09 فروردين 1403



باورهای اشتباه در مورد استفاده از مایکروویو

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

Microwaveبسیاری از #خانم ها در مورد استفاده از #ماکروویو سوالات زیادی در ذهن دارند که بعضا بی پاسخ هستند. در این مقاله باورهای اشتباه در مورد استفاده از مایکروویو که ممکن است در ذهن شما هم باشد، بیان می کنیم.

هر پیامی که در شبکه های اجتماعی درباره مضرات استفاده از اجاق های مایکروویو دریافت کرده اید را پاک کنید. امروز قصد داریم شما را با چند باور نادرست در این زمینه آشنا کنیم.

اگر شما هم علاقه دارید از این وسیله مفید استفاده کنید ولی شایعاتی درباره ضررهای آن شنیده اید، با ما همراه باشید.

امواج مایکروویو سرطان زا هستند

شاید باور نکنید که همه این شایعات ابتدا از یک ایمیل آغاز شد و سپس در سراسر جهان دست به دست شد. این اجاق ها در محدوده فرکانسی رادیویی که در انتهای طیف الکترومغناطیسی قرار دارد و بسیار ضعیف است عمل می کنند. ما شب و روز در کنار این اشعه زندگی می کنیم، چه از این اجاق ها استفاده کنیم و چه نکنیم. اشعه رادیویی این اجاق ها در مقایسه با سایر انواع امواج متراکم تر و متمرکزتر است، ولی در این حالت هم، به استناد مرکز سرطان شناسی آمریکا تا وقتی که درست از آن استفاده کنیم هیچ خطری برای سلامتی ما ندارد.

غذاهای پخته شده در این اجاق ها خطرناک هستند

این شایعه طی سال های اخیر به طرق مختلف در سطح اینترنت گسترش پیدا کرده است. برخی گمان می کنند مایکروویو باعث می شود غذا دچار آلودگی رادیواکتیوی شود، عده ای هم نگران آزادشدن مواد شیمیایی ظروف و جذب شدن آنها در غذا هستند.
اما همه این باورها نادرست هستند. جنس این امواج از نوع الکترومغناطیس است و نمی تواند باعث آلودگی رادیواکتیوی شود. همچنین، این امواج با نفوذ به داخل مولکول های آب در غذا باعث تبخیر آنها و گرم شدن غذا می شوند.
این احتمال که مواد شیمیایی از ظروف رها شده و وارد غذا شوند بعید نیست، ولی اگر از ظروفی استفاده کنید که قابلیت کار با امواج مایکروویو را دارند، جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

Microwave

 
مایکروویو مواد مغذی غذا را از بین می برد

این هشدار را نمی توان کاملأ رد کرد، ولی همچنان گمراه کننده است. مواد غذایی در صورت حرارت دیدن از بین می روند، خواه منبع این حرارت مایکروویو باشد خواه هر چیز دیگر. پختن مواد غذایی در آب هم همین اثر را دارد. از آنجایی که پخت غذا در مایکروویو سریع انجام می شود، در نتیجه مواد مغذی آن آسیب کمتری می بینند.


گیاهانی که با آب مایکروویو شده آبیاری شوند خشک می شوند

خیلی ها معتقدند اگر آب را در مایکروویو بجوشانیم و گیاهی را برای مدتی با آن آبیاری کنیم پس از مدتی خشک می شود. عده ای دلیل آن را تغییر در ساختار DNA می دانند. اما بد نیست بدانید که آب اصلا DNA ندارد و همانطور که پیش از این نیز گفتیم، مایکروویو تنها باعث به لرزش درآمدن مولکول های آب می شود و تغییری در ساختار آنها ایجاد نمی کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه