نظر سنجی 76 امین مسابقه عکاسی مکمل
نمایش نتایج: از 17 به 21 از 21
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
  1. #17
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت

    عضویت: ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    نوشته ها
    38
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    8
    پسند کرده
    0

    Re: روشهاي صحيح پياده روي

    پیاده*روی یکی از بهترین نوع از ورزش*های هوازی است، اما چگونه راه برویم که کالری بیشتری را بسوزانیم؟

    بسیاری از افراد خیلی آهسته پیاده*روی می*کنند و در نتیجه از فواید آن به عنوان یک ورزش بی*نصیب می*مانند. اگر می*خواهید با کمترین پیاده*روی بیشترین فایده را ببرید باید سرعت پیاده*روی خود را افزایش دهید تا تپش قلب*تان افزایش یابد. در اینجا 4 راه*حل ساده به شما آموزش می*دهیم که به کمک آنها می*توانید سرعت پیاده*روی خود را افزایش داده و کالری بیشتری بسوزانید.


    1- به حالت بدنی خود توجه کنید.

    هنگام راه رفتن، سرتان را بالا نگه دارید، شانه*ها باید صاف باشند و قوز نکنید. روبه رو را نگاه کنید و دست*ها در دو طرف شما، افقی قرار بگیرند.


    2- قدم*های*تان را بشمارید:

    قدم*ها نباید طولانی و بلند باشند. بهترین کار این است که تعداد قدم*های*تان را بشمارید. باید بدانید در 20 ثانیه چند قدم برمی*دارید تا بتوانید سرعت خود را بسنجید. برای این کار تعداد قدم*های پای راست یا پای چپ*تان را بشمارید بعد آن را در 2 ضرب کنید. 40 قدم در 20 ثانیه یعنی یک پیاده*روی سالم 45 قدم یعنی پیاده*روی با شدت متناسب و 50 قدم یعنی پیاده*روی با شدت بالا. اگر می*خواهید وزن کم کنید بهترین حالت 45 قدم در 20 ثانیه و بالا بردن تدریجی آن است.


    3- دست*ها را خم کنید:

    این یک قانون ساده فیزیکی است. اگر دست*ها را خم کنید: سرعت بالاتر می*رود. آیا تا به حال دونده*ای را دیده*اید که دست*هایش را صاف نگه دارد؟


    4- درست قدم بردارید :

    یکی از ویژگی*هایی که نشان می*دهد شما دارید درست قدم برمی*دارید این است که فرد روبه*رویی شما بتواند تا حدی قسمتی از کف کفش شما را ببیند. اگر عادت دارید پاهای*تان را موقع راه رفتن روی زمین بکشید، کالری کم نخواهید کرد. پاها را باید با قدرت برداشته، از زمین بلند کنید و دوباره روی زمین بگذارید به طوری که مقداری از کف کفش از روبه*رو دیده شود. می*توانید جلوی آینه این تمرین را انجام دهید.

    منبع salamat.ir
    [HIGHLIGHT=#b8cce4]یادم باشد حرفی نزنم كه بكسی بربخورد نگاهی نكنم كه دل كسی بلرزد خطی ننویسم كه آزار دهد كسی را
    یادم باشد كه روز و روزگار خوشست وتنها دل ما دل نیست
    [/HIGHLIGHT]

  2. #18
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت

    عضویت: ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    7
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    0
    پسند کرده
    0

    Re: روشهاي صحيح پياده روي

    نکات مفیدی رو بیان کرده بودید.متشکرم

  3. #19
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    nima.roza آواتار ها
    فریده
    عضویت: ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    محل سکونت
    خانه مهر
    نوشته ها
    236
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    5284
    پسند کرده
    2373

    Re: روشهاي صحيح پياده روي

    سلام دوستان
    در مورد پیاده روی روی تردمیل چطور؟

  4. #20
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    beautiful_lie آواتار ها
    عضویت: ۱۳۸۹/۰۱/۱۱
    نوشته ها
    1,624
    میزان امتیاز
    20
    پسند شده
    1069
    پسند کرده
    1697

    Re: روشهاي صحيح پياده روي

    پیاده روی نه تنها به عنوان یک ورزش در حفظ سلامتی بدن مؤثر است،بلکه یکی از بهترین ورزش ها برای کنترل وزن به شمار می رود.
    بسیاری از کسانی که می خواهند لاغر شوند،اغلب به ورزش هایی می پردازند که گمان می کنند کالری بیشتری می سوزانند و تعجب می کنند که چرا بعد از چند هفته هیچ نتیجه ای نگرفته اند.
    از بین بردن چربی زائد بدن نیاز به گذشت زمان دارد.درست است که مصرف کالری مهم می باشد، اما برای کاهش وزن، به ویژه در اولین مراحل آن، فقط سوزاندن کالری اهمیت ندارد.
    برای کاهش چربی بدن، حتما باید ورزشی را شروع کرد که مستقیما چربی را بسوزاند؛ ورزشی که به آرامی و تدریجا سطح تندرستی را افزایش دهد،طوری که بعدا بتوان برای تسریع در کاهش وزن، تمرین های کالری سوز بیشتری را در برنامه اجرا کرد.پیاده روی احتمالا بهترین ورزش برای کاهش دائمی وزن است.

    * سوزاندن درصد بالاتری از چربی بدن

    * افزایش سطح سلامتی و سرحال بودن

    * ازدیاد سطوح انرژی

    * کاهش بیماری ها

    ضمنا یادتان باشد که:
    * شرکت در پیاده روی آسان است.

    * پیاده روی با دوستان مفرح است.

    * پیاد روی ابزار و تجهیزاتی لازم ندارد.

    * کاهش وزن با یک برنامه پیاده روی می تواند آغاز معقولی باشد.

    * خیلی از آدم های چاق یا کم تحرک، سطح تندرستی پایینی دارند.این امرغالبا به خاطر ورزش نکردن است که به مرور زمان سبب می شود عضلات و سیستم انرژی، کارآیی خود را از دست بدهند.به همین دلیل وقتی یک برنامه ورزشی برای کاهش وزن شروع می شود،انجام آن خیلی دشوار به نظر می آید.

    * «دویدن» و «پیاده روی سریع» برای سوزاندن کالری،ورزش های فوق العاده ای محسوب می شوند با این همه،برای کسانی که آمادگی جسمانی خوبی ندارند،این ورزش ها غالبا انرژی بَر هستند. ورزش های خیلی شدید باعث می شوند بدن کربوهیدرات بیشتری بسوزاند.

    * برای سوزاندن چربی لازم است بدن در سطوح پایین تری تلاش کند و بسیاری از ورزش ها اجازه این کار را نمی دهند.«پیاده روی سریع» را در نظر بگیرید: برای سوزاندن کالری و حفظ آهنگ تمرینات با یک مربی همراه،خیلی از مبتدی ها ممکن است سعی کنند محدودیت های موجود را کنار بزنند تا احساس کنند که تمرین درست و حسابی انجام داده اند.لذا اگر تعداد ضربان نبض خیلی بالا باشد، سوزاندن درصد بالایی از چربی غیر ممکن است.

    * همچنین پیاده روی ما را قادر می سازد با سرعتی ثابت و مداوم تمرین کنیم، این هم نیاز دیگری است که به ما اجازه می دهد به طور مؤثری چربی بسوزانیم.بسیاری از فعالیت های دیگر نظیر تنیس، فوتبال، هاکی یا بیس بال اغلب نیازمند انفجار عظیم انرژی برای مدت کوتاهی در بین فواصل منظم، آن هم با گامی ساده هستند. این نوع ورزش کردن، به بدن اجازه می دهد که به اصطلاح دنده عوض کند و کربوهیدرات را به عنوان سوخت استفاده کند.

    * برای سوزاندن انرژی لازم است بدن ما به طور دائم در تمام مدت ورزش، در وضعیت سوزاندن چربی باشد؛ پیاده روی فعالیتی مداوم و تدریجی است،بنابراین حتی اگر شخص فاقد آمادگی جسمانی هم باشد باید به طور مؤثری به وضعیت سوزاندن چربی در حین پیاده روی دست یابد.

    * نکته بسیار مهم در مورد پیاده روی برای کاهش وزن این است که می تواند یک تفریح هم باشد.مثلاً دوستان هم می توانند به پیاده روی ملحق شوند به این ترتیب شما می توانید با آنها صحبت کنید و از جدیدترین اخبار مطلع شوید.موقع خرید رفتن پیاده روی کنید،با این کار چربی های ذخیره شده را بسوزانید.در این مورد شاید ایده خوبی باشد که برای ادامه روال سوزاندن چربی، حرکت های مداومی انجام شود، اما تماشای ویترین مغازه ها هم می تواند خوب باشد!

    * پیاده روی می تواند بهترین راه برای شروع هر برنامه جدید کاهش وزن باشد،البته تا جایی که پزشکتان آن را تائید کند!

    * برای نگه داشتن بدن در بالاترین حد سوزاندن چربی، پیاده روی مؤثر با کنترل تعداد ضربان قلب، بیشترین تأثیر را دارد.
    *هشدار:

    - همیشه قبل از شروع هر ورزش جدیدی، تأیید پزشک معتبری را بگیرید.تمام ورزش ها باید تحت نظارت یک مربی صاحب صلاحیت انجام شود.

    - چنانچه تعداد سلول های چربی شما زیاد است، باید ورزش کنید و با استفاده از اصول صحیح علمی، برای کاهش چربی سلول ها، رژیم بگیرید. هر روش دیگری منجر به کاهش آب بدن می شود درست نمی باشد و احتمالاً- پس از قطع رژیم- بازگشت به وزن سابق باز می گردید.

  5. #21
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    beautiful_lie آواتار ها
    عضویت: ۱۳۸۹/۰۱/۱۱
    نوشته ها
    1,624
    میزان امتیاز
    20
    پسند شده
    1069
    پسند کرده
    1697

    Re: روشهاي صحيح پياده روي

    چگونه در پیاده*روی کالری بیشتری بسوزانیم؟


    پیاده*روی ورزش بسیار خوبی است. اگر شما نیز پیاده*روی می*کنید و قصد دارید حین آن کالری بیشتری بسوزانید این مقاله به شما کمک می*کند.


    پیاده روی ورزش بسیار خوبی برای تعداد زیادی از افراد است. اگر شما نیز پیاده روی می*کنید و قصد دارید حین پیاده روی کالری بیشتری بسوزانید این مقاله به شما کمک می*کند.

    پیاده روی فعالیت بسیار مفیدی است و نه تنها عضلات را تقویت می*کند بلکه برای مهمترین عضله بدن یعنی قلب نیز مفید است. پیاده روی در هر زمان و مکانی می*تواند انجام شود و اگر به درستی انجام شود می*تواند کالری بسوزاند. البته اگر شما به قصد کنترل وزن پیاده روی می*کنید باید کمی بیشتر فعالیت کنید تا میزان کاهش وزن را به حداکثر برسانید. در اینجا راههایی برای اینکه بتوانید حین راه رفتن کالری بیشتری بسوزانید توصیه شده است.

    سرعت خود را متناوبا تغییر دهید:

    پیاده روی ای که تمام مدت با گامهای یکنواخت انجام شود کالری کمتری مصرف می*کند. به جای اینکه در پیاده روی سرعت ثابت و گامهای یکنواخت داشته باشید، سه دقیقه آهسته راه بروید و سپس به مدت سه دقیقه سرعت خود را افزایش دهید و دوباره آهسته راه بروید. سرعت شما در گام تند باید به حدی باشد که نتوانید به راحتی صحبت کنید. در این سه دقیقه بر روی حرکات خود تمرکز بیشتری داشته باشید. می*توانید این دوره*های سه دقیقه*ای آهسته- سریع را تا پنج مرتبه تکرار کنید تا کل زمان پیاده روی شما 30 دقیقه باشد. این کار باعث می*شود که کالری بیشتری بسوزانید و به علاوه میزان تحمل پذیری و استقامت خود را نیز افزایش دهید.

    بر روی سطوح نرم پیاده روی کنید:

    در مقایسه با پیاده روی بر روی سطح خیابان و سنگفرشها، پیاده روی بر روی شن کالری بیشتری مصرف می*کند. راه رفتن بر روی شنها نسبت به سطوح صاف دیگر 50% کالری بیشتری می*سوزاند. اگر به ساحل دریا دسترسی ندارید، راه رفتن بر روی خاکهای نرم و حتی برف را امتحان کنید. پیاده روی بر روی هر سطح نرمی که پای شما کمی در آن فرو رود نسبت به سطوح صاف کالری بیشتری مصرف می*کند.

    همه ی بدن را درگیر کنید:

    هنگامی که راه می*روید به جز پاها تا آنجا که می*توانید از سایر اعضای بدن نیز استفاده کنید.

    شانه ها، قفسه سینه، بازوها و دستها را متناسب با حرکت بدن حرکت دهید. هر چه بیشتر حرکت کنید کالری بیشتری می*سوزانید. اگر حرکات بدن را جزیی از پیاده روی معمول خود کنید با این کار کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.

    موسیقی گوش کنید:

    مطالعات نشان می*دهند که افرادی که هنگام ورزش کردن به موسیقی*های دارای ضرباهنگ ورزشی گوش می*کنند سخت*تر و طولانی*تر از افرادی که بدون موسیقی ورزش می*کنند به فعالیت می*پردازند.

    از شیبها استفاده کنید:

    اگر بیرون از خانه پیاده روی می*کنید مسیر خود را طوری طراحی کنید که شامل سطوح شیب دار و تپه*های کوچک باشد. بالا رفتن از شیبها باعث می*شود که ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و چربی بیشتری بسوزانید. سعی کنید با همان سرعت و گامهایی که در سطح صاف پیاده روی می*کردید از شیبها بالا بروید. با افزودن مقداری شیب به پیاده روی خود، علاوه بر مصرف کالری بیشتر، استقامت شما نیز افزایش خواهد یافت و عضلات شما قوی خواهند شد.

    کمی سنگینتر:

    می توانید یک جلیقه یا ژاکت سنگین بپوشید تا هنگام راه رفتن کالری بیشتری مصرف شود. اگر نمی*خواهید چنین کاری انجام دهید می*توانید از یک کیف کوله پشتی که حاوی چند کتاب باشد استفاده کنید و آن را در هنگام پیاده روی حمل کنید. از حمل وزنه یا چیزهایی که باید با دست حمل شوند خودداری کنید زیرا خطر آسیب دیدگی شما افزایش می*یابد.

    یک همراه پر انرژی:

    یک همراه مشتاق، علاقمند و پر انرژی می*تواند موجب فعالیت بیشتر شما شود و شما کالری بیشتری بسوزانید. هنگامی که چنین فردی همراه شما گام بردارد قطعا در فعالیت بیشتر شما موثر خواهد بود.



    تهیه و ترجمه: گروه سلامت ***** -دکتر حانیه ترکمان
    www.seemorgh.com/health

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
  • مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  

    محاسبه ي شاخص توده ي بدني

    وزن به کيلـو گـرم
    قد به سانتي متر

    شاخص توده ي بدني
    بازه ي وزني مناسب شما