10 فروردين 1403



خطر ابتلا به سرطان ریه با مصرف برنج و نان

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

Riceandbreadincreasestheriskoflungcancer#سرطان #ریه یکی از بیماری هایی است که شاید بعضی از افراد به آن دچار شوند، در این مقاله نکاتی راجع به تاثیر مصرف کربوهیدرات مانند نان و برنج در ابتلا به سرطان ریه را عنوان می کنیم.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که، خطر ابتلا به سرطان ریه با مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها در ارتباط است و منجر به ابتلا به سرطان ریه می‌شود. همچنین مصرف غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا مانند نان سفید، باگت، ذرت و برنج با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه در ارتباط است.محققان برای مشخص شدن ارتباط بین گلیسمی(GL) و خطر ابتلا به سرطان ریه، 1905 بیمار با سرطان ریه و 2413 فرد سالم را مورد بررسی قرار داده اند.

 محققان دانشگاه تگزاس در آمریکا شاخص قندخون و افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه را مورد بررسی قرار داده اند. نتایج این بررسی‌ها نشان داد که، خطر ابتلا به سرطان ریه در افرادی که هرگز سابقه استعمال دخانیات هم نداشته‌اند، افزایش می‌یابد.در این مطالعه 31 درصد افراد هرگز سیگار مصرف نکرده بودند، اما بیمار شدند که دلیل آن مصرف بیش از حد بعضی از مواد غذایی بود.گفتنی است سرطان ریه در آمریکا، دومین سرطان شایع در مردان و زنان است و شواهد حاکی از آن است که عامل غذایی خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.

Riceandbreadincreasestheriskoflungcancer

مصرف سبزیجات و میوه در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است،درحالی که افزایش مصرف گوشت قرمز و چربی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

در پایان با اشاره به اینکه افزایش سطح گلیسمی(GL) با مصرف بعضی از مواد غذایی منجر به افزایش ابتلا به سرطان ریه می‌شود، محققان توصیه کردند، از بعضی از مواد غذایی مانند نان سفید، ذرت و برنج به صورت محدودتری استفاده کنید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه