06 ارديبهشت 1403



غذا خوردن در سفر در طب سنتي

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

غلامرضا کردافشاري در گفت وگو با فارس درباره توصيه هاي نوروزي سفر از ديدگاه طب سنتي گفت: اگر در نوروز قصد سفر داريد، بايد قبل از آن خود را به هر آنچه در سفر پيش خواهد آمد مانند بي خوابي، گرسنگي، تشنگي، سرما و گرما و... عادت دهيد مثلاً اگر مقصد سفر مناطق گرمسير (مانند جنوب کشور) است، از مدتي قبل خود را به گرما عادت دهيد و خود را در معرض کولر و پنکه و... قرار ندهيد.

اين متخصص طب سنتي تصريح کرد: بلافاصله قبل از حرکت غذا نخوريد و با شکم پر سوار خودرو نشويد. در هنگام حرکت نيز تا حد امکان از خوردن و آشاميدن پرهيز کنيد. زيرا حرکتي که بالا و پايين شدن خودرو بر بدن شما تحميل مي کند، باعث به حرکت در آمدن بيش از حد غذا در بدن مي شود و هضم را مختل و نفخ و باد ايجاد مي کند.

کردافشاري گفت: براي جلوگيري از کم آبي در طول سفر بهتر است از مقادير متناسب آب استفاده کنيد. البته بهتر است قبل از حرکت از خانه، بطري تميزي را از آب لوله کشي پر کنيد و در سفر همراه داشته باشيد و پس از رسيدن به مقصد نيز براي جلوگيري از ضرر احتمالي آب مقصد يا آب به آب شدن مقداري از آبي را که همراه آورده ايد با آب شهر مقصد مخلوط کنيد و بنوشيد.

وي ادامه داد: البته امروزه با رواج مصرف آب هاي معدني اهميت اين موضوع کمتر شده است ولي تا حد امکان سعي شود از آب هاي معدني استفاده شود که از چشمه هاي اطراف محل سکونت پر شده باشد.

وي افزود: اگر عادت به مصرف آب معدني نداريد، ممکن است همان حالت آب به آب شدن ايجاد شود که مي توانيد از روش اول براي رفع آن بهره بگيريد. در صورتي که به آب آشاميدني سالم دسترسي نداريد، آب را قبل از مصرف حداقل به مدت 1 دقيقه بجوشانيد.

کردافشاري افزود: براي پيشگيري از بيماري هاي قابل انتقال از آب، مصرف ترشي سير و ترشي پياز مفيد است.

اين متخصص طب سنتي ادامه داد: از مصرف آبميوه ها و نوشابه هاي صنعتي نيز پرهيز شود و به جاي آن از آب آشاميدني سالم، يا مخلوط آب و عسل (با توجه به مزاج) استفاده کنيد.

وي با اشاره به اينکه در طول سفر به جاي مصرف غذاهاي سرخ شده، از غذاهاي آب پز، کبابي و تنوري استفاده شود،گفت: از مصرف سوسيس، کالباس، همبرگر و غذاهاي کنسروي و ساير غذاهاي آماده که علاوه بر رعايت نشدن نکات بهداشتي در تهيه آنها، داراي موادي است که سلامتي را به مخاطره مي اندازد، بايد اجتناب کرد.

کردافشاري گفت: غذايي که در سفر به همراه مي بريد بايد کاملاً پخته شده باشد. ممکن است با توجه به مدت تعطيلات و احتمالاً تعجيل در ساعت حرکت، در تهيه غذا کوتاهي شود. به گونه اي که غذا به ويژه گوشت ها به طور کامل پخته نشده و همين امر سبب آلودگي و فساد آن شود.از اين رو بايد به زمان پخت غذاها توجه کرد.
 

نویسنده: مامی سایت

 

منبع


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه