28 فروردين 1403



آموزش رنگ کردن مو در خانه

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

794625 478در این مقاله برای آن دسته از خانم هایی که برای #رنگ کردن #مو به آرایشگاه می روند، آموزش رنگ کردن مو در خانه را عنوان می کنیم. با ما همراه شوید

رنگ كردن موها در خانه كار چندان سختي نيست. حتي اگر موها سفيد شده باشد، به آساني مي‌توان آن‌ها را رنگ كرد، فقط كافي است نكات ساده‌اي را بدانيد. رنگ‌كردن مو تقريبا بين بيشتر خانم‌ها رواج دارد خانم‌ها به 2 دليل موهاي‌شان را رنگ مي‌كنند يا مي‌خواهند موهاي سفيدشان را بپوشانند يا مي‌خواهند در چهره‌شان تنوعي به‌وجود آورند.

بعضي از خانم‌ها موهاي‌شان را در آرايشگاه رنگ مي‌كنند، ولي خانم‌هاي بسياري هستند كه ترجيح مي‌دهند به‌دليل هزينه يا كمبود وقت، موهاي‌شان را در منزل رنگ كنند. اگر شما هم جزو اين دسته اخير هستيد، احتمالا دانستن نكاتي براي رنگ كردن بهتر موها مي‌تواند براي‌تان جالب باشد. رعايت اين نكات باعث مي‌شود، رنگ روي موها به آنچه مي‌خواهيد نزديك شود و دوام بيشتري يابد.

ابتدا قیچی به دست شوید

يكی از مهم‌ترين نكاتي كه بايد رعايت كرد تا نتيجه بهتري از رنگ كردن موها به‌دست بيايد، اين است كه اگر نوك موهاي شما به هر دليل دچار موخوره شده است بايد قبل از رنگ كردن را كوتاه كنيد. موي خشك و شكننده نمي‌تواند به‌خوبي رنگ را در خود نگه دارد و بعد از مدت كوتاهي رنگش از بين مي‌رود و به‌اصطلاح موها بدرنگ مي‌شود، بنابراين بهتر است قبل از رنگ كردن حتما سر موهاي‌تان را كوتاه كنيد تا قسمت‌هاي خشك و آسيب ديده‌اي در موي‌تان وجود نداشته باشد.

درجه بندی‌ها را بشناسید

سطح رنگ‌ها را از درجه يك تا ۱۰ تقسيم‌بندي كرده‌اند. رنگ درجه 10 مو را روشن و درجه يك آن را تيره مي‌كند، به‌طور كلي درجات رنگ مو را مي‌توان به اين صورت نشان داد:۱- سياه، ۲- قهوه‌اي خيلي تيره، ۳- قهوه‌اي تيره، ۴- قهوه‌اي، ۵- قهوه‌اي متوسط، ۶-قهوه‌اي روشن، ۷- بلوند تيره، ۸- بلوند متوسط،  ۹- بلوند روشن، ۱۰ - بلوند پلاتيني روشن. البته ۱۱و ۱۲ هم در بعضي كاتالوگ‌ها وجود دارد كه اين رنگ‌ها در تركيب با اين رنگ‌هاي اصلي براي روشن كنندگي فوق‌ا‌لعاده زياد كاربرد دارد. شماره‌هاي بعد از مميز نشانگر تركيب رنگ اصلي با رنگ‌هاي فرعي هستند. مثلا ۱/۲و۱/۱و۱/۳.

خنثي كننده‌هاي رنگ موي خود را بشناسيد

اگر شما چرخه رنگ را بشناسيد، رنگ كردن برايتان آسان‌تر خواهد شد. ممكن است به‌نظرتان عجيب برسد كه موهاي شما تركيبي از 3 رنگ است؛ قرمز،  زرد و آبي. اينها رنگ‌هاي اصلي هستند. رنگ‌هاي ثانويه،  نارنجي، سبز و بنفش هستند كه از تركيب رنگ‌هاي اصلي به‌دست آمده‌اند.

يكي از عناصر و عوامل مهم رنگ كردن مو، تعيين رنگدانه زيرين موي شماست. وقتي كه شما رنگي را انتخاب مي‌كنيد و روي موهاي‌تان مي‌گذاريد، امكان دارد به خاطر رنگدانه زيرين در موي شما، همان رنگ دلخواه به‌دست نيايد. اگر شما نگاهي به چرخه در رنگ بيندازيد يك رنگ مخالف براي هر رنگ وجود دارد؛ يعني اگر موي شما نارنجي باشد رنگ سبز باعث مي‌شود كه موي شما قهوه‌اي شود يا اگر موي شما يك تون (tone) زرد دارد، رنگ بنفش آن رنگ را از بين خواهد برد. پس بايد خنثي كننده‌هاي رنگ موي خود را بشناسيد.

رنگ زيرين + رنگ مصنوعي = رنگ نهايي

سفیدی ها را پوشش دهید

برخي از موهاي سفيد به‌ويژه موهاي ريز، كلفت و خاكستري رنگي كه در اطراف شقيقه‌ها مي‌رويند، در برابر رنگ مو مقاوم هستند يا در مقايسه با ساير موهاي سفيد، به سرعت رنگ خود را از دست مي‌دهند. اگر موهاي شما خيلي زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شايد لازم باشد كه قبل از رنگ‌كردن آن‌ها را نرم كنيد، چون با نرم كردن، لايه‌هاي كوتيكول رنگ را بهتر جذب مي‌كنند.

در موهايي كه ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سفيد شده‌اند، ابتدا اكسيدان با Vol 20 يا ۳۰ را مستقيما روي موي سفيد بگذاريد و پس از ۵-۷ دقيقه بشوييد. بهتر است از جايي كه سفيدترين موها را دارد شروع كنيد و پس از شستن، با حوله خوب خشك كنيد سپس از رنگي كه يك درجه تيره‌تر از رنگ مورد‌نظرتان است، استفاده كنيد. چون به‌دليل نبودن رنگدانه در تار مو، رنگي كه مي‌گذاريد روشن‌تر به‌نظر مي‌رسد. براي بالا رفتن قدرت جذب موي سفيد توصيه مي‌شود، مدت زمان گذاشتن رنگ را به حدود ۴۵ دقيقه برسانيد. يادتان باشد. اين موها در مقايسه با ساير موهاي سفيد به سرعت رنگ خود را از دست مي‌دهند.

به موهای خشک هم جان دهید

استفاده از رنگ مو، باعث خشكي و شكنندگي و ريزش موي سر خانم‌ها مي‌شود. از آنجايي‌كه وضعيت طبيعي مو با استفاده از رنگ مو دچار تغيير مي‌شود و مثلا از ميزان رطوبت مو كاسته مي‌شود، راه‌حل مناسب استفاده از اسيدهاي چرب طبيعي است. يكي از بهترين و غني‌ترين گياهان داراي اسيد چرب كه مي‌تواند رطوبت كافي را به موهاي خشك باز‌گرداند، زعفران است. چند قطره روغن زعفران را در كف دست بريزيد و به آرامي روي موهاي خشك بماليد.

مطمئن باشيد، مقدار چربي كه در موهاي شما نفوذ مي‌كند بسيار ناچيز خواهد بود، ولي تداوم اين كار باعث بازگشت رطوبت از دست رفته به موهاي شما خواهد شد. بهتر است از شامپوهاي مخصوص موهاي رنگ شده براي شست‌وشو استفاده كنيد و پيش از ورود به استخر، موهاي رنگ شده خود را با آب بدون كلر بشوييد. موها را در زمان خيس‌بودن شانه نزنيد و از شانه دندانه درشت استفاده كنيد. تا جايي كه مي‌شود از خشك كردن موها با سشوار خودداري كنيد.

794625 478

به شماره اکسیدان توجه کنید

قدرت اكسيدان كه به‌عنوان تسريع‌كننده فعاليت شيميايي در رنگ مو به‌كار مي‌رود با نتايج مورد نياز و دلخواه شما و همچنين با تمايلات سازندگان رنگ‌ها تعيين مي‌شود.

 اكسيدان Vol 10 رنگ را فقط به‌طور جزئي باز مي‌كند، اكسيدان Vol 20 قدرت بازكنندگي و روشن‌كنندگي بالاتري دارد و اكسيدان Vol 30 قدرت روشن‌كنندگي بسيار بالا را با كمترين ميزان رنگ دارد. از آنجايي‌كه اكسيدان‌هاي با درجه بالا ميزان بيشتري از سولفور موهاي شما را پاك مي‌كند، معمولا توصيه مي‌شود از اكسيدان‌هاي با درجه كمتر از ۳۰ استفاده كنيد. آمونياك هم همين خطر را دارد.

آمونياك ماده‌اي است كه معمولا در رنگ موهاي دائمي استفاده مي‌شود و مانند تمام قلياها تمايل به جداكردن كوتيكول دارد و به همين دليل به رنگ اجازه مي‌دهد تا به داخل مو نفوذ كند. اگر آمونياك به‌كار رفته بيش‌از‌حد تند باشد، پيوندهاي سولفور مو بيش از اندازه جدا شده و در نتيجه مو سفت مي‌شود و قطر و وزنش را از دست مي‌دهد.

مراقب لکه‌های رنگ باشید

بهتر است قبل از رنگ‌كردن، اطراف گردن‌تان را با حوله‌اي بپوشانيد، چون رنگ هم مي‌تواند باعث التهاب پوست گردن شود و هم لباس شما را از بين ببرد. براي رنگ كردن حتما دستكش دست‌تان كنيد. براي رنگ نگرفتن پوست اطراف صورت‌تان نيز از يك كرم چرب استفاده كنيد يعني اطراف گوش، گردن، پيشاني و... اگر هم پوست‌تان لك شد نگران نباشيد، مي‌توانيد با الكل طبی رنگ را از بين ببريد.

آبکشی را جدی بگیرید

بعد از رنگ‌كردن موهاي‌تان را با آب سرد يا آب ولرم آبكشي كنيد؛ اين روش تا حدي از ريزش موها جلوگيري مي‌كند

رنگ‌كردن ابروها و مژه‌ها حساسیت‌زا است

رنگ مو مواد شيميايي بسياري دارد، كه وقتي ابروها يا مژه‌ها را رنگ كنيد، هركدام از اين مواد مي‌توانند باعث حساسيت شديد شوند.

برای رنگ‌گرفتن موی زبر چه کار کنیم

اگر موهاي شما خيلي زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شايد لازم باشد كه قبل از رنگ‌كردن آن‌ها را نرم كنيد، چون با نرم كردن، لايه‌هاي كوتيكول رنگ را بهتر جذب مي‌كنند

مرتکب این اشتباهات نشوید

1. رنگ كردن موهاي كثيف و گره‌خورده:

بهتر است، قبل از استفاده از رنگ از چند هفته قبل از نرم‌كننده استفاده كنيد، چون موهاي خشك رنگ را مدت كوتاه‌تري در خود نگه مي‌دارد، حتما بايد موهاي‌تان براي رنگ كردن تميز باشد، هنگام رنگ نيز اگر موها مرطوب باشد بهتر است.

2. وقتی نرم‌کننده کار را خراب می‌کند

شما نبايد از چند ساعت قبل از ‌رنگ كردن از نرم‌كننده استفاده كنيد، چند ساعت قبل از رنگ كردن فقط شامپو كنيد. اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان خوب رنگ بگيرد بايد هيچ‌چيزي مثل چربي يا كثيفي روي موها نباشد.

3. به رنگ‌های روی جعبه اعتماد نکنید

بهتر است براي انتخاب رنگ از آرايشگر خود راهنمايي بخواهيد تا او به شما بگويد مناسب‌ترين رنگ براي شما چيست. رنگي كه شما انتخاب مي‌كنيد بايد با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.

4. بدون تست، موهای‌تان را رنگ نکنید

بعد از اين‌كه مارك خاصي را انتخاب كرديد،  قسمت كوچكي از رنگ را روي گردن يا كنار گوش بگذاريد تا مطمئن شويد رنگ باعث قرمزي، حساسيت، تورم،  التهاب، آلرژي و... نمي‌شود. اگر احساس كرديد، روي پوست‌تان احساس ناراحتي مي‌كنيد به سرعت رنگ را بشوييد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه