10 فروردين 1403



در دوران بارداری حتما تحرک داشته باشید

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

201532218514230aدوران بارداری یکی از مهمترین دوران زندگی خانم ها است. یکی از مواردی که پزشکان به ان توصیه می کنند، تحرک داشتن خانم ها در این دوران است. در این مقاله از مامی سایت اطلاعاتی راجع به همین موضوع برای شما عزیزان ارائه می دهیم.

صرف اینکه آنها منتظر به دنیا آمدن بچه هستند، دلیل نمی‌شود تحرک شان را متوقف کنند و یک جا بنشینند! با این حال، ۲۷% از زنان و یک دهم زنان باردار بنابر توصیه های متعدد، حداقل ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی می‌کنند.

ورزش برای زنان باردار
به زنان باردار به شدت توصیه می‌شود که فعالیت جسمی داشته باشند، اما بهتر است که یک سری از اصول منطقی را رعایت کنند و میزان فعالیت جسمی و نوع ورزش شان متناسب با وضعیت بارداری شان باشد. به طور کلی، تنها ورزش هایی که نیازمند فعالیت بسیار شدید ماهیچه هاست، برای زنان باردار ممنوع اند زیرا این نوع ورزش ها می‌توانند باعث منقبض شدن رحم، سقط جنین یا حتی زایمان زودرس بشوند، برخی از این ورزش ها عبارتند از: اسکی، اسکی روی آب، ورزش های مبارزه ای، قایق سواری، شیرجه و... . انجام ورزش هایی از قبیل اسب سواری، اسکیت سواری، بسکتبال، هندبال، تنیس، ایروبیک و... نیز ممنوع هستند. در تمام موارد، برای انجام فعالیت های ورزشی باید از متخصص زنان مشورت گرفت تا او تأیید کند که آن ورزش برای نوزاد و مادر عوارض جانبی نداشته باشد.

201532218514230a

بارداری در سکون مطلق
فعالیت جسمی گردش خون و نیروی عضلانی را بهبود می‌بخشد، ضمناً ظرفیت های تنفسی و قلبی را هم بالا می‌برد. جلوی مشکلات کوچک بارداری را می‌گیرد یا آنها را کم می‌کند، مشکلاتی مانند: کمردرد، گرفتگی عضلات و پاهای سنگین.

در نهایت وزن را نیز تنظیم می‌کند! شنا، ژیمناستیک در آب و پیاده روی بهترین ورزش ها برای زنان باردار هستند. نتیجه آن که، اگر ورزشکار نیستید، زمان شروع یک فعالیت جسمی متعادل فرارسیده است و اگر بالعکس ورزشکار هستید، باید تعادلی میان انجام فعالیت ها و سکون تان برقرار کنید. به عقل سلیم تان اعتماد داشته باشید و با پزشک معالج تان مشورت کنید!

۳۰ دقیقه پیاده روی در روز را از یاد نبرید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه