نظر سنجی 76 امین مسابقه عکاسی مکمل
شارژ کلوب هاي مامي سايت
بازارچه کالاي دست دوم رسانه مامي سايت
Like Tree76Likes

موضوع: مانتی - مَنتو - manti - manto

نمایش نتایج: از 17 به 20 از 20
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
  1. #17
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت

    عضویت: ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    نوشته ها
    4
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    3
    پسند کرده
    2
    ممنون عزیزم کسی تو کاشان یا تهران آدرس نداره که من بتونم بگیرم؟

  2. #18
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    مهسا السلطنه آواتار ها
    مهسا.م
    عضویت: ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    محل سکونت
    اردبیل
    نوشته ها
    326
    میزان امتیاز
    617
    پسند شده
    6450
    پسند کرده
    7705
    مانتی به دو روش:
    (یکی ساده manti -یکی هم مانتی تو فر firinda manti)

    اول بگم که اگه ذایقه تون با هر غذایی نمیسازه این همه زحمت به خودتون ندین. اگرم هوس کردین برین آمادشو بخرین نوش جون کنین. مثله من جوگیر نشین که پدرم دراوومد تا درستش کردم
    دستورشم چیزیه که همیشه تو کانالای ترکیه درس میکنن و نیگا میکنم ولی از دو تا سایت ترکیه ای هم استفاده کردم.

    با دو لیوان آرد، یه تخم مرغ، یه ق چایخوری نمک و مقداری که آب ولرم میخواد (ماله من کمتر از یه لیوان شد) خمیر درست می کنیم، یه ده دیقه مشت ومال براش لازمه. فقط از همین الان خدا قوت چون خمیر خیلی سرد و سفتیه.

    نام: DSC_0073.jpg نمایش: 708 اندازه: 74.6 کیلو بایت

    تا وقتی مواد داخلش رو آماده میکنیم،میذاریم استراحت کنه.

    یه پیاز متوسط رو خیلی ریز خرد می کنیم (رنده هم میشه کرد ولی چون آب میندازه، من رنده نکردم.با یه خردکن دستی ریزش کردم). با گوشت چرخ کرده (چشمی ریختم، حدود دویست گرم)، یه قاشق رب (بیشتر ریخته بشه بهتره)، جعفری (سلیقه ایه)، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز ترکیه (پول بیبر) خوب ورز میدیم.

    نام: DSC_0081.jpg نمایش: 701 اندازه: 96.3 کیلو بایت

    من از اونجایی که همه چی رو خیلی پخته دوس دارم و چیزی خام بمونه معدم ترش میکنه،یه کم تقتش دادم. البته تو دستور اصلی هم بعضا تفت میدن که زمان پخت کمتری بخواد.مواد رو میذاریم سرد شه.
    از اینجا به بعد مرحله ی پدر آدم در اومدنه!!!!
    خمیرا رو خیلی نازک باز می کنیم.بازم تاکید می کنم خیلی خیلی خیلی نازک ( من چون اوستای خمیرمون -مامان خانوم- نبود، در حد وسع خودم نازکش کردم).

    بعدش به انواع اقسام روشامیبندیمش که عکسا رو لود میکنم تا راحت متوجه یشین.

    این شکل مرسومش

    نام: 2014-09-29 17.06.23.jpg نمایش: 695 اندازه: 105.7 کیلو بایت

    نام: 2014-09-29 16.18.00.jpg نمایش: 692 اندازه: 81.6 کیلو بایت

    که این جوری بسته میشه

    نام: 2014-09-29 16.19.16.jpg نمایش: 702 اندازه: 80.1 کیلو بایت

    نام: 2014-09-29 16.19.47.jpg نمایش: 698 اندازه: 85.7 کیلو بایت

    اینم یه روش خیلی کار راه انداز که اون آخرا که چشمتون میخوره به خمیرای مونده و فشارتون میره بالا، حسابی حال آدم رو جا میاره.
    دست آقا سالم هم درد نکنه که اینو دیروز، تو یه مسایقه آشپزی که یکی ار کانالای ترکیه پخش میکنه، ازش یاد گرفتم. ایشاللا اول شی آقا سالم.

    نام: 2014-09-29 16.54.01.jpg نمایش: 691 اندازه: 86.0 کیلو بایت

    نام: 2014-09-29 16.54.40.jpg نمایش: 688 اندازه: 76.0 کیلو بایت

    نام: 2014-09-29 16.34.38.jpg نمایش: 689 اندازه: 81.8 کیلو بایت

    با این لیوانای کمر باریک قدیمی، قالب زدم.

    هر بارم که تموم شد می چینیم تو سینی و کمی آرد می ریزیم روشون.
    کمرم به دو قسمت مساوی تقسیم شد و اینام ثمرش

    نام: P_20141220_174808.jpg نمایش: 685 اندازه: 101.9 کیلو بایت

    من یه مقدار خیلی کم رو مانتیه ساده به روش مرسوم ریختن تو آب و نمکی که در حال جوشه درست کردم(به خاطر همون دلیل بالا که خوب نمی پزه).

    نام: 2014-09-29 18.19.11.jpg نمایش: 687 اندازه: 74.1 کیلو بایت

    قسمت اعظمش رو تو سینی فر چیدم (خیلی کم روغن مالیدم کف رو). تا زمانی که بپزه میذاریم بمونه.

    من قبل درست کردن خمیر ، چن تا گوشت استخوون دار رو تو آب ریختم. آبش رو واسه این مرحله میخواستم. وقتی آب گوشت آماده شد میذاریم ،سرد شه و مانتی ها که پخته توشون میریزم. میذاریم یه چن دیقه ای بمونه تا نرم بشه بعد برشون میداریم.

    نام: 2014-09-29 19.13.28.jpg نمایش: 725 اندازه: 92.7 کیلو بایت

    برای سس: من ماست رو به روش ساده چکیده کردمش (تو آبکش ریختم، آبش رفت). چن تا حبه سیر رنده میکنم. تو دو سه قاشق روغن هم یه قاشق رب میریزم(پوره گوجه باشه، بهتره). فلفل و اگه خواستین نعنا رو تفت میدیم. اول ماست بعد هم این سس رو .نوش جان.
    من تو فر رو خیلی بیشتر از سادش دوس داشتم مخصوصا وقتی یه کم سرد شد.
    آخیش تموم شد، تایپ کردنش از درس کردنشم سخت تر بود.
    ویرایش توسط مهسا السلطنه : ۱۳۹۴/۰۸/۲۹ در ساعت ۰۹:۱۰ بعد از ظهر
    Hope, باران67, nosa و 22 کاربر دیگر این نوشته را پسندیده.

  3. #19
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    nazi15 آواتار ها
    عضویت: ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    نوشته ها
    336
    میزان امتیاز
    53
    پسند شده
    1742
    پسند کرده
    2522
    نام: DSC_0376.jpg نمایش: 493 اندازه: 54.1 کیلو بایت از انجائی که من یاد گرفتم نام این غذا را شوشبران گفته ، که متعلق به کشور اذربایجان است . اول ، 500 گرم ارد ، یک دانه تخم مرغ و سرقاشق جایخوری نمک را با هم مخلوط کردم . حدود 15 دقیقه که این خمیر ماند ؛ روی یک سطح باز کردم و با لیوان باز کردم ؛ وسطش را مایه ماکارونی که من توش پیازچه و گشنیز هم ریختم ؛ گذاشتم . خمیر حالت نیم دایره پیدا میکند که باید دو طرف خمیر را بهم بچسبانید که حالت پایین پیدا میکند در یک قابلمه بزرگ ؛ اب زیادی ریختم و سه قاشق نمک ریختم . جوش که امد این خمیر که همراه گوشت بود ؛ ریختم در اب در حال جوش . با توجه به فضای قابلمه ؛ مواد بریزید اگر جاش کم باشه ، ممکنه بهم بچسبد . دو دقیقه که جوشید ، با کفگیر ؛ هم بزنید . حدود 10 دقیقه که جوشید و زمانی که حالت چین خوردگی پیدا کرد ؛ در ابکش ؛ بریزید . مزه اش تقریبا شبیه راویلی ؛ پسرم که خیلی خوشش امد . فکر میکنم گزینه مناسبی برای تولد باشد . البته میشود کنارش گوجه ؛ پوره کرد و با کمی کره بجوشد و کنارش سرو شود . بازهم تکرار میکنم من از یوتیوب و خانم سنا یاد گرفتم نام: DSC_0377.jpg نمایش: 493 اندازه: 93.7 کیلو بایت
    ویرایش توسط nazi15 : ۱۳۹۴/۰۷/۲۵ در ساعت ۰۲:۳۳ بعد از ظهر
    najmehkhatoon, *Afsaneh*, باران67 و 7 کاربر دیگر این نوشته را پسندیده.
    مردان اسید بدست و زنان بی دفاع . این است واقعیت تلخ ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. #20
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    میس مهسا آواتار ها
    مهسا رضانژاد
    عضویت: ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    397
    نوشته های وبلاگ
    107
    میزان امتیاز
    804
    پسند شده
    7546
    پسند کرده
    9304

    ویترین مدال ها

    مانتی سیب زمینی

    نام: IMAG4800.jpg نمایش: 514 اندازه: 102.5 کیلو بایت

    نه ازون مانتی های خمیری ک خانومای هنرمند درست میکننا ،نهه.... ازین مدلای ساده اما خوشمزه

    مواد مورد نیاز :
    5 عدد سیب زمینی آب پز شده
    جعفری
    نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

    مواد مورد نیاز برای داخل مانتی سیب زمینی :
    2 عدد پیاز
    250 گرم گوشت چرخ کرده
    روغن مایع به اندازه کافی
    نمک و فلفل و ادویه به مقدار کافی

    مواد مورد نیاز برای رویه :
    یک کاسه ماست هم زده
    1 قاشق غذاخوری روغن مایع
    1 قاشق چایخوری فلفل قرمز

    طرز تهیه :
    سیب زمینی های آب پز شده را پوست کنده و در داخل ظرفی رنده می کنیم، سپس جعفری های خرد شده و نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.
    از مخلوط آماده تکه هایی به اندازه تخم مرغ جدا کرده و آنها را بصورت گلوله گرد درست می کنیم، با فشار دادن وسط این گلوله های گرد آنها را به شکل کاسه در آورده و آنها را داخل سینی قرار می دهیم.


    داخل یک تابه پیازهای خرد شده ریز را با روغن مایع تفت داده تا سبک شود و سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و سرخ می کنیم.نمک و فلفل و ادویه را اضافه کرده و خوب تفت می دهیم.سپس این مواد را داخل مخلوط سیب زمینی های بالا که بشکل کاسه در آورده ایم می ریزیم.سپس ماست هم زده را روی آنها میریزیم.


    روغن مایع و فلفل قرمز را داخل تابه تفت داده و روی مانتی ها می ریزیم. غذای ما آماده سرو می باشد.(بجای این کار من از روغنی که از سرخ کردن گوشت توی تابه جمع شده بود استفاده کردم)

    میتونید از ترکیب ماست و مایونز استفاده کنید ک اونم خیلی خوشمزه میشه
    من آخرای تفت دادن گوشتم کمی هم از جعفری های خرد شدم ریختم توی تابه و حرارت رو خاموش کردم
    در صورت تمایل ب مواد گوشتی میتونید رب هم بزنید (منم زدم)

    اصلا شبا نه میشه غذا تزئین کرد نه نور خوبه واسه عکس
    اما خوب دیدم غذای راحت و خوشمزه ایه حیف بود باهاتون ب اشتراک نزارم
    ( نکته:من فقط شبا غذا درست میکنم )

    نام: IMAG4799.jpg نمایش: 168 اندازه: 64.7 کیلو بایت
    zahra - n, nora1, مامان سیدکوچولو و 5 کاربر دیگر این نوشته را پسندیده.
    میبخشم
    اما فراموش نمیکنم....

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
  • مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  

    محاسبه ي شاخص توده ي بدني

    وزن به کيلـو گـرم
    قد به سانتي متر

    شاخص توده ي بدني
    بازه ي وزني مناسب شما