05 ارديبهشت 1403



تقویم قاعدگی - یادداشت!

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

همان طور که مشخص است تغییرات سطح هورمونها در هر چرخه قاعدگی تغییراتی را در بدن شما ایجاد می کند.

 

 

 

 

مانند:

  • نوسان در میزان ترشحات واژن
  • افزایش و کاهش دمای بدن
  • انقباضات شکمی
  • درد
  • تغییر در رفتار

در نتیجه بسیار مفید است که تقویم قاعدگی خود را بدانیم تا بتوانیم به عوارض ناشی از آن غلبه کنیم.

چگونه تقویم قاعدگی کارایی دارد:

یادداشت و ثبت علامت های قاعدگی بصورت ماهانه به شما کمک می کند که تغییراتی را که در طول قاعدگی با آن مواجه بودید مانند سندرم پیش از قاعدگی را پیش بینی کنید و همچنین در زمان مراجعه به پزشک خود می توانید تاریخ آخرین قاعدگی خود را بازگو کنید.

بسیاری از تست های لازم مانند پاپ اسمیر در زمانی که شما پریود نیستید انجام می گیرد. همچنین یادداشت زمان قاعدگی به شما کمک می کند برنامه منظم بدن خود را دنبال کنید و اگر تغییراتی ناگهانی در این برنامه اتفاق افتاد دکتر معالج خود را ملاقات کنید.

یادداشت تمامی نکات:

یادداشت علائم قاعدگی بصورت ماهانه کاری بسیار ساده است اما باید به یاد داشته باشید که این کار را منظم انجام دهید. ابتدا تاریخ دقیق اولین روز از قاعدگی خود را در تقویم یادداشت کنید. همچنین مواردی مانند کرامپ های رحمی، تغییرات رفتاری و تغییر در ترشحات واژینال و همچنین دردهای قاعدگی خود را نیز یادداشت کنید. با این کار می توانید در قاعدگی بعدی تمامی مواردی را که یادداشت کرده اید مرور کنید تا بتوانید به آنها با راهکارهای ساده غلبه کنید.

اگر می خواهید بدانید که علائم قاعدگی چه زمانی ایجاد شده است بهتر است دمای بدن خود را نیز یادداشت کنید. بسیاری از متخصصین زنان و زایمان نموداری جهت بررسی این تغییرات دارند که شما می توانید در این مورد از آنها مشورت بگیرید.

شما می توانید یک دماسنج دیجیتال تهیه کنید و اول صبح، بعد از یک خواب راحت، قبل از بلند شدن از رختخواب دمای بدن خود را اندازه بگیرد. در زمان تخمک گذاری نیم تا یک درجه دمای بدن افزایش می یابد. اگر شما باردار نباشید دمای بدن شما در نزدیکی قاعدگی بعدی به دلیل پایین آمدن استروژن و پروژسترون به قبل از زمان تخمک گذاری كاهش می یابد.

اما اگر شما باردار باشید دمای پایه بدن شما به مدت 16 روز بعد از تخمک گذاری بالا می ماند.

زمان قاعدگی شما چند روزه است؟

روزهای قاعدگی خود را در تقویم یادداشت کنید. روز اول قاعدگی شما اولین روز چرخه قاعدگی شماست. چرخه عادی قاعدگی معمولاً بین 21 الی 35 روز است که در بعضی از افراد بلندتر یا کوتاهتر می باشد.

مقدار خونریزی شما در چرخه قاعدگی چگونه و چه اندازه است؟

اگر شما تمامی چرخه قاعدگی خود را یادداشت کنید خواهید دانست که حجم خونریزی شما سبک است یا سنگین، بافت خونریزی شما چه رنگی است یا دارای لخته است یا خیر؟ شما می توانید به راحتی تغییرات ناگهانی در هریک از موارد ذکر شده را با پزشك متخصص خود درمیان بگذارید.

سایر تغییرات

اطلاع از سایر ترشحات ایجاد شده در بدن شما مفید می باشد. شما باید بدانید ترشحات بی رنگ در میانه چرخه قاعدگی نشان دهنده تخمک گذاری است. دانستن زمان قرارگیری شما در چرخه قاعدگی بسیار مهم است زیرا بعضی از تست های اصلی مانند پاپ اسمیر باید در زمانی که شما خونریزی ندارید انجام شود. هر کدام از تغییرات زیر را باید به سرعت به پزشک خود اطلاع دهید:

  • تغییر در طول و زمان چرخه قاعدگی
  • زمان و میزان حجم خونریزی بطور مثال خونریزی قطره ای
  • هر گونه تغییر در میزان ترشحات مهبلی اگر خود را بصورت تغییرات در رنگ و بو نشان دهد
  • مشکل خشکی های مهبلی
  • هر گونه درد لگنی حتی اگر به قاعدگی مربوط نباشد
  • افسردگی و بی حوصلگی ناشی از تغییرات قاعدگی

گردآوری و ارائه: مامی سایت

منبع: www.adpvuokko.com

 


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه