09 فروردين 1403



زمستان، حال دست‌ها و ناخن‌های‌تان را گرفته؟

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
زمستان، حال دست‌ها و ناخن‌های‌تان را گرفته؟
مجله سیب سبز: همه خانم‌ها دوست دارند دست‌هایی زیبا و ناخن‌های خوش‌فرم داشته باشند. به همین دلیل است که هرازگاهی به داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های کالاهای بهداشتی سر می‌زنند تا با جدیدترین محصولات و فرآورده‌های بهداشتی ناخن و پوست آشنا شده و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنند؛ محصولاتی که غالبا با مواد شیمیایی و توسط کارخانه‌های صنعتی تولید شده‌اند و اگرچه فواید زیادی دارند اما بدون عارضه نیز نیستند. خوشبختانه امروز با رشد علم و تکنولوژی تحقیقات وسیعی درباره گیاهان دارویی و تاثیرات مثبت آنها بر سلامت جسم به‌ویژه بحث زیبایی صورت گرفته و نتایج مطلوبی در این زمینه به دست آمده است. بسیاري از گیاهان دارویی موجود در طبیعت قابلیت زیادی برای تهیه انواع ماسک‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌های طبیعی به منظور تغذیه و تقویت ناخن‌ها، پوست و مو دارند. این‌جا ساده‌ترین این محصولات گیاهی را که مواد اولیه آن قابل دسترس برای تمامی افراد جامعه است را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر پوست‌تان ترك‌ترك شده

مردان و زنان زيادي هستند كه با شروع فصل زمستان و سردتر شدن هوا با ترك خوردن پوست دست، لب و حتي پا مواجه مي‌شوند. براي پيشگيري و درمان اين ترك‌هاي پوستي نيز راهكارهايي وجود دارد كه يكي از ساده‌ترين آنها استفاده از روغن و اسانس روغني به دست آمده از گياه بومادران است.  براي تهیه عصاره این گیاه کافی است مقداری از برگ‌های این گیاه را در آب ریخته و بجوشانید سپس این مخلوط را صاف کرده و برگ‌ها را از آب بومادران جدا کنید. این محلول را سرد کرده و از آن برای شست و شوی دست یا پا و موضعی که دچار ترک شده استفاده کنید. این محلول را هرگز خشک نکنید و اجازه دهید به طور طبیعی روی دست یا پای شما خشک شود.

زمستان، حال دست‌ها و ناخن‌های‌تان را گرفته؟

چطور ناخن‌هايي زيبا و محكم داشته باشيم

برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها روش‌های متعددی وجود دارد که یکی از آنها تهیه مخلوطی از پوست تخم‌مرغ و آب‌لیموست.
 برای تهیه این ترکیب کافی است پوست چند تخم‌مرغ را آسیاب کنید و هر بار یکی، دو قاشق از آن را با یک استکان آب‌لیموی تازه مخلوط کنید به حدی که بتوانید ناخن‌های‌تان را در این مخلوط قرار دهید. بهترین و مفیدترین مدت زمان برای نگه داشتن ناخن‌ها و سرانگشتان دست در این مخلوط 15 تا 20 دقیقه است. پس از آن دست‌ها را بشویید و این کار را هر شب پیش ازخواب تکرار کنید. علاوه بر این استفاده از ترکیب دانه‌های بلال و شیر نیز برای درمان شکنندگی ناخن‌ها و پیشگیری از ابتلا به آن بسیار موثر است. برای این منظور دانه‌های بلال را در دستگاه مخلوط کن ریخته و آنها را له کنید سپس یک استکان شیر به آنها اضافه کرده و پس از خمیر کردن آنها این خمیر را روی ناخن‌های خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

لوسيون ويژه برای روزهاي سرد و خشك

ابتلا به خشكي و خشونت پوست در روزهاي سرد و خشك زمستان خيلي بيشتر از روزهاي سرد و مرطوب پاييز است. اگر مي‌خواهيد با كمك يك نسخه طبيعي ساده و كم‌هزينه لوسيون يا كرمي براي بهبود خشكي پوست يا پيشگيري از آن داشته باشيد كافي است لوسيون گليسيرين و گلاب را تجربه كنيد. برای تهیه این لوسیون کافی است یک استکان گلاب را با یک استکان گلیسيرین مخلوط کنید و این ترکیب را با پنبه روی پوست دست خود بمالید. از این لوسیون می‌توانید هر روز و شب استفاده كنيد. حتي مي‌توانيد شب‌ها اين لوسيون را به دست بماليد ودست‌تان را با دستكش بپوشانيد تا تختخواب‌تان كثيف نشود.

اگر با آب زياد سر و كار داريد

افرادي كه در طول روز زياد با آب سر و كار دارند نه‌تنها با خشكي پوست بلكه با نرمي ناخن‌ها نيز مواجه مي‌شوند. رطوبت آب و تاثير مواد شوينده به مرور استحكام و استقامت ناخن‌هاي آنها را كم مي‌كند. اگر شما هم در گروه افرادي هستيد كه با آب سر و كار داريد و عادت داريد ظرف‌ها را با دست و آن هم بدون دستكش بشوييد بهتر است از كرم زيتون و بادام ما استفاده كنيد. برای تهیه این مخلوط کافی است به میزان مساوی 4 روغن زيتون، كنجد، كرچك و بادام تلخ را با هم ترکیب کرده و آن را روی ناخن‌های خود ماساژ دهید و اجازه دهيد اين كرم دست‌كم به مدت يك ساعت روي ناخن‌هاي‌تان باقي بماند.

لوسیون تخم‌مرغ و عسل برای پاک‌کردن لک‌ها

اكثر افرادي كه خشكي پوست دست را در فصل زمستان تجربه مي‌كنند و با خارش پوست مواجه مي‌شوند به دنبال آن از خارش، سرخي پوست، كدري و تيرگي آن شكايت دارند. اين تيرگي‌ها به مرور كه روي پوست مي‌ماند موجب بروز لك‌هايي روي پوست مي‌شود. يكي از راهكارها براي پيشگيري از اين تيرگي‌ها اين است كه از لوسيون تخم‌مرغ و عسل استفاده كنيد. براي ساختن اين لوسيون خانگي مي‌توانيد سفيده يك تخم‌مرغ را از زرده آن جدا كنيد و آن را با يك قاشق عسل و يك قاشق گليسيرين تركيب كنيد. اين تركيب را درون يخچال تا 3 روز نگهداري كنيد و هر شب نيم‌ساعت اين لوسيون را روي پوست دست بماليد.

پوستي نرم و لطيف با عصاره گياهي

علاوه بر عوامل طبيعي مانند سوز و سرماي هوا، خشكي و كاهش ميزان رطوبت محيط زندگي و تابش آفتاب فاكتورهاي ديگري نيز وجود دارد كه از ميان آنها مي‌توان به افزايش سن، تحليل رفتن عضلات و ماهيچه‌ها، كاهش ميزان چربي پوست اشاره كرد؛ عواملي كه به مرور مي‌تواند به خشكي و زبري پوست دست منتهي شود به گونه‌اي كه فرد به مرور شاهد بروز چين و چروك روي پوستش باشد. اگر مي‌خواهيد پوست نرم و لطيف خود را براي هميشه حفظ كنيد از اين نسخه طلايي استفاده كنيد. هر روز از ژل طبيعي و بدون اسانس آلو‌ورا كمك بگيريد و آن را روي پوست دست‌تان ماسك كنيد.

درمان گیــاهی‌برای تغییررنگ ناخن

شست‌وشوی ناخن‌ها و سرانگشتان با عصاره گل بابونه یا عصاره گیاه دم‌اسب تاثیر زیادی در برطرف کردن تغییر رنگ ناخن‌ها دارد. تغییر رنگ ناخن یکی از مشکلات شایع میان خانم‌ها و دختران است که به سادگی با شست‌وشوی دست‌ها به ویژه سرانگشتان با عصاره گل بابونه قابل درمان و کنترل است. برای این منظور در کتب طب سنتی به شیوه دیگری نیز اشاره شده است. در این شیوه استفاده از خمیر گل سرخ نیز توصیه شده است. برای تهیه این خمیر باید مقدار مساوی از برگ گل سرخ و برگ درخت سرو را به صورت پودر درآوردید و با سرکه یا آبلیمو خمیر کنید. این خمیر را به مدت نیم‌ساعت روی ناخن‌ها گذاشته و سپس بشويید. این خمیر برای از بین بردن رنگ و زردی ناخن‌ها موثر است.

زمستان، حال دست‌ها و ناخن‌های‌تان را گرفته؟زمستان، حال دست‌ها و ناخن‌های‌تان را گرفته؟زمستان، حال دست‌ها و ناخن‌های‌تان را گرفته؟زمستان، حال دست‌ها و ناخن‌های‌تان را گرفته؟زمستان، حال دست‌ها و ناخن‌های‌تان را گرفته؟

نویسنده: مامی سایت

منبع

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه