نظر سنجی 76 امین مسابقه عکاسی مکمل
Like Tree2Likes
  • 1 Post By مامان حدیثه
  • 1 Post By مامان حدیثه

موضوع: یوگا

نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7
  1. #1
    مدیر انجمن
    مامان حدیثه آواتار ها
    یاسمین -م
    عضویت: ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    محل سکونت
    سمنان
    نوشته ها
    2,231
    میزان امتیاز
    849
    پسند شده
    13670
    پسند کرده
    14742

    Lightbulb یوگا

    سلام دوستان خوب و ورزشکار مامی سایتی....


    یوگا
    یوگا ورزشی جسمی و روانی (فکری) می*باشد که در شبه قارهٔ هند و توسط هندوها به وجود آمده*استیوگا از طرفی به معنای «کنترل کردن» آمده*است و در آن صورت یوگا را می*توان علم کنترل امواج فکر و علم مهار قوای ذهن به منظور تسلطی همه جانبه بر توان بالقوة خود دانست. در این صورت به این دانش «روش» که همانا کنترل قوای تن و فکر است تأکید می*شود. با توجه به چنین درکی، یوگا، در کتاب شاندیلیوپانیشاد (Shandilyopanishad)، این گونه تعریف شده*است: «یوگا عبارت است از کنترل امواج ذهنی.» از طرف دیگر می*توان یوگا را به معنای نظاره کردن و دیدن، در نظر گرفت که در نتیجه یوگا علم نظاره خود و خودشناسی است. بدین ترتیب غایت این دانش آشکار می*شود. یعنی واقع شدن در طبیعت اصیل خویش و شکافتن تمامی حجابهای نفسانی. بر همین اساس در باگاواد گیتا (Bhagavad gita) اوج یوگا، رویت ذات درونی از طریق ذهن پاک و خالص شده توصیف شده*است، و سرانجام یوگا را به معنی «وصل و یکی شدن» نیز ترجمه کرده*اند که در آن صورت غرض از انجام تمرینات یوگا آشکار و هویدا می*شود. به این معنا، یوگا عبارت است از عملکرد هماهنگ قوای فردی و اتحاد قوای ذهنی (Chitta shakti) با قوای حیاتی تن و حواس (Prana shakti) که منجر به تلخیص انرژی، توسعة آگاهی و در نهایت اتحاد با آگاهی متعال خواهد شد. بنابر این تصور، در رودرایا مالاتانترا (Rudrayamatantra) گفته شده : «یک یوگی، فقط در اتحاد با آگاهی متعال، به تجربه یوگا نایل می*گردد.» بدین ترتیب هر کدام از معانی واژه یوگا، قسمتی از این معرفت عمیق باطنی را آشکار می*سازد و اختلاف ذاتی در میان آنها دیده نمی*شود.

    .......
     
    ﺳــﺨﺖ ﺗﺮﯾﻦ ﮐــﺎﺭ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺗﯽ ﻣﻦ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ
    ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ:
    ﺑﯿﺴﮑﻮﺋﯿﺖ ﺭﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺗﻮ ﭼﺎی ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻡ ﮐﻪ ﻧﺮﻡ ﺑﺸﻪ ﻭﻟﯽ ﻭﺍ ﻧﺮﻩ


  2. #2
    مدیر انجمن
    مامان حدیثه آواتار ها
    یاسمین -م
    عضویت: ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    محل سکونت
    سمنان
    نوشته ها
    2,231
    میزان امتیاز
    849
    پسند شده
    13670
    پسند کرده
    14742
    تاثیرات یوگا برتناسب اندام

    این ورزش شامل قدرت، انعطاف، تعادل و استقامت است. یوگا می*تواند در هر ساعت بین ۱۸۰ تا ۶۰۰ کالری بسوزاند؛ این دامنه گسترده #کالری*_سوزی به سبب تفاوت حرکتها و شدت آنها می*باشد.

    همان*طور که در کلاس یوگای قدرتی می*توانید کالری*سوزی داشته باشید، با انجام حرکتها و تمرینهای مختلف یوگا هم می*توانید به کالری*سوزی دست یابید.

    بعضی از پژوهشها درباره تاثیر #یوگا بر روی حافظه و مهارتهای تصمیم*گیری کار کرده*اند، این ورزش می*تواند خطر بیماری آلزایمر (شایع*ترین علت زوال عقل) را کاهش دهد .
    .......
     
    ﺳــﺨﺖ ﺗﺮﯾﻦ ﮐــﺎﺭ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺗﯽ ﻣﻦ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ
    ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ:
    ﺑﯿﺴﮑﻮﺋﯿﺖ ﺭﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺗﻮ ﭼﺎی ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻡ ﮐﻪ ﻧﺮﻡ ﺑﺸﻪ ﻭﻟﯽ ﻭﺍ ﻧﺮﻩ


  3. #3
    مدیر انجمن
    مامان حدیثه آواتار ها
    یاسمین -م
    عضویت: ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    محل سکونت
    سمنان
    نوشته ها
    2,231
    میزان امتیاز
    849
    پسند شده
    13670
    پسند کرده
    14742
    ⁠با یوگا #جوانتر_بمانید👇

    این حرکت برای کاهش استرس، سردرد و درمان بی خوابی ⁣مزایای فراوانی دارد. این حرکت همچنین می تواند به کمر درد و گوارش نیز کمک کند
    ⁣دست ها درست زیر شانه ها و زانوها درست زیر ران ها. انگشتان پا را جمع⁣ کنید و ران و **** را به طرف بالا بفرستید ⁣⁣سپس پاشنه های پا را به سمت زمین بکشید
    ⁣⁣
    استخوان ران را عقب و ستون فقرات ⁣را بکشید.برای ⁣افراد مبتدی یا ورزشکارانی که دچار گرفتگی همسترینگ شده اند ممکن است
    این حالت را به مدت ۵ تا ۱۰ مرتبه نفس کشیدن نگه دارید. زانوها را خم کنید و به حالت ابتدایی باز گردید.
    .......
     
    mitra40 این نوشته را پسندیده.
    ﺳــﺨﺖ ﺗﺮﯾﻦ ﮐــﺎﺭ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺗﯽ ﻣﻦ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ
    ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ:
    ﺑﯿﺴﮑﻮﺋﯿﺖ ﺭﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺗﻮ ﭼﺎی ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻡ ﮐﻪ ﻧﺮﻡ ﺑﺸﻪ ﻭﻟﯽ ﻭﺍ ﻧﺮﻩ


  4. #4
    مدیر انجمن
    مامان حدیثه آواتار ها
    یاسمین -م
    عضویت: ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    محل سکونت
    سمنان
    نوشته ها
    2,231
    میزان امتیاز
    849
    پسند شده
    13670
    پسند کرده
    14742
    ۱. کوه
    فقط ساده بودن این حرکات دلیل بر راحتی آنها نیست. ایجاد یک هوشیاری جدید نسبت به حرکتی که فکر می*کنید می*دانستید، می*تواند بسیار سخت باشد. حرکت کوه را در نظر بگیرید، که به نظر می*آید یک ایستادن ساده است. اما در یوگا همین حرکت ساده خیلی چیزها را شامل می*شود. پاشنه*ها سفت روی زمین قرار می*گیرند، عضلات پا کاملاً درگیر می*شوند، استخوان*های بالای لگن درست در راستای شانه*ها قرار دارند، شانه*ها خوب عقب کشیده شده و کتف*ها به هم می*چسبند، سر هم کاملاً صاف است.
    .......
     
    ﺳــﺨﺖ ﺗﺮﯾﻦ ﮐــﺎﺭ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺗﯽ ﻣﻦ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ
    ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ:
    ﺑﯿﺴﮑﻮﺋﯿﺖ ﺭﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺗﻮ ﭼﺎی ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻡ ﮐﻪ ﻧﺮﻡ ﺑﺸﻪ ﻭﻟﯽ ﻭﺍ ﻧﺮﻩ


  5. #5
    مدیر انجمن
    مامان حدیثه آواتار ها
    یاسمین -م
    عضویت: ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    محل سکونت
    سمنان
    نوشته ها
    2,231
    میزان امتیاز
    849
    پسند شده
    13670
    پسند کرده
    14742
    2-
    حرکت درخت:

    این حرکت به ما یادآوری می*کند که باید عضلات اصلی خود را در تمرینات درگیر سازیم تا بتوانیم تراز دلخواه خود از سر تا پا حفظ نماییم. قرار دادن دست به حالت دعا تنها برای زیبایی نیست. اینکار به شما کمک می*کند قفسه سینه خود را باز نگه دارید و قسمت بالایی کمر را توسعه دهید و به صورت صاف بایستید. اگر به اصلاح این حرکت نیاز داشتید می*توانید نوک انگشتان پا را بر روی قالیچه قرار دهید یا از پاشنه استفاده نمایید. چگونه این حرکت را انجام دهیم؟

    در حالت کوه مانند بایستید و پاهای خود را به عرض **** باز کنید. دست*ها در کنار خود نگه دارید و کف دست را به سمت خود قرار دهید. سعی کنید وزن خود را از پای راست بردارید و زانوی چپ را خم نمایید. به آرامی مچ پای چپ خود را با دست چپ بگیرید و آن را در مقابل ران راست خود قرار دهید و هسته بدن را نیز درگیر سازید. بر روی نقطه ای از زمین تمرکز نمایید و در همین حالت و به مدت دو الی سه تنفس باقی بمانید. این حرکت را برای سمت دیگر بدن خود تکرار کنید
    .......
     
    ﺳــﺨﺖ ﺗﺮﯾﻦ ﮐــﺎﺭ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺗﯽ ﻣﻦ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ
    ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ:
    ﺑﯿﺴﮑﻮﺋﯿﺖ ﺭﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺗﻮ ﭼﺎی ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻡ ﮐﻪ ﻧﺮﻡ ﺑﺸﻪ ﻭﻟﯽ ﻭﺍ ﻧﺮﻩ


  6. #6
    مدیر انجمن
    مامان حدیثه آواتار ها
    یاسمین -م
    عضویت: ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    محل سکونت
    سمنان
    نوشته ها
    2,231
    میزان امتیاز
    849
    پسند شده
    13670
    پسند کرده
    14742
    ۳. خم شدن به جلو ایستاده
    نفس را داخل کشیده و از کمر به سمت پاها خم شوید. اگر در ابتدای کار پشت*پاهایتان کمی کشیده شد، زانوهایتان را طوری خم کنید که ستون*فقراتتان آزاد باشد. سرتان بگذارید سنگین آویزان باشد. اگر خواستید به آرامی پاها را صاف کنید اما بگذارید سرتان در همان وضعیت بماند. پاهایتان را می*توانید جفت روی زمین قرار دهید یا به اندازه عرض لگن از هم باز کنید، هرکدام که برایتان راحت*تر بود.
    .......
     
    mitra40 این نوشته را پسندیده.
    ﺳــﺨﺖ ﺗﺮﯾﻦ ﮐــﺎﺭ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺗﯽ ﻣﻦ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ
    ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ:
    ﺑﯿﺴﮑﻮﺋﯿﺖ ﺭﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺗﻮ ﭼﺎی ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻡ ﮐﻪ ﻧﺮﻡ ﺑﺸﻪ ﻭﻟﯽ ﻭﺍ ﻧﺮﻩ


  7. #7
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت

    SAJJAD huseini
    عضویت: ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    6
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    0
    پسند کرده
    0
    سلام....ببخشید فیتنس مخصوص خانومها هست یا اقایون هم میتونن فیتنس بکنن...ممنون
    http://tabrizhair.ir/

    http://bimesite.ir/

  • مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  

    محاسبه ي شاخص توده ي بدني

    وزن به کيلـو گـرم
    قد به سانتي متر

    شاخص توده ي بدني
    بازه ي وزني مناسب شما