نظر سنجی 76 امین مسابقه عکاسی مکمل
شارژ کلوب هاي مامي سايت
بازارچه کالاي دست دوم رسانه مامي سايت
Like Tree3445Likes

موضوع: انواع خورش مرغ

نمایش نتایج: از 73 به 80 از 756
صفحه 10 از 95 نخستنخست ... 7891011121320 ... آخرینآخرین
  1. #73
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    ostooreh آواتار ها
    عضویت: ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
    محل سکونت
    خراسان شمالی بجنورد
    نوشته ها
    1,451
    میزان امتیاز
    144
    پسند شده
    4256
    پسند کرده
    5312

    Re: انواع خورش مرغ

    مرغ ساده ی بخار پز.......

    مرغ ونمک ورب وزعفرون رو توی زودپز روی سبد بخار پز به مدت یک ساعت گذاشتم. اولین بار بود تجربه ی بخار پز کردن ......من زیاد خوشم نیومد وبه زور غذام رو خوردم چون مثلا دارم رزیم میگیرم اما دخملم که فسنجون نمیخوره ومن این غذا رو برای اونم درست کردم. خیلی خوشش اومد .

    سالادوسبزیجات
     
    SADAFI و باران67 این نوشته را پسندیده.
    بهشت از دست آدم رفت از اون روزی که گندم خُورد
    ببین، چی میشه اون کس که یه جو، از حَق مردم خُورد

  2. بانک بند ناف
  3. #74
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت

    عضویت: ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
    نوشته ها
    310
    میزان امتیاز
    2
    پسند شده
    189
    پسند کرده
    0

    Re: انواع خورش مرغ

    خورشت مرغ با مخلفات نخود فرنگی و سیب زمینی و ذرت
    باران67 این نوشته را پسندیده.
    آن روز که همه به دنبال چشم زیبا هستند تو به دنبال نگاه زیبا باش دکتر شریعتی

  4. #75
    مدیر انجمن
    ღ. saba .ღ آواتار ها
    ღ صــــبا ღ
    عضویت: ۱۳۸۸/۰۶/۰۲
    محل سکونت
    پایتخت ایران زمی
    نوشته ها
    5,335
    نوشته های وبلاگ
    21
    میزان امتیاز
    59
    پسند شده
    6185
    پسند کرده
    800

    ویترین مدال ها

    Re: انواع خورش مرغ

    خوراک مرغ ...
    مرغ رو اب پز میکنیم ... به همراه هویج و فلفل دلمه و ادویه مختلف ... بعد توویه روغن داغ سرخشون میکنم ...


    باران67 این نوشته را پسندیده.
    ღ.ღ
    ماه من غصه چرا ؟
    تو خدا داری و او هر شب و روز
    آرزویش همه آرامش توست
    دل به غم دادن و از یاس سخن گفتن ها
    کار آنهایی نیست،که خدا را دارند ...


  5. #76
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    ostooreh آواتار ها
    عضویت: ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
    محل سکونت
    خراسان شمالی بجنورد
    نوشته ها
    1,451
    میزان امتیاز
    144
    پسند شده
    4256
    پسند کرده
    5312

    Re: انواع خورش مرغ

    برای تهیه ی این مرغ اول پیاز درشت رو پوست گرفتم وبعد نازک حلقه کردم .وتوی ظرف روغن ریختم وپیازها رو روش چیدم. بعد به مرغهام کمی نمک زدم واونها رو روی پیاز چیدم نیازی نیست تا پیاز سرخ بشه. بعد هم یه لیوان آب زعفرون درست حسابی درست کردم وریختم روشون وگذاشتم یک ساعت با حرارت ملایم بپزه وآبش خشک بشه وبه روغن بیاد. این نوع طرز تهیه مرغ خیلی خوش مزه است وخیلی هم خوش عطره.

    سالادوسبزیجات
     
    saharbanoo90, SADAFI و باران67 این نوشته را پسندیده.
    بهشت از دست آدم رفت از اون روزی که گندم خُورد
    ببین، چی میشه اون کس که یه جو، از حَق مردم خُورد

  6. #77
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    بنیتا.ر آواتار ها
    عضویت: ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    304
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    198
    پسند کرده
    180

    Re: انواع خورش مرغ

    مرغ و اول با روغن کم با درب بسته سرخ کردم.(لازم نیست خیلی برشته بشه) بعد پیاز ریز خرد شده رو با رب تفت داده و کمی آب ریختم و مرغها رو توش چیدم.در آخر هم زعفران آبکرده اضافه کردم.خیلی خوب شده بود.
    SADAFI و باران67 این نوشته را پسندیده.
    تناسخ است یا تکامل؟
    که در سی سالگی
    هزار سال زندگی کرده ایم...

  7. #78
    مدیر انجمن
    mitra40 آواتار ها
    میترا
    عضویت: ۱۳۸۹/۰۵/۲۸
    محل سکونت
    رشت
    نوشته ها
    9,505
    نوشته های وبلاگ
    32
    میزان امتیاز
    479
    پسند شده
    19310
    پسند کرده
    26905

    Re: انواع خورش مرغ

    خورش مرغ مراکشی

    مـواد لازم (برای۴ نفر)

    فیله مرغ ۴۰۰ گرم ۶۵۰ کیلوکالری

    گوجه فرنگی های رنده شده ۱ لیوان ۲۵ کیلوکالری

    نخودفرنگی تازه ۱ لیوان ۵۰ کیلوکالری

    نخود ۲ لیوان ۲۰۰ کیلوکالری

    سیر تازه ۳ حبه ۵ کیلوکالری

    زیره ۱ قاشق چایخوری ۰ کیلوکالری

    فلفل قرمز ۴ ۱ قاشق چایخوری ۰ کیلوکالری

    دارچین ۸ ۱ قاشق چایخوری ۰ کیلوکالری

    نمک به مقدار لازم ۰ کیلوکالری
    طرز تهیه:

    در یک قابلمه فیله های تکه تکه شده، گوجه فرنگی ، زیره، نمک، فلفل قرمز و دارچین را بریزید و بعد از مخلوط کردن روی حرارت ملایم بگذارید. سیر، نخودفرنگی و نخود (که از قبل پخته اید) را در ظرف دیگری بریزید و با هم مخلوط کنید. با فرو کردن چاقو در فیله ها مطمئن شوید که پخته اند. اگر پخته بودند، مخلوط ظرف دوم را به آنها اضافه کنید. درنهایت، تمام محتویات خورش را مدت نیم ساعت روی حرارت بگذارید تا کاملا بپزند.

    ● مـقـدار کـالـری

    این خورش ۹۳۰ کیلوکالری انرژی دارد و اگر آن را به ۴ قسمت تقسیم کنید، هر قسمت دارای ۲۳۰ کیلوکالری انرژی خواهد بود. البته خوردن نان با این غذا بر میزان کالری دریافتی اش می افزاید.

    ● فـیـلـه مـرغ؛ مـنـبـع پـروتـئـیـن

    این منبع پروتئینی ۲ اسید آمینه ضروری به نام های گلوتامین و تریپتوفان دارد. گلوتامین منبع انرژی برای سلول های پوششی دستگاه گوارش و گلبول های سفید است و با تبدیل به گلوکز در بدن سطح قندخون را ثابت نگه می دارد و در ساختمان یک ناقل عصبی مهارکننده شرکت دارد، بنابراین گنجاندن فیله مرغ در برنامه غذایی هفتگی می تواند حداقل یک اقدام مناسب برای تقویت سیستم دفاعی بدن محسوب شود اما تریپتوفان پیش ساز سروتونین است که می تواند خواب آلودگی خفیفی ایجاد کند و بهبوددهنده حالت روانی فرد باشد و اشتها را کاهش دهد. پس با خوردن فیله مرغ به عنوان منبع تریپتوفان می توان به تولید هر چه بیشتر سروتونین در بدن کمک کرد. البته نباید فراموش کرد که هر ۳۰ گرم فیله مرغ یک واحد گوشت محسوب می شود و ۵۰ کیلوکالری انرژی دارد بنابراین با این تصور که فیله مرغ چربی ندارد و در گروه گوشت های سفید قرار می گیرد، نمی توانیم هر قدر که می خواهیم از آن بخوریم زیرا در این صورت افزایش وزن حتمی خواهد بود.

    ● سـیـر؛ مـنـبـع پـتـاسـیـم

    این سبزی از منابع عالی پتاسیم است به همین دلیل خوردن آن به کسانی که فشارخون دارند، توصیه می شود. با خوردن سیر می توان سطح کلسترول بالای خون را پایین آورد زیرا در این سبزی ترکیبی به نام آلیسین وجود دارد که دریافتش سطح کلسترول خوب را بالا و سطح کلسترول بد را پایین می آورد، بنابراین عادت به مصرف سیر یک عادت غذایی ضدبیماری قلبی محسوب می شود. علاوه بر اینها، سیر از منابع روی است به همین دلیل خوردن آن به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند و مصرف مرتب آن به کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و به دفعات به بیماری های عفونی مبتلا می شوند، توصیه می شود. یادتان باشد که ۱۰۰ گرم از این سبزی ۹۸ کیلوکالری انرژی دارد.

    ● نـخـودفـرنـگـی؛ مـنـبـع انـرژی

    نخودفرنگی از سبزی های نشاسته ای است به همین دلیل نباید در خوردن آن زیاده روی کرد زیرا باعث دریافت کالری مازاد بر نیاز می شود و چاقی را به دنبال خواهدداشت. جالب است بدانید که با خوردن ۱۰۰ گرم نخودفرنگی ۸۳ کیلوکالری انرژی دریافت می شود اما همین مقدار نخودفرنگی ۳۳۰ میلی گرم پتاسیم نیز دارد بنابراین گنجاندن آن در برنامه غذایی روزانه می تواند به کنترل فشارخون کمک کند. نخودفرنگی دارای فولات است بنابراین عادت به خوردن آن از بروز بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند زیرا بررسی ها نشان داده اند که کمبود فولات سطح ترکیبی به نام هموسیستئین را در خون بالا می برد که زمینه ساز بیماری های قلبی است.
    قورمه سبزی
     
    saharbanoo90 و باران67 این نوشته را پسندیده.

  8. #79
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت

    عضویت: ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    نوشته ها
    335
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    158
    پسند کرده
    0

    Re: انواع خورش مرغ

    [JUSTIFY]خورش مرغ با انار[/JUSTIFY]
    [JUSTIFY]مرغ رو با پیاز داغ زیاد میگذارم هم سرخ بشه و هم با آبی که بعد از سرخ شدن میندازه بپزه. دانه های انار رو با پیازداغ زیاد تفت میدم بعد کمی گشنیزتازه خرد شده و خیلی کم نعنا خشک به انار اضافه میکنیم و سه قاشق رب انار هم به انارها اضافه میکنیم بعد این مواد را به مرغ ها اضافه میکنیم حدود یک ربعی میگذاریم تا طعم این مواد به خرد مرغ ها هم بره و خورش کمی جا بیفته. بعدم توی ظرف میکشیم و نوش جان میکنیم.(برای دو تکه مرغ از 5 تا انار استفاده میکنم)[/JUSTIFY]

    باران67 این نوشته را پسندیده.
    به بهشت نمی روم اگر مادرم آنجا نباشد....

  9. #80
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    paksima آواتار ها
    عضویت: ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    590
    میزان امتیاز
    3
    پسند شده
    1095
    پسند کرده
    1263

    Re: انواع خورش مرغ

    مرغ مهموني خواهري
    باران67 این نوشته را پسندیده.
    "آرامش "و "صبر"
    رد پای خدا در زندگی ست
    آرزو می کنم زندگیتان پر از رد پای خدا باشد

صفحه 10 از 95 نخستنخست ... 7891011121320 ... آخرینآخرین
  • مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  

    محاسبه ي شاخص توده ي بدني

    وزن به کيلـو گـرم
    قد به سانتي متر

    شاخص توده ي بدني
    بازه ي وزني مناسب شما