10 فروردين 1403



بازگشت به روزهای طلایی زندگی و روابط زناشویی

1.375 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.38 (4 رای)

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال های اخیر، ناتوانی و مشکلات جنسی عامل موثر و قطعی در ناسازگاری و نارضایتی زناشویی است و در صورتی که رضایت از رابطه جنسی در زوجین افزایش یابد کیفیت زندگی زناشویی آنها نیز افزایش خواهد یافت.

این اتفاق خصوصا پس از زایمان و تغییرات ظاهری بدن دور از انتظار نیست، به همین علت بهتر است از عوامل بهبود دهنده روابط زناشویی که از میان آنها می توان به زیبایی های ظاهری بدن اشاره کرد، غافل نشوید.

بارداری بیشتر از آنچه فکر می کنید موجب تغییرات گوناگونی در بدن شما می شود که تا زمان تولد نوزاد ادامه خواهند داشت. از میان این تغییرات می توان به تغییرات بافت واژن، خشکی و درد در ناحیه تناسلی، مشکلات ادراری، درد های مقاربتی و تغییرات ظاهری واژن اشاره کرد که می تواند برای بسیاری از خانم ها ناخوشایند و ناراحت کننده باشد و بر روابط زناشویی آنها تاثیر بگذارد. از جمله سوالاتی که ممکن است پس از زایمان برای همه خانم ها مطرح شود این است که آیا هرگز به وضعیت پیش از زایمان خود باز خواهد گشت یا خیر؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که بدون مداخلات درمانی دستگاه تناسلی به وضعیت پیش از بارداری و زایمان برنخواهد گشت. البته با توجه به میزان کشیدگی واژن در طول زایمان این امکان وجود دارد که دستگاه تناسلی تا حدودی به وضعیت پیشین خود نزدیک شود.

از دیگر سوالاتی که احتمالا بیشتر خانم ها از خود خواهند پرسید این است که آیا همسرشان متوجه این تغییرات خواهند شد یا خیر؟ بله این احتمال وجود دارد که همسر شما متوجه تغییرات ظاهری پس از زایمان شود و این مسئله می تواند بر روابط زناشویی تاثیرگذار باشد.

از جمله راهکارهای درمان اختلالات ناحیه تناسلی، انجام تمرینات کگل در دوران بارداری و ماساژ پرینه یک ماه پیش از زایمان است که می تواند تا حدودی به بهبود اختلالات پس از زایمان کمک کند اما این روش ها به تنهایی کافی نیستند. 

متاسفانه ممکن است تغییرات بدن پس از زایمان باعث حس منفی ، وحتی اجتناب از روابط زناشویی شود که این مسئله می تواند روابط عاطفی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. براساس تحقیقات کلینیک زیبایی رز یکی از دوره های زندگی زنان که با شیوع بالای نارضایتی جنسی همراه است، دوران پس از زایمان است. معمولاً زنان در این دوران با مشکلاتی در زمینه روابط جنسی مواجه می شوند که عدم آگاهی از علل و شیوه های درمان آن ها می تواند نگرانی های فراوانی را برای همسران به همراه داشته باشد.

از آنجا که یکی از علل بسیار مهم کاهش روابط زناشویی پس از زایمان می تواند عدم رضایت و تصویر ذهنی منفی زن از خودش باشد، توصیه می شود تا بعد از زایمان و تغییرات ناشی از آن مانند تغییرات بافت واژن، خشکی و درد در ناحیه تناسلی، مشکلات ادراری، درد های مقاربتی و تغییرات ظاهری واژن حتما به مراکز درمانی و کلینیک های تخصصی مراجعه و با مشاوره پزشکی نسبت به انتخاب بهترین روش درمان این مشکلات اقدام شود.

از جمله راهکارهای درمانی می توان به استفاده از کرم های استروژن واژینال، هورمون درمانی و جراحی اشاره کرد اما یکی از راه های بسیار موثر برای ترمیم دستگاه تناسلی خارجی ، لیزر درمانی است که از موثر ترین روش های درمانی غیر جراحی و بدون نیاز به دارو است که برای پیش گیری و درمان این اختلالات استفاده می شود.

در روش درمانی با لیزر مونالیزا با ایجاد نقاط ریزی روی دیواره داخلی واژن باعث می شوند تا زخم های بسیار ریزی در این نواحی ایجاد می کند تا بدن برای ترمیم این زخم ها شروع به تحریک سلول های اطراف کرده و فرآیند کلاژن سازی اتفاق بیفتد. 

بعد از زایمان به دلیل کشیدگی ماهیچه های واژن به احتمال بسیار زیاد ممکن است حین روابط زناشویی احساس درد و ناراحتی را تجربه شود و همین مسئله باعث کاهش کیفیت روابط عاطفی همسران می شود. متاسفانه عدم آگاهی از تاثیراین گونه اختلالات بر روابط جنسی و راه های درمانی می تواند منجر به دور شدن همسران از همدیگر و سست شدن بنیان خانواده شود.

خوشبختانه راه کارهای جدید درمانی برای اکثر خانم هایی که با آتروفی واژن به خاطر تغییرات هورمونی مواجه شده اند قابل استفاده و مناسب است. لیزر درمانی یکی از روش های  ایده آل برای افرادی است که به دنبال استفاده از روش های درمانی کمتر تهاجمی در مقایسه با روش های جراحی سنتی و درمان های دارویی هستند.

همانطور که اشاره شد روش های درمانی سنتی زیباسازی و جوان سازی واژن از جمله لیپولیز دارای عوارضی مانند  تورم، درد، کبودی، خونریزی، عفونت، ودیر جوش خوردن زخم است و برای انجام این جراحی نیاز به بیهوشی کامل و یا بی حسی موضعی است و توصیه می شود بیمار تا 27 روز پس از انجام آن از مقاربت جنسی خودداری کند، علاوه بر این امکانعفونت،تغییرات دائمی در احساسات،درد مستمر و زخم وجود دارد اما در روش درمانی با استفاده از لیزر که در کمتر از یک ساعت انجام می گیرد نیازی به ایجاد برش یا بخیه در بدن وجود ندارد و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و بیمار می تواند بعد از دو روز رابطه زناشویی را با کیفیت بسیار بهتری از سر گیرد.

منبع:

کلینیک زیبایی رز

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

بامیه خانگی با کیفیت قنادی

دوستان من علاوه بر مقادیر و طرز تهیه، تمام نکته هایی که از اساتید یاد گرفتم و یادم مونده 😉 رو عنوان میکنم. امیدوارم نتیجه براتون رضایت بخش باشه.

شربت بار زولبیا و بامیه

دوستان همونطور که میدونید شربت بار برای زولبیا و بامیه با باری که برای شیرینی های دیگه یا باقلوا درست میکنیم کمی متفاوت و غلبظ تر است.

نان بربری خانگی

نان بربری خانگی با کیفیت و ماندگاری مناسب را به راحتی با رسپی زیر در منزل تهیه کنید

پیراشکی کرمدار ( دونات کرمدار )

این پیراشکی های خوشمزه و رسپی بسیار راحت و روان آن تقدیم نگاه زیبای دوستان مامی سایتی عزیز! امیدوارم از تهیه ش لذت ببرید.

کرم لبو

کرم لبو، خوشمزه و اسموتی هست با مزه غالب و واضح لبو که میتونه یکی از دسرهای شب #یلدا باشه، من این کرم رو با برگه های خشک لبو تزئین…

پیش غذای لبو و بروکلی

یه #پیش_غذای خاص، متفاوت و مناسب برای سرو در کنار غذاهای گوشتی #مدرن که میتونه گزینه مناسبی برای میهمانی شب #یلدا باشه.

سلامت

بخشهای دیگر مامی سایت!

  • نوروزانه

  • شب یلدا

آخرین نظرات کاربران

سعید
بسیار مفید بودو من از ان استفاده کردم
somy
بنظر خیلی خوب و خوشمزه میاد
من اینو به حلوای لبو ترجیح میدم واقعا

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه

کاربران آنلاین