نظر سنجی 76 امین مسابقه عکاسی مکمل
Like Tree2322Likes

موضوع: مدیریت زمان

نمایش نتایج: از 1 به 8 از 1565
صفحه 1 از 196 123411 ... آخرینآخرین
  1. #1
    مدیر بازنشسته

    عضویت: ۱۳۸۸/۰۶/۰۳
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    184
    میزان امتیاز
    7
    پسند شده
    245
    پسند کرده
    0

    ویترین مدال ها

    Lightbulb مدیریت زمان

    سلام دوست جونا
    یه سرچ تو سایت کردم جز 2 مورد چیزی پیدا نکردم یکی مطلب جالب نجما جون بود ویکی پیشنهاد نورا جون
    من بحث و شروع میکنم اگه جاش هم درست نیست بگین جا به جا کنم

    مقاله من و زندگی من
    من خیلی ازدواج سختی داشتم یعنی تنها 2 نفر موافق ازدواج من و آقای همسری بودن یکیش خودم و یکیش هم همسرم علی
    من و علی 23 سالمون بود که زندگی مشترکمون رو شروع کردیم و مواردی که باعث شد موفق باشیم و نظر همه راجب به ازدواج ما عوض شه(الان من تو خانواده همسرم و علی تو خانواده من محبوترین الگو هستیم) اولی یاری خدا و دومی صبر در برابر واکنش خانواده هامون و سومی مدیریت زمان
    من 4 دوره کاری تو زندگیم دارم
    1- اولین دوره مربوط به دانشجویم بود که تدریس برنامه نویسی و گرافیک کامپیوتری و افیس میکردم خیلی خسته میشدم ولی خوب هنوز خونه مادرم بودم تنها برنامه ریزم کارم و درسم بود
    2-دومین مرحله بعد ازدواجم بود باورتون میشه 3 شیفته من و همسری کار میکردیم ولی خونه هم همیشه مرتب بود علی 1 کار داشت ولی زمان کاریش تا ساعت 11 شب بود ولی من 3 کار داشتم اولیش یه کار ثابت تو یه شرکت خصوصی تا ساعت 5 و دومی تدریس کامپیوتر تا ساعت 7 و سومی برنامه نویسی و طراحی وب سایت تو خونه تا ساعت 10 شب !
    یه ساعت وقت داشتم تا برنامه شامو ردیف کنم(ناهار هر دو سر کار میخوردیم) وقتی علی میرسید خونه شام آماده بود تا ساعت 1 شب هم خونه رو مرتب میکردم و شروع برنامه صبح
    یه چیز ساده ای که همیشه مراعات میکنم اینه که هر چیزی که ورمیدارم سر جاش میزارم این خیلی به نظم خونه کمک میکنه
    3-سومی دوران حاملگی سینا بود تو این دوران خوشبختانه اوضاع زندگیمون بهتر شده بودعلی تو کارش خیلی پیشرفت کرده بود ولی ماموریتاش خیلی زیاد بود حساب کنین یه خانوم حامله و دور ار خانواده و دور از همسر خیلی سخت بود برا تحمل این دوران هم نمیتونستم بیکار بمونم کارای گرافیکی یه نشریه داخلی رو میکردم که 15 روز به 15 روز چاپ میشد
    4- زندگیم بعد به دنیا اومدن سینا کوچولو که کار بیرون نمیکنم برنامه ریزی این قسمت هم باز میام براتون مینویسم

    تو این مراحل زندگیم تنها چیزی که بعد خدا من و علی رو موفق کرده همین برنامه ریزی زمان بوده
    شما ها هم بیان و تجربیاتتونو بگین تا برا بهبود زنگیامون استفاده کنیم
    taniya, مامان حدیثه, mahbube و 4 کاربر دیگر این نوشته را پسندیده.

  2. #2

    Re: مدیریت زمان

    متاسفانه من در این زمینه اصلا موفق نیستم.شاید به همین دلیل شوهر گرامی از روزنامه همشهری مقاله ای رو برام کپی کرده بود و داد بخونم .توی نت پیداش کردم و برای شما هم می ذارم.مفید بود

    افسار زمان را در دست بگيريد
    فرد- حامد فوقاني:
    تصور كنيد كه شما صاحب حساب بانكي*اي هستيد كه هر روز مبلغ قابل توجهي به آن واريز مي*شود و فقط تا آخر شب فرصت داريد از آن استفاده كنيد وگرنه حساب خودبه*خود خالي مي*شود.
    فرض كنيد حتي اين مبلغ 86400 تومان باشد؛ چه كار مي*كنيد؟ بيشتر ما سعي مي*كنيم آن را تا آخرين ريال به دست بياوريم. هركدام از ما چنين حسابي داريم؛ حساب بانكي زمان. هر روز صبح 86400 ثانيه اعتبار در حساب بانك زماني شما ريخته مي*شود و آخر شب اين اعتبار به پايان مي*رسد. آيا پس*اندازي هم با اعتبار اين حساب مي*توان انجام داد؟
    به هر حال كسي موفق*تر خواهد بود كه از اين مقدار اعتبار به بهترين نحو بهره ببرد و آن را به خوبي مديريت كند. به*نظر مي*رسد كه استفاده از واژه مديريت زمان صحيح نباشد و استفاده از برنامه*ريزي زمان مطلوب*تر باشد. در واقع اكثر صاحب*نظران علم مديريت معتقدند كه زمــــــان اساساً اداره* شدني نيست و از مديريت زمان، تعبير به مديريت بر خويشتن مي*كنند و تنها به ارائه برنامه*ها و طرح*هايي جهت جلوگيري از اتلاف وقت اكتفا مي*كنند.
    شناخت صحيح و به*موقع عواملي كه وقت ما را هدر مي*دهند خيلي مهم است، زيرا بدين ترتيب راه درمان بيماري اتلاف وقت را كوتاه خواهيم كرد. همه انديشمندان در كتاب*ها و مقالات خود يك الگوي خاص و قالبي را جهت جلوگيري از هدررفتن وقت ارائه مي*كنند و در اصطلاح به آن مديريت زمان مي*گويند كه شامل 3 اصل كلي 1.هدف*گذاري 2. تعيين اولويت*ها و 3. رعايت اولويت*هاست. اما آنچه آنها بيان مي*كنند تنها استفاده صحيح از وقت است، نه مديريت زمان!
    از شاخصه*هاي مديريت، كنترل بر عوامل دخيل در آن است؛ نكته*اي كه تصور آن در مورد زمان امري محال و غيرممكن مي*نمايد. الك مكنـــــزي در كتاب «مديريت بهره*وري از زمان»، كنتــــرل را چنين تعريف مي*كند: «كنترل زمان بدين معناست كه اين خود شما هستيد كه مشكل داريد نه شخص ديگري. اين به معناي آن است كه بايد با همه توان بكوشيد تا عادات جا افتاده را ترك كنيد. يعني بايد بر كشش*هاي منفي طبيعت انساني چيره شويد.»
    كنترل زمان و مديريت بر آن يعني به اختيار درآوردن بازه زماني تاثيرگذار بر يك تصميم و جداكردن آن بازه از قطار زمان، به*نحوي كه گذر زمان بر آن تصميم بي*اثر شود. لحظه*اي كه ما توانايي آن را داشته باشيم كه تصميمات مناسبي اتخاذ يا انتخاب كنيم كه گذر زمان بر اجراي آنها بي*تاثير باشد، ديگر زمان در كنترل ما خواهد بود و مديريت زمان معنا خواهد داشت. بـــــه عبارت ديگر، مديريت زمان را مي*توان اين*گونه تعريف كرد: «تثبيت عامل زمان درتصميم*گيري*هاي آگاهانه.»
    اگرچه اتخاذ يا انتخاب تصميمي كه به*طور مطلق تاثير زمان را بر آن تصميم از بين ببرد تقريباً غيرممكن است اما مي*توان بازه*هاي زماني متنوعي را ايجاد كرد، در كنترل گرفت و بر آن مديريت كرد. به*عنوان مثال، اگر يك مدير با توجه به طول دوره رشد عمر محصول توليدي كارخانه، درصدد توليد همان محصول يا محصول جديدي با قابليت*هاي بهتر برآيد و منحصربه فردي كالاي خود را حفظ كند تاثيرگذاري زمان بر محصول خويش را براي مدتي از بين برده است.
    گذر وقت از ديدگاه مديريت
    از نظر مديريت زمان كارها به چند دسته تقسيم مي**شوند:
    ۱- كارهاي مهم و فوري: اين كارها خودبه*خود انجام مي**گيرد.
    ۲- كارهاي مهم و غيرفوري: اين دسته كارهايي هستند كه افراد موفق و ناموفق را از هم جدا مي**كنند و معمولا افراد ناموفق آن را به تعويق مي**اندازند.
    ۳- كارهاي فوري و غيرمهم: اين كارها در جهت اهداف انسان نيستند، اما انجام مي*شوند.
    ۴- كارهاي كم اهميت و غيرضروري: بعضي افراد به خاطر ناتواني در انجام كارهاي مهم و فوري ( گاهي براي تفنن و گاهي براي فرار از تمركز حواس) خود را به اين كارها سرگرم مي**كنند. از همين ديدگاه، وقت با چند نوع از عوامل مخرب روبه*روست كه در اين ميان، عادت*هاي غلط فرد، مهم*ترين عامل مخرب زمان به شمار مي*آيد.
    تجربه نشان داده است كه با كنترل چند نوع از عوامل مخرب، مي*توان ساير آفت*ها را نيز محدود كرد. براي شناسايي عوامل تخريبي زمان، بايستي به بررسي و مطالعه منش*ها و روش*هاي خود پرداخت و آفات موجود را شناسايي كرد. براي شناسايي آفت*هاي وقت، بررسي عملكرد روزانه يكي از راه*هاي مناسب به شمار مي*آيد كه در اين راستا، فرد مي*تواند با يادداشت عملكرد روزانه خود و تجزيه و تحليل آن در طول روزها، هفته*ها و ماه*ها، اشكالات موجود را دريابد.
    نكته مهم اينكه، شناسايي اين عوامل، برخي راه حل*هاي مناسب را نيز روشن خواهد كرد. براي مبارزه با آفت*هاي مربوط به خلق و خوي افراد كه زمان را تلف مي*كنند، بهترين راه، برقراري يك انضباط شخصي مستمر است كه موجب بروز تغييرات تدريجي در اين راه مي*شود. از آنجا كه عادت*هاي نامناسب به*صورت تدريجي شكل مي*گيرند و موجب تخريب زمان مي*شوند، لذا تغيير اين عادات نيز در طول زمان ميسر خواهد بود، بر اين اساس، بايستي سرلوحه كار در شناسايي و از بين بردن عوامل مخرب زمان باشد.
    مديريت زمان يك فن و مهارت است كه باعث مي*شود ما آنچه كه بارها در طول هفته، ماه يا سال به تعويق مي*اندازيم و تأثيراتشان را بر زندگي*مان متوجه نيستيم، اولا به خوبي بشناسيم و ثانيا وقت كافي براي انجام آنها داشته باشيم يعني با آموزش و يادگيري مديريت زمان و با به كارگيري مجموعه*اي از اصول، تكنيك*ها و نكات راهنما هم تسلط و كنترل بيشتري بر چگونگي اوقات و كارهاي خود پيدا مي*كنيم و اطمينان داريم كه براي كارهاي مهم و ضروري زندگي وقت كافي اختصاص داده*ايم. توجه به موارد ذيل از ديدگاه مديريتي مي*تواند شما را ياري دهد تا از وقت خود استفاده و بهره بيشتري ببريد:
    1. هدفمندي: پايه و اساس مديريت زمان مؤثر و موفق هدفمندي است؛ در غياب هدفمندي، تكنيك*هاي مديريت زمان باعث مي*شوند تا دونده بهتري باشيم، اما دونده بهتر بودن هرگز به معناي موفقيت در رسيدن به مكان مورد نظر نيست. در اين حالت شايد ضرب*المثل «از دويدن زياد كفش و كلاه پاره مي*شود» در مورد ما مصداق پيدا كند. مراقب باشيد اول ببينيد به كجا و كدامين مقصد رهسپار هستيد، بعد راه درست را انتخاب كنيد و در آخر دونده خوبي باشيد. 2 اصل را نيز فراموش نكنيد:
    اهداف بايد مشخص، قابل اندازه گيري، دستيابي و زمان*بندي باشند.
    اهدافي را مد نظر قرار دهيد كه شما را در حد اعلاي انگيزه*دهي قرار مي*دهد و امكان بروز قابليت*هايتان را فراهم مي*سازد.
    2. اولويت*بندي: بسياري عقيده دارند اصل اساسي مديريت زمان اولويت*بندي است. اولويت*بندي يعني بدانيم اهميت كارها در كسب موفقيت و رسيدن به مقصود يكسان نيست. در عين حال توجه كنيم كه فعاليت*ها و كارهاي ما داراي تقدم و تأخر است. نمي*توان همه كارها را با هم انجام و با هم خاتمه داد. بايد مقدم*ها و مهم*ترين*ها را انتخاب و نخست به آنها پرداخت. به بياني ديگر اولويت*بندي يعني نخست امور نخست را قرار دهيد.
    در اين ميان شناخت راهزنان وقت يكي از مهم*ترين مسائل است؛ مواردي كه باعث اتلاف وقت بسياري مي*شوند، مثل: بازي*هاي رايانه*اي بيش از حد، صحبت*هاي كم*اهميت، ميهمانان ناخوانده، مطالعه مطالب كم*اهميت و غيرضروري و تكراري، تغيير برنامه زمان بندي سفرها، روش*هاي غيرصحيح و عادات نادرست مطالعه، تلفن*هاي مزاحم و غيرضروري، وب*گردي الكي، نداشتن انضباط كاري، انجام كار بدون بازده در اوج خستگي، سستي و بي**ارادگي در تصميم*گيري، دوباره كاري، ناتواني نه گفتن به خواسته*هاي نابجا، عادت امروز و فردا كردن، ترس از شكست و... .
    3. انضباط فردي: انضباط يعني خو كردن به عادات درست؛ يعني بدانيم انجام هر كار داراي آدابي است. آن را بياموزيم و در عمل به كار گيريم. فرد با انضباط بايد داراي اراده و پشتكار نيز باشد. بايد اراده داشته باشد براي آموختن آداب صحيح انجام هر كار و خود را موظف بداند به عمل در چارچوب آن آداب و پشتكار داشته باشد تا با استمرار در انجام كارها با روش صحيح آن را جزئي از خصلت*ها و عادت خود سازد.
    4. هنر نه گفتن: نه گفتن به كارهاي نادرست و اموري كه هدردهنده وقت هستند يكي از اصول مهم ديگر مديريت زمان است. به امور نادرست نه بگوييد و با قاطعيت در نه گفتن، انجام كارهاي غيرضروري را متوقف كنيد.
    5. «به ديگران محول كردن» را ياد بگيريد: اين بيشتر براي تجارت و مديريت تجاري كاربرد دارد اما مي*شود به زندگي شخصي هم تعميمش داد. مهم نيست شركت چقدر كوچك است؟ اگر بزرگ است كه بحثش كلا جداست! شما مدير شركت هستيد و نه كسي كه بخواهد همه فن حريفي خود را به رخ ديگران بكشد. سعي كنيد ياد بگيريد چطور بار كارها را ميان افرادي كه سرپرستشان هستيد تقسيم كنيد.
    6.توجه به ارزش متفاوت ساعات شبانه روز: براي مديريت موفق زمان لازم است به تفاوت زمان*هاي شبانه روز براي انجام كارها توجه كرد. يك ساعت اول صبح با يك ساعت آخر شب برابر نيست ؛ زماني بايد فكر كرد، زماني بايد عمل كرد و زماني بايد تأمل.
    انتخاب زمان مناسب براي انجام هر كار از اصول مهم مديريت زمان است. يك برنامه روزمره براي خودتان درست كنيد. براي مثال فكر كنيد صبح كه بيدار شديد كار شماره يك را بكنيد ( مثلا ورق زدن صفحات تله تكس تلويزيون) و سپس كار شماره2 را بكنيد (مثلا رفتن به بانك براي امور مالي) و... در آخر هم يك برنامه جمع*بندي داشته باشيد. در مواقع پيدايش بحران*هاي زماني اگر بتوانيد هر چه بيشتر به برنامه روزمره خود وفادار بمانيد، كمتر دچار مشكل مي*شويد و كم*كم به يك مدير زمان موفق تبديل مي*شويد.
    7.* تمركز كاري: تمركز و حضور در اينجا و اكنون از اصول مهم مديريت زمان است. اينگونه مجبور به تكرار و دوباره كاري فعاليت*ها نخواهيم شد. با تمركز، كيفيت و سرعت كار ما افزايش قابل توجهي خواهد يافت.
    8. توجه به تعادل در زندگي: توجه به تعادل در زندگي يعني باور داشته باشيم انسان موجودي تك بعدي نيست. يعني به نيازهاي جسمي، رواني، احساسي و اجتماعي خود توجه داشته باشيد. شايد در نگاه اول چنين به*نظر برسد كه اين موضوع ارتباطي به مديريت زمان ندارد، اما چنين نيست. بي*توجهي به نيازهاي اساسي يا نداشتن تعادل در زندگي و يك بعدي زندگي كردن در ميان*مدت باعث خواهد شد تا انگيزش و انرژي ما تحليل رفته و تبديل به موجودي ماشيني و غمگين شويم. در نبود انگيزش، حركت و تلاش عملاً امكان*پذير نخواهد بود، پس براي مديريت زمان موفق به نيازهاي چند بعدي خود حتماً توجه كنيد.
    9. از ابزارهاي مديريت زمان استفاده كنيد: حتي يك برگ كاغذ هم مي*تواند ابزار مديريت زمان باشد؛ اگر شما كارهاي*تان را مرتب و منظم روي آن بنويسيد و تحليل كنيد. در حقيقت قسمت مهم كار هم همين جاست. چه نرم*افزارهاي بسيار پيشرفته و چه ساده همه مي*توانند شما را در رسيدن به مقصودتان كمك كنند.
    مهم اين است كه شما خودتان بتوانيد به*خودتان كمك كنيد. با استفاده از ابزارهاي زيادي كه وجود دارد زمان*بندي روزانه خودتان را بنويسيد و كلاه*تان را قاضي كنيد، ببينيد كجاي كار را اشتباه كرديد و كجاها را هم درست رفتيد. پشت گوش نيندازيد خيلي زود عيب و ايرادهاي كارتان را متوجه مي*شويد. در اين برنامه*ريزي سعي كنيد برنامه حداقل كل هفته*تان را پيش*بيني كنيد و آخر هفته چك كنيد ببينيد كه چقدر مثل برنامه پيش رفته*ايد. اين كار باعث مي*شود تا به*خودتان عادت دهيد بيشتر مطابق برنامه ريخته شده حركت كنيد و به ايده*آل خودتان نزديك*تر شويد.
    10. خودتان را به استفاده از زمان*هاي محدود در ميانه فعاليت*ها عادت بدهيد: خودتان را عادت بدهيد بين كارهايي كه مي*كنيد يك زمان محدود هم در نظر بگيريد براي يكسري كارهاي خاص. مثلا شما نمي*توانيد كل روز را به اي*ميل جواب دادن بگذرانيد، ولي مي*توانيد بين فعاليت*هاي*تان زمان*هاي كوتاه 15دقيقه*اي به پاسخ دادن به اي*ميل اختصاص بدهيد. همان 15 دقيقه هم بايد اصولي پاسخ داد و بي*جهت اي*ميل چك كردن را طول نداد!
    11. مطمئن بشويد همه چيز مرتب و منظم است: از كودكي هميشه به ما ياد داده*اند كه هر چيز را كه بر مي*داريد سر جاي خود بگذاريد يا همه چيز را در جاي مناسب خود قرار دهيد اما ما وقتي كمي مشغوليت پيدا مي*كنيم ديگر اين دو اصل را فراموش مي*كنيم.
    براي مثال هميشه به*دنبال فايل*ها در كامپيوتر خود مي*گرديم در حالي كه اگر يك بار آنها را در كامپيوتر مرتب كرده بوديم و نظم بخشيده بوديم ديگر هر بار اين همه دچار اتلاف وقت نبوديم. همين را تعميم بدهيد به چيزهاي ديگر در محيط كار. نظم و ترتيب بزرگ*ترين عامل در جلوگيري از سرقت وقت شما توسط خودتان است. به زيردستان خود ( مثلا به بچه*ها وقتي مادر آنها هستيد يا كارگران وقتي سركارگر هستيد) ياد دهيد چگونه با نظم در بهينه*سازي وقت كل سيستم ياريگر باشند.
    12. وقت*تان را طوري تنظيم كنيد كه اسير انتظار نشويد: شما مي*توانيد به مطب دندانپزشك برويد و منتظر بمانيد تا وقت ويزيت*تان برسد. اما راستش را بخواهيد شما اصلا نيازي نداريد برويد آنجا و با انگشت*هايتان بازي كنيد يا مجلاتي بخوانيد كه تاريخشان حداقل براي سال 87 است.
    با گرفتن وقت قبلي و كمي زودتر رفتن به مطب حداقل مطمئن مي*شويد كه شما كارتان را درست و به موقع انجام داده*ايد و اگر وقت ويزيت شما ديرتر شود، اين راهزن وقت را كه دست شما نبوده به نحو مطلوب*تري به كار ديگري در همان مطب اختصاص دهيد.
    سرمايه شما از زمان
    خود شما كه در حال مطالعه اين مطلب هستيد، چقدر از زمان و سرمايه وجودي خود اطلاع داريد؟ براي اينكه به اين امر واقف شويد، بدون درنگ به اين سؤالات پاسخ دهيد، البته سعي نكنيد كه محاسبه كنيد: يك هفته چند ساعت است؟ در يك هفته چند ساعت خواب طبيعي داريد؟ در يك هفته چند ساعت رفت*وآمد مي*كنيد؟ در يك هفته چند ساعت صرف غذا خوردن مي*كنيد؟ در يك هفته چند ساعت اوقات فراغت داريد؟ در يك هفته چند ساعت مطالعه مي*كنيد؟ در يك هفته چند ساعت به نظافت شخصي اختصاص مي*دهيد؟ زمان فرار است پس افسار زمان خود را در دست بگيريد تا از دست شما فرار نكند.


    http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=97747
    GOOD MOTHER, bluesea و Saraf4861 این نوشته را پسندیده.
    سعادتی که هیچ کس نمی تواند از شما بگیرد ،
    سعادتی است که کسی به شما نبخشیده باشد...

  3. #3

    Re: مدیریت زمان

    فردا خيلي دير است
    فرد- ترجمه سپيده حسينعلي*عراقي:
    به تعويق انداختن كارها بدان معناست كه كارهاي مهم را به فردا موكول كنيد و يا به جاي رسيدگي به پرونده*هاي ضروري و يا فعاليت*هايي كه متعهد شده*ايد به انجام برسانيد به*دنبال كارهاي بهتري باشيد
    همه افراد كمابيش كارهايشان را به تعويق مي*اندازند اما گاه اين رفتارحقيقتا به حالتي فلج*كننده در محيط كار و زندگي شخصي تبديل مي*شود. نكاتي را در مورد اين مشكل و راه*هاي رهايي از آن ارائه مي*دهيم.
    «باشه دكتر، از فردا ورزش*رو شروع مي*كنم...»؛ «گزارشي كه ديروز بايد تحويل مي*دادم؟ تا اومدم شروع كنم به*خودم گفتم اول بايد دفتر كار رو مرتب كنم... و مرتب*كردن اتاق همه وقتمو گرفت...»
    همه ما براي به*انجام*نرساندن كارها در موعد مقرر در زندگيمان هميشه بهترين دلايل دنيا را مي*آوريم زيرا زندگي روزانه*مان از يك سري اولويت*ها تشكيل شده است. سسيل دوفرانس، روانشناس رفتاري در اين زمينه با كنايه مي*گويد: «همه افراد بدون آنكه مجبور باشند تغييري در رفتار*شان دهند، كارهايشان را به تعويق مي*اندازند».
    اما اگر شخصيت*هاي كارتوني به*راحتي خود را از اين وضعيت نجات مي*دهند، در زندگي واقعي گاه پشت گوش انداختن كارها سبب مي*شود شغل*مان را از دست بدهيم و يا حتي سلامتي*مان به خطر افتد.
    زمينه*هاي تعويق
    در محيط كاري عقب*انداختن كارها عادت است اما اينكه در مورد امر مهمي تا لحظه آخر صبر كنيد و بعد به آن بپردازيد الزاما به معناي عقب*انداختن كارها نيست! در واقع، وقتي پاي امر اضطراري در ميان است، براي آنكه كارتان را به*درستي انجام دهيد ممكن است به استرس نياز داشته باشيد. تا وقتي*كه در موعد مقرر كارهايتان را به اتمام برسانيد و به اهدافتان برسيد، مشكلي وجود ندارد. به تعويق افتادن كارها زماني روي مي*دهد كه پيامدهاي منفي و تاثير مهم كاري در بر داشته باشد.
    در زندگي عاطفي و شخصي، زماني*كه انجام وظايف زندگي روزانه با مشكل روبه*رو شود، تعويق افتادن روي مي*دهد.
    مراحل به تعويق انداختن
    - بايد كاري را انجام دهيد كه چندان برايتان خوشايند نيست اما از آن بهره*اي عايدتان مي*شود.
    - *اولين بار بدون دليل موجهي آن *را به تعويق مي*اندازيد(امروز هوا خوبه، فردا كار را شروع مي*كنم).
    - متوجه مشكل مي*شويد زيرا كاري را كه بايد انجام مي*داديد، انجام نداده*ايد.
    - با تمام اين حرف*ها همچنان كار را به تعويق مي*اندازيد.
    - احساس ندامت كرده، خود را سرزنش مي*كنيد اما بعد از اين احساس به*دنبال بهانه هستيد
    - هنوز كار را به تعويق مي*اندازيد
    - بالاخره وظيفه را انجام مي*دهيد...يا گاه هرگز آن *را به اتمام نمي*رسانيد.
    - در هر حالت، احساس گناه مي*كنيد و قسم مي*خوريد كه ديگر وظيفه*تان را به تعويق نيندازيد.
    - *******دوباره از سر مي*گيريد.
    «وظايفم را كمي و يا خيلي به تعويق مي*اندازم» اگر حقيقتا به تعويق*انداختن به*صورت فلج*كننده*اي در آمده به*طوري*كه ديگر نمي*توانيد آن*را تحمل كنيد مي*توانيد نزد يك روانشناس برويد تا مشكل شما را ارزيابي كند. مقياس*هاي متفاوت اين امكان را فراهم مي*سازد تا بفهميد چه چيزهايي شما را روزانه عقب مي*اندازند؛ مثلا برخي افراد مي*گويند كه وقت ندارند به همه كارهايشان برسند و همه وقتشان پر است.
    از اين*رو مي*توان به آنان پيشنهاد داد وقت را يادداشت كنند و اغلب متوجه مي*شويم كه مشكل، برداشت نادرستي از مدت زمان است*. بنا به گفته سسيل دوفرانس «در واقع، بين زمان برآورد شده و واقعيت، تفاوت وجود دارد. فرد فكر مي*كند كه نيم ساعت براي رفتن به جلسه وقت بگذارد و بيشتر از يك ساعت وقت*گير نخواهد بود... درحالي*كه مسير و جلسه دو برابر اين مدت، زمان مي*برد. اگرچه او سعي مي*كند براي روزش برنامه*ريزي كند، هيچ*گاه قادر نخواهد بود سرموقع به كارهايش برسد و همواره مجبور خواهد بود كارهايش را به تعويق اندازد.»
    عامل بازدارنده
    اما در موارد ديگر، دليل به تعويق افتادن، برداشت نادرست از زمان نيست؛ موعد به انجام رساندن كار بسيار مبهم و نامشخص است و فرد را به عمل*كردن وانمي*دارد تا جايي*كه وقت آن مي*گذرد!
    وظيفه روانشناس آن است كه به فرد كمك كند و همواره براي اهداف مختلف موعدهاي دقيق و مشخصي را تعيين كند. روانشناس همچنين مي*تواند كمك كند تا عوامل بازدارنده را شناسايي كنيد. عوامل بازدارنده فعاليت*هايي هستند كه هميشه قابل*قبول بوده و شما را از انجام وظيفه*تان بازمي*دارند. سسيل دوفرانس خاطر نشان مي*كند مثلا بايد در دفتر كارتان مقاله*اي بنويسيد، با خود مي*گوييد كه نمي*توانيد در چنين محيط بي*نظمي آن *را انجام دهيد و به جاي نوشتن بقيه روز را صرف مرتب كردن دفترتان مي*كنيد.
    مراقب باشيد*! گاه افسردگي در قالب به تعويق انداختن مزمن بروز مي*كند. در اين حالت فرد به جاي آنكه كار امروز را به فردا موكول كند، مايل نيست هيچ عملي انجام دهد؛ از اين*رو تحت درمان قرار گرفتن ضروري است.
    ايده*هاي ساده براي رهايي
    شگردهاي زير مي*توانند به شما كمك كنند تا از اين حالت رهايي يابيد:
    • موعد*هاي مشخصي را تعيين كنيد.
    • زمان لازم براي انجام وظايف مختلف را دست كم نگيريد.
    • در هر حالت، يك قانون براي خودتان تعيين كنيد: بيشتر از يك كار را به تعويق نيندازيد.
    • موانع را پيش*بيني كنيد.
    در عمل*، مي*توانيد سعي كنيد براي انجام يك كار به*خودتان 5دقيقه وقت دهيد و بقيه كارها را كنار بگذاريد و دوباره آن*را پيش ببريد. تكنيك ديگر آن است كه وظيفه*اي كه بايد به انجام برسانيد را به واحد*هاي كوچك*تري كه انجامش آسان*تر است تقسيم كنيد. مثلا براي مرتب كردن اتاق، يك روز كشوهاي عقبي و روز بعد كمد*ها را مرتب كنيد. مهم آن است كه شروع به كار كنيد. اين روانشناس خاطرنشان مي*كند كه «از كمك گرفتن از اطرافيان غافل نشويد و فراموش نكنيد كه به هر موفقيت كوچكتان پاداش بدهيد» و فراموش نكنيد كه «فردا خيلي دير است!»

    http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=98414
    Saraf4861 این نوشته را پسندیده.
    سعادتی که هیچ کس نمی تواند از شما بگیرد ،
    سعادتی است که کسی به شما نبخشیده باشد...

  4. #4
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    mahbube آواتار ها
    عضویت: ۱۳۸۸/۰۵/۰۳
    نوشته ها
    202
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    4482
    پسند کرده
    11234

    Re: مدیریت زمان

    ساران عزیز واقعا بهتون تبریک میگم امیدوارم همیشه در کنار پسر گل و همسرتون خوشبخت باشین.اگه میشه اون مرحله چهارم رو واسمون توضیح بدین............منم تا قبل از به دنیا اومدن سهند همیشه کارام روی نظم بوده و واسه همه کاری وقت داشتم ولی بعد از تولد سهند حسابی زندگیم از نظم افتاد البته الان خیلی خیلی بهتر شده ولی متاسفانه نمیتونم واسه خودم زیاد وقت بذارم و کارهایی رو که دوست دارم انجام بدم و این رو هم بگم که از زمان بارداری به بعد هم دیگه سر کار نمیرم و خونه دار شدم.ممنون میشم تجربیات مرحله چهارم رو در اختیار مون بذاری چون من یکی خیلی محتاجشم.
    مامان حدیثه و خورشید 133 این نوشته را پسندیده.
    خدای خوب من
    زندگی به سختی هایش می ارزد اگر تو در انتهای هر قصه ایستاده باشی....

  5. #5
    ناظر کیفی انجمن
    sh_capr آواتار ها
    شیدا.ص
    عضویت: ۱۳۸۸/۰۴/۲۸
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,946
    میزان امتیاز
    34
    پسند شده
    1467
    پسند کرده
    2950

    Re: مدیریت زمان

    من تنبلم آخه چی کار کنم . هر چی هم مقاله و این چیزا میخونم یه ذره بهم بر نمیخوره و این خصلت تنبلی از بین نمیره . تازه جالب اینجاست که اکثرا برای خودم دلایل قانع کننده هم میارم که لزومی نداره خیلی به خودم فشار بیارم . تنبلی که شاخ و دم نداره خوب .
    خورشید 133 این نوشته را پسندیده.
    قوانین فعاليت در سايت ( قوانين كاربري ) :
    http://mamisite.com/forum/misc.php?do=showrules

  6. #6
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت

    عضویت: ۱۳۸۸/۰۴/۲۷
    نوشته ها
    13
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    6
    پسند کرده
    0

    Re: مدیریت زمان

    sh_capr عزیز به نکته ی خوبی اشاره کرد! کتاب قورباغه ات را قورت بده به همین منظور مدتهاست گذاشتم گوشه ی کتابخانه ی بدبخت ، حتی حال خوندن اونم ندارم!:D
    ولی به یه چیزی خیلی زیاد معتقدم، دیدن افراد موفق مثل سارای عزیز که این بحث و باز کرده در اطراف خودمون باعث میشه که انگیزه ی لازم برای حرکت و به دست بیاریم و حتی خیلی مواقع ایده ی چه جوری حرکت کردن هم بهمون میده، اینکه هدفمند باشیم و انگیزه ی لازم و داشته باشیم خیلی کمک کننده است.
    امیدوارم این بحث آغازی باشه برای ایده دادن افراد موفق این سایت به بقیه برای برنامه های مفید زندگی.
    بزن باران که بی صبرند یاران
    نمان خاموش، گریان شو به باران

    بزن باران بشوی آلودگی را
    ز دامان بلند روزگاران..

  7. #7
    مدیر بازنشسته

    عضویت: ۱۳۸۸/۰۶/۰۳
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    184
    میزان امتیاز
    7
    پسند شده
    245
    پسند کرده
    0

    ویترین مدال ها

    Re: مدیریت زمان

    مرسی دوست جونام همتونو دوست دارم....
    و اما مرحله چهارم مقاله من:
    من بعد تولد سینا تا 3 ماهش کارم فقط سینا بود روحیه خوبی نداشتم خیلی چاق شده بودم !
    ولی بعد این مدت اولین کاری که کردم به وزن نرمالم برگشتم(22 کیلو کم کردم) من به این معتقدم که تا خودمون از لحاظ ظاهری و درونی از خودمون راضی نباشیم نمیتونیم به بقیه هم کمک کنیم
    برنامه ای که من چند سالی که تو زندگیم دارم خیلی سادس در واقع من هر روز به یه نامه اعمال برا خودم دارم و هر شب پاداش یا مجازات!
    یه سررسید دارم هر شب قبل خوابم برنامه روزقبلمو چک میکنم دور کارایی که مونده رو خط میکشم کار برانامه فردامو مینویسم یعنی من شب میدونم که فردا برا ناهار و شام چی میخوام بپزم آیا خرید میرم بیرون یا نه؟ چه مطالعه ای باید داشته باشم ........وآخر هفته کل کارای مونده هفته رو باید تموم کنم
    ولی کلا قالب کاریم اینه که:
    صبح 7.5 من و علی بیداریم اولین کار مرتب کردن خودم(تو انرژی اول صبحی خیلی مهمه که خودتونو مرتب کنین ) و اتاق خوابا وسر زدن به گلام و آب دادنشون و راه انداختن آقای همسریه که میشه حدودا 8.5 که سینا کوچولو هم بیدار میشه تقریبا تا ساعت 9.5 صبحونه خوردن سینا و خودم طول میکشه(سینا خیلی بد غذاست) وقتی خودم دارم صبحونه میخورم به اینترنتم یه سری میزنم
    ساعت 9.5 غذای ناهار و شامو بار میزارم(ما شام معمولا برنج نمیخوریم برا همین ناهار شام با هم فرق میکنه) و کار خونه شروع میشه گردگیری ونظافت و جارو و.....ساعت 12.5 معمولا کارای خونه تمومه و غذا حاضره میومنه تزیین و سروش که اونم 1-2 ساعت قبل خوردن انجامش میدم تقریبا از ساعت 2 تا 6 زمان خودمه اینترنت ومطالعه و ورزش و تمرین موسیقی و زبان و...از ساعت 6 تا شب هم با سینا و آقای همسری هستم یا بیرون میریم یا فیلم و...
    شنبه ها کارای خونه رو عمقی تر میکنم و آخر هر ماه هم کلا برا تمیزی شیشه ها و فرشا و... یه نفر میاد
    این برنامه من خیلی راضیم البته بعضی روزا میشه که واقعا حال کار کردن ندارم ولی چون روز قبلش همه کارامو کردم مشکلی برام پیش نمیاد
    khanom_tala:D, مامان حدیثه, niloo_neli و 5 کاربر دیگر این نوشته را پسندیده.

  8. #8
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت

    عضویت: ۱۳۸۸/۰۴/۲۷
    نوشته ها
    383
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    86
    پسند کرده
    0

    Re: مدیریت زمان

    من یه مشکلی که دارم اینه که نمی دونم فردا چی باید بپزم و همین باعث میشه کلی کارهام عقب بیفته !!میشه شما برنامه هفتگی غذاهایی که می خورین رو بزارین اینجا تا شاید بتونم از دست این پروژهی عظیم هرروزه جون سالم به در ببرم :)
    زندگی ان زمان زیباست که ادمی بداند فکری برایش در هیاهوست ..

صفحه 1 از 196 123411 ... آخرینآخرین
  • مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  

    محاسبه ي شاخص توده ي بدني

    وزن به کيلـو گـرم
    قد به سانتي متر

    شاخص توده ي بدني
    بازه ي وزني مناسب شما