09 فروردين 1403



تکنیک های اپیلاسیون قسمت های مختلف بدن

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

ar4 5812بسیاری از خانم ها عادت به انجام #اپیلاسیون دارند. در این مقاله تکنیک های اپیلاسیون قسمت های مختلف بدن را عنوان می کنیم.

اپیلاسیون هر قسمت از بدن را باید متناسب با حساسیت آن انجام داد تا نتیجه دلخواه را بتوان گرفت و در این مقاله روش صحیح اپیلاسیون را به شما آموزش میدهد :

- بهترین توصیه ای که میتوان برای پاها داشت استفاده از موم گرم می باشد تا برای مدت زمان دو هفته از شر موهای زائد خلاص شوید چرا که موم سرد با حذف موهای زائد باعث می شود به موهای سفت و کلفت تبدیل شوند.
- اگر دست ها وبازو هایتان موهای تیره و زیادی دارند بهتر است از لیزر استفاده کنید تا برای مدت زمان طولانی تری پوست صافی داشته باشید و یا حتی می توانید موهایتان را دکلره کنید.
- نواحی بالا تنه یکی از حساس ترین نواحی بدن هستند و برای از بین بردن موهای زائد این نواحی بهتر است از کرم های موبر استفاده کنید چرا که موم برای این نواحی حساسیت زا می باشد.
- زیر بغل یکی دیگر از نواحی حساس میباشد که گاهی خانم های از موم برای این ناحیه استفاده می کنند و البته استفاده از لیزر هم برای این ناحیه بسیار مناسب می باشد.
- پرز های صورت و اطراف لب بسیار برروی ظاهر تاثیر دارد که با استفاده از موم های مخصوص صورت میتوانید این نواحی را از بین ببرید. البته از دکلره هم میتوانید استفاده نمایید اما از آنجایی که مو برروی صورت باقی میماند پوستتان دیگر آن لطافت و درخشانی ندارد.

ar4 5812

نکته : تنها ناحیه مجاز  برای استفاده از تیغ زیر بغل می باشد و توصیه می شود برای نواحی دیگر به هیچ عنوان از تیغ استفاده ننمایید.

نکته : برای قسمت بالا تنه می توانید از تهیه مخلوط عسل و آب لیمو استفاده نمایید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • ستاره

    فقهی موزدایی
    احادیث قابل‌توجهی در مورد زدودن موهای زائد بدن وجود دارد. در این رابطه به چند روایت اشاره می‌کنیم:
    الف- حضرت علی علیه‌السلام فرمودند: استفاده از نوره برای (زدودن موی زیر بغل و اسافل) اعضا نشاط می‌آورد و بهداشت بدن است.

    ب- امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: «ازاله موهای زیر بغل باعث از بین رفتن بوی بد می‌شود كه این پاكیزگی است كه پیامبر (ص)، به انجام دادن این كار امر فرموده است.»

    ج- در روایت دیگری آمده: «تراشیدن موی میان دو پا و پشت زهار، نشانه ایمان به ذات حق‌تعالی و قیامت است و از سنت رسول اسلام (ص) است.»

    د- امام هفتم علیه‌السلام فرمود: «اگر موی بدن بلند شود، آب پشت (كمر) قطع می‏شود و مفصل‏ها سست شده و ضعف و سل به دنبال آن می‏آید. نوره‌كشیدن آب پشت را زیاد و جسم را قوی و چربی دو كلیه را زیاد كرده و بدن را فربه می‏كند.»

    ه- امام علی علیه‌السلام فرمودند: «دوست دارم که هر فرد با‌ایمان در هر پانزده روز یک‌بار، با نوره موزُدایى کند.»

    و- امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «زدودن موها با تیغ در هر هفت روز، و با نوره در هر پانزده روز، پسندیده است.»

    آنچه روایات بر آن دلالت دارد و از مجموع توصیه‌های بیان‌شده به دست می‌آید، استحباب ازاله موهای زائد بدن است. در حقیقت شرع، نه‌تنها مخالف با این جریان نیست که خود مشوق آن است و به صورت‌های گوناگون و با بیان سیره امامان معصوم علیهم‌السلام بر آن صحه گذاشته و تأکید دارد.

    چه کسی این کار را انجام دهد؟
    با توجه به اینکه زدودن موهای بدن بلااشکال است؛ حال سؤال دیگری که مطرح می‌شود آن است که چه کسی می‌تواند این کار را انجام دهد؟

    لازم است برای پاسخ به این پرسش، به نظرات فقها مراجعه کنیم.

    حضرات آیات خامنه‌ای، بهجت و سیستانی فرموده‌اند:‌ درصورتی‌که مستلزم لمس یا دیدن عورتین باشد، جایز نیست.

    آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی نیز می‌فرمایند: نگاه به عورت دیگری، خواه برای زایل‌کردن مو باشد یا چیز دیگر، جایز نیست، ولی زایل‌کردن موهای زیر بغل و مانند آن، به‌وسیله هم‌جنس مانعی ندارد.

    آیت‌الله هادوی‌تهرانی نیز می‌گویند: این کار جایز نیست.

    آیت‌الله وحیدخراسانی نیز گفته‌اند:‌ اگر موجب دیدن عورت نشود، اشکال ندارد، و الا دیدن عورت حتی برای مادر هم حرام است.

    آیت‌الله نوری‌همدانی می‌فرمایند:‌ اپیلاسیون اگر منجر به دیدن عورت خانم توسط خانم دیگری در آرایشگاه باشد، جایز نیست. برهنه‌كردن عورت و نشان‌دادن به دیگران هرچند هم‌جنس باشد، و هم‌چنین نگاه‌كردن به عورت دیگری هرچند هم‌جنس و یا از محارم باشد، حرام است، ولی اپیلاسیون جاهای دیگر بدن زن توسط زن دیگر اشكال ندارد.

    آن‌چه از استفتائات انجام‌گرفته از فقها به‌دست می‌آید را می‌توان به دودسته کلی تقسیم کرد:

    الف- زدودن موهای زائد همه نقاط بدن، حتی عورت، درصورتی‌که توسط خود فرد صورت بگیرد، هیچ‌گونه اشکالی ازنظر شرعی ندارد.

    ب- زدودن موهای بدن، توسط فرد دیگر درصورتی‌که ضرری نداشته باشد و مفسده‌ای هم به همراه نداشته باشد، بلااشکال است، اما بر اساس احکام کلی لمس و نگاه، زدودن موهای زائد عورت، حتی توسط زن برای زن، جایز نیست.

    آن‌چه بیان کردیم بدین معناست که اتفاقی که امروزه در نشریات و تبلیغات آرایشگاه‌ها و مراکز آرایشی و بهداشتی می‌افتد،‌ مخالف شرع است؛‌ حداقل زمانی که قید «تمام بدن» را یدک می‌کشد.

    با این دید،‌ شاید بتوان اقدام دادستان قزوین مبنی بر پلمب سالن‌های آرایش متخلف را مشروع دانست؛ زیرا چنان‌چه صادقی‌نیارکی گفته است: «پروانه داشتن یا نداشتن مراکز آرایشی که اقدام به ارائه خدمات نامشروع و غیرقانونی، می‌کنند ملاکی برای صحیح جلوه‌دادن اعمال خلاف این سالن‌ها محسوب نمی‌شود و ما تماماً با آن‌ها برخورد خواهیم داشت.»

    اقدامی که شاید به دلیل بی‌خبری از مباحث شرعی و دور بودن فقها ازاین‌گونه مباحث، دیرهنگام صورت گرفت و به دلیل شیوع آن در عرف، جایز تلقی شده بود و در چنین شرایطی برخورد با آن، سخت است و مشکلاتی را به همراه دارد.

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه