29 اسفند 1402



درمان سینوزیت در خانه

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

sinusitis3سینوزیت یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر بسیاری از افراد است که برای درمان آن روش های زیادی را امتحان می کنند. در این مقاله از مامی سایت قصد داریم روش های خانگی برای درمان سینوزیت را به شما عزیزان معرفی کنیم.

افرادی که دچار مشکل سینوزیت هستند، باید در زمان تغییر فصول، بیشتر مراقب سلامت خود باشند. سوالی که پیش می آید این است که سینوس چیست؟ سینوس فضای توخالی پشت استخوان صورت است. این فضا معمولاً با هوا پر است.اگر به هر دلیل این فاصله با مایع مسدود شود، فرد دچار سینوزیت می شود. به همین دلیل، فرد احساس گرفتگی و درد در ناحیه بینی، سر و گونه ها می کند و نفس کشیدن برایش دشوار می شود.اما قبل از پرداختن به راه های درمان باید علت بروز این ناراحتی را بدانیم.

حملات ویروسی یا میکروبی مهم ترین علت عفونت سینوس است. علاوه بر آلودگی هوا، انسداد، پولیپ بینی، عادت های مضر مانند سیگار کشیدن، ابتلا به هر نوع حساسیت، سیستم ایمنی ضعیف و… نیز از دلایل عمده این ناراحتی است.شکی نیست که می توانید از دارو استفاده کنید اما از بعضی از داروهای خانگی هم می توان بدون نگرانی استفاده کرد.

روش های خانگی برای درمان سینوزیت

نمک دریایی و جوش شیرین برای درمان سینوزیت

۴ فنجان آب را به جوش بیاورید و بگذارید به دمای اتاق برسد. سپس یک قاشق مربا خوری جوش شیرین و نمک دریایی و ۳ قطره روغن درخت چای و اوکالیپتوس و ۵ قطره عصاره پونه کوهی به آن اضافه کنید و بینی را شست و شو دهید.

ترب کوهی برای درمان سینوزیت

ترب کوهی می تواند خلط را کاهش دهد. مقدار کمی ترب کوهی رنده شده را به مدت چند دقیقه در دهان نگه دارید. وقتی مزه آن از بین رفت ، ترب را قورت بدهید .

درمان سینوزیت با پیاز

پیاز به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی، انگل و قارچ را به طور موثری از بین می برد. همچنین گوگرد موجود در پیاز عفونت بینی را از بین می برد و آب ریزش بینی را متوقف می کند. برای درمان یک پیاز کوچک و خام را میل کنید و سپس یک لیوان آب ولرم را جرعه جرعه بنوشید .

روغن پونه کوهی برای درمان سینوزیت

این روغن جزو بهترین داروهاست. خاصیت ضد باکتریایی آن در کاهش التهاب و آزردگی ناشی از عفونت سینوس موثر است. برای به دست آوردن نتیجه بهتر روزی دو بارمخلوطی از۱۵ قطره روغن پونه کوهی را با آب مخلوط و مصرف کنید.

sinusitis3

درمان سینوزیت با عصاره دانه انگور

اگر از مشکل مزمن سینوزیت رنج می برید ، این عصاره می تواند التهاب و آزردگی را تسکین دهد. عصاره دانه انگور یا به شکل مایع یا به شکل قرص موجود است که البته باید طبق دستور پزشک مصرف شود.

درمان سینوزیت با فلفل قرمز

کپساسین موجود در فلفل، از شکل گیری خلط دربینی جلوگیری می کند و در کاهش خلط مؤثر است. به طور منظم در برنامه غذایی فلفل قرمز مصرف کنید.

سیر برای درمان سینوزیت

سیر بزرگ ترین دشمن خلط است زیرا سرشار از ترکیبات ضدعفونی کننده و ضد قارچی است. روزی ۳-۲ حبه سیر مصرف کنید تا محافظی در مقابل عفونت سینوس ایجاد شود. این روش می تواند مشکل سالانه سینوزیت را نیزحل کند.

درمان سینوزیت با روغن آویشن

بخور با روغن آویشن می تواند مسیر بینی را تمیز کند . بخور روزی ۱۵ دقیقه به مدت ۳-۴ روز، می تواند خلط بینی و سینه را از بین ببرد.

برای درمان سینوزیت مایعات بنوشید

نوشیدن آب کافی یکی از بهترین داروها برای رفع گرفتگی سینوس است.مصرف آب کافی علاوه بر تامین آب بدن خلط گلو و بینی را نیز کاهش می دهد . مصرف سوپ یا چای داغ گیاهی نیز در این امر موثر است.

برای درمان سینوزیت از مصرف لبنیات بپرهیزید

اگر به لبنیات حساسیت دارید ،مصرف آن در زمانی که سینوس ها عفونی می شود این مشکل را تشدید می کند. بنابراین، از مصرف شیر،ماست ،کره و … پرهیز کنید تا فعالیت های مکرر باکتری های مشکل زا متوقف شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه