری و #کاهش #وزن راه های زیادی را امتحان می کنند و گاهاً به نتیجه دلخواه هم نمی رسند. در این مقاله دلایلی که مانع از کاهش وزن شما می شوند را معرفی می کنیم.

چرا وزن کم نمی کنم؟ این یکی از رایج ترین سوالاتی است که افرادی که علاقه به کم کردن وزنشان دارند می پرسند. خیلی از افراد علیرغم تمام کارهایی که انجام می دهند اما کاهش وزن ندارند. رژیم غذایی، ورزش و کالری شماری و خیلی کارهای دیگر را به درستی انجام می دهند اما پیشرفتی ندارند. در اینجا دلایل و حقایقی را برای شما خواهیم گفت. شاید یکی و یا بیشتر از این دلایل جواب سوال شما نیز باشد.


کالری مصرفی شما بیشتر از کالری است که می سوزانید

خیلی از افراد زمانی که ورزش می کنند این تصور را دارند که می توانند هر چه را که دوست دارند و به هر میزانی مصرف کنند. احتمالا با این جمله ها آشنا هستید: ” امروز ورزش کرده ام و کالری سوزانده ام پس وقت خوردن فرا رسیده ” و یا ” این را می خورم و به جایش فردا سخت ورزش می کنم “. بهتر است با خودمان صادق باشیم. درست است که ورزش کالری می سوزاند و نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد اما حقیقت این است که دریافت کالری به مراتب راحت تر از سوزاندن آن است و ما نمی دانیم که چقدر کالری سوزانده ایم و یا چقدر دریافت کرده ایم. به عنوان مثال ۵ کیلومتر پیاده روی تقریبا ۲۴۰ کالری می سوزاند و در عوض یک پرس غذای رستورانی بیش از ۱۰۰۰ کالری دارد!!! با همین یک مثال احتمالا یکی از مهمترین دلایل را متوجه شده اید.


تنها به ورزش کردن برای کاهش وزن اکتفا نکنید

درست است که ورزش بسیار برای کاهش وزن مفید است و علاوه بر تمام این ها مزایای سلامتی نیز به همراه دارد. اما تنها ورزش کردن نمی تواند برای کاهش وزن موثر باشد. اگر می خواهید فقط با ورزش کردن کاهش وزن داشته باشید باید بگویم که راه سختی را انتخاب کرده اید. علت این امر این است که ورزش کالری کمی می سوزاند. یک ساعت ورزش سخت و شدید ۴۰۰ الی ۵۰۰ کالری در اکثر افراد می سوزاند و این در حالی است که ما به راحتی چندین هزار کالری را در عرض چند دقیقه دریافت می کنیم و برای سوزاندن حتی نیمی از این کالری دریافتی نیاز به ساعت ها ورزش شدید داریم. پس مطمئن باشید که اگر فقط برای کاهش وزن رو به ورزش بیاورید و تغییری در رژیم غذایی تان ندهید، نتیجه ای نخواهید دید.

رژیم غذایی شما در حد تصوراتتان سالم و بی عیب نیست

می دانیم که مشکل اضافه وزن این روز ها گریبان گیر بسیاری از مردم است. خیلی از مردم دچار انواع بیماری های قلبی و مشکلات اضافه وزن هستند و جالب تر اینکه همه می دانند که رژیم غذایی سالم یک ضرورت و الویت است. اما حقیقت این است که حتی خود ما نیز جز دسته ای از مردم هستیم که رژیم غذایی ناسالم داریم و هر از گاهی سری به فست فود ها می زنیم و دلی از عزا در می آوریم. اگر غیر از این بود نباید آمار بالایی از امراض قلبی و دیابت نوع دو و چاقی و سایر بیماری ها می داشتیم. علت این امر این است که هیچ کس دوست ندارد که فکر کند رژیم غذایی ناسالمی دارد و همه خود را جز دسته ای می دانند که سالم ترین غذاها را مصرف می کنند. احتمالا شما هم جز دسته ای هستید که رژیم غذایی تان را سالم تر از اطرافیانتان می دانید. چه این مطلب درست باشد و چه نباشد حقیقت این است که اکثر مردم نیاز جدی به تصحیح رژیم غذایی شان دارند.
ورزش های صحیح را برای کاهش وزن انجام نمی دهید

اگر شما به طور منظم ورزش می کنید باید بگویم که یک راه سالم و صحیح را در پیش گرفته اید. اما زمانی که صحبت کاهش وزن به میان می آید قضیه کمی سردرگم کننده می شود. یک روز شما می شنوید که ورزش های کاردیو راهی برای کاهش وزن هستند و روز دیگر می شنوید که ورزش های قدرتی و یک روز هم به شما پیلاتس را پیشنهاد می کنند. اما حقیقت این است که اگر می خواهید وزن تان کم شود ورزش های کاردیو شاه همه ورزش ها در این  راه است. ورزش های کاردیو نظیر پیاده روی و دویدن بهترین راه برای کاهش وزن هستند. اگر چه ورزش های قدرتی به دلایلی مانند کاهش حجم عضلات که خود یکی از دلایل افزایش وزن است، موثر می باشند اما در کاهش وزن به صورت عمده نقش مهمی ندارند. پس اگر تنها به ورزش های قدرتی برای کاهش وزن اکتفا کرده اید نتیجه معکوس دریافت خواهید کرد.

images 1


در راه کاهش وزن ثابت قدم نیستید

شاید رژیم گرفتن به مدت چند روز یا چند هفته کار نسبتا راحتی باشد اما باید بدانید که اگر می خواهید همیشه تناسب اندام داشته باشید نباید یک روز پرخوری کنید و یک روز هیچ چیزی نخورید. رعایت اعتدال در رژیم غذایی یکی از فاکتورهای مهم است. به عنوان مثال برخی از افراد در روزهای خاصی پرخوری می کنند و در عوض روز بعد چیزی نمی خورند. این دسته از افراد که افراط و تفریط دارند قطعا در کاهش وزن موفق نخواهند بود. در راه کاهش وزن عادت های بد غذایی نظیر ناخک زدن به شیرینی ها و مواد کالری بالا را کنار بگذارید.

ممکن است وزنه کاهش وزن شما را نشان ندهد!

بسیاری از مردم از این مطلب شکایت می کنند که با وجود اینکه سایز کم کرده اند اما تغییری در وزن شان ایجاد نشده است. بله . ممکن است شما سایز کم کنید ولی ترازو چیزی را نشان ندهد. اما در هر حال این را بدانید که اگر شکل ظاهری شما تغییر کرده است یعنی چربی سوزانده اید و پیشرفت کرده اید.


شاید بدن شما تشخیص داده که وزن شما نرمال است

اگر وزن و درصد چربی بدن شما در سطح نرمال باشد و هیچ دلیلی برای کاهش وزن وجود نداشته باشد بدن شما تشخیص می دهد که دلیلی برای کاهش وزن وجود ندارد. بنابراین اگر به هر دلیلی بخواهید که وزن تان را کم کنید باید تلاش مضاعفی برای این امر کنید.

ممکن است بیمار باشید و ندانید

بسیاری از بیماری ها نظیر کم کاری تیروئید و برخی اختلالات هورمونی ممکن است موجب افزایش وزن شود. اگر با خود صادق بودید و هیچ کدام از مسائل و مشکلات بالا راه حل شما نبود باید احتمالا به یک پزشک مراجعه کنید تا از نظر وجود بیماری های احتمالی مورد بررسی قرار بگیرید. در هر صورت صادق بودن با خودتان بهترین راه برای کاهش وزن است.

کاهش وزن کاری ساده نیست و نیاز به استقامت و پشتکار دارد. اما این را بدانید که افراد زیادی توانسته اند که از پس این کار بربیایند و مسلما شما نیز می توانید. فقط کافی است که با اراده باشید و عجله نکنیدو آهسته و پیوسته مسیر را طی کنید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه