نظر سنجی 76 امین مسابقه عکاسی مکمل
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5
  1. #1
    مدیر بازنشسته
    εїз Taraneh εїз آواتار ها
    عضویت: ۱۳۸۸/۰۸/۱۰
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    2,395
    میزان امتیاز
    10
    پسند شده
    2488
    پسند کرده
    66

    ویترین مدال ها

    غذاهای مفید برای حالتهای روانی مختلف

    اغلب ما بعد از یک روز سخت و دشوار، یک وعده غذایی یا میان وعده ای را می خوریم که ما را آرام کند مانند: کلوچه ها، چیپس سیب زمینی، بیسکوئیت و...
    وقتی جشن می گیریم کیک می خوریم.
    وقتی که ناراحت می شویم و می خواهیم خبر بدی را که شنیده ایم به قول معروف راحت هضمش کنیم، بستنی را ترجیح می دهیم..
    خوب این چه اشکالی دارد؟

    مشکلی که در این جا به وجود می آید این است که به همان سرعتی که مزه این خوراکی ها در دهان شما از بین می رود، اندازه دور کمر تان از بین نخواهد رفت، مخصوصاً اگر آن ها مملو از قند و چربی نیز باشند (مانند کیک شکلاتی).
    این گونه خوراکی ها موجب می شوند که سطح قند خون به سرعت بالا رود و برای جبران این حالت در بدن، انسولین به سرعت ترشح شده و در نتیجه قند خون خیلی سریع تر از آن پایین می آید، به همین دلیل است که وقتی شما غذایی را می خورید که شیرین است، بعد از مدت کوتاهی احساس گرسنگی بیشتری می کنید. در واقع شما در یک سیکل معیوب قرار می گیرید.
    با این حال تحقیقات علمی نشان می دهد که شما می توانید وضع روحی - روانی خود را با غذاها بهبود ببخشید.

    نکات زیر را زمانی که به تجدید قوای ذهنی نیاز دارید، به کار برید:

    غمگین هستید؟
    غذاهایی را انتخاب نمایید که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D زیادی باشند. تحقیقات نشان می دهد که این ها می توانند افسردگی را تخفیف دهند و موجب آرامش فرد شوند.
    برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 می توانید تخم بزرک(بذر کتان) و ماهی های چرب مانند قزل آلا را انتخاب نمایید.
    از منابع خوب ویتامین D نیز می توان به شیر های غنی شده با این ویتامین و زرده تخم مرغ اشاره کرد.. البته نور خورشید نیز منبع خوبی از این ویتامین است.

    استرس دارید؟
    در جستجوی غذاهایی باشید که غنی از ویتامین های گروه B باشند، تا تولید سرتونین در مغزتان افزایش یابد و در نتیجه آرامش به سراغ شما آمده و راحت شوید.
    برای دریافت ویتامین B12، بشقاب تان را پر از قزل آلا یا میگو کنید و یا این که یک کاسه بزرگ ماست کم چرب میل نمایید.

    در سختی هستید؟
    یک راست بروید سراغ غذاهایی که غنی از ویتامین C هستند. این ویتامین رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. در واقع این ویتامین یک آنتی اکسیدان فوق العاده است. زغال اخته، کلم بروکلی، فلفل سبز، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی گزینه های خوبی برای این ویتامین می باشند.

    عصبانی هستید؟
    این حالت خود را با پتاسیم از بین ببرید. پتاسیم، الکترولیتی است که به کاهش فشار خون کمک می کند.
    موز، آواکادو، ذرت، سیب زمینی و لوبیا سفید از منابع خوب این ماده معدنی می باشند.

    بی خوابی به سرتان زده است؟
    برای یک خواب عمیق به سمت غذاهای غنی از منیزیم مانند نخود، عدس، جو دو سر، تخم کدو و اسفناج بروید.
    این ماده معدنی به آرامش عضلات، رگ های خونی و لوله گوارش کمک می کند تا سطح ماده شیمیایی آرامبخش یعنی همان سرتونین در شما افزایش یابد.

    حالا با دقت پیشنهادات غذایی فوق را نگاه کنید و ببینید همه این ها علاوه بر این که نیازهای تغذیه ای شما را به خوبی برآورده می سازند، از افزایش وزن تان نیز جلوگیری می کنند.
    تا مدتی نمیتونم مثل قبل، حضور فعالی داشته باشم
    در صورت بروز مشکل، با دیگر ناظران کیفی مکاتبه نمایید

  2. #2
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت

    عضویت: ۱۳۸۸/۰۴/۲۹
    محل سکونت
    هر کجا هستم باشم آسمان مال من است
    نوشته ها
    174
    میزان امتیاز
    4
    پسند شده
    97
    پسند کرده
    0

    Re: غذاهای مفید برای حالتهای روانی مختلف

    مبحث خیلی خوبیه ترانه جان ، من یکی هر وقت ناراحت و غمگین باشم یا که دل تنگ باشم و یا دلخور خلاصه هیچ فرقی نمیکنه هر وقت به دلیلی ابروهام توی هم گره خورده با خوردن یک همبرگر جانانه + یک عالمه سیب زمینی روحم شاااااااااااااااااااااااا اااد میشه هنوز هم جایگزینی برای این پیدا نکردم گاها کیک شکلاتی هم جوابگو میباشد بستگی داره چقدر نارحت باشم
    You only live once, but if you do it right, once is enough

  3. #3
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    (*مرضیه*) آواتار ها
    عضویت: ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    نوشته ها
    646
    میزان امتیاز
    56
    پسند شده
    310
    پسند کرده
    36

    Re: غذاهای مفید برای حالتهای روانی مختلف

    چه غذاهایی بخوریم تا خوش اخلاق شویم؟

    ایسنا - منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، آنچه می خورید فقط روی وزن شما موثر نیست بلکه طبق گفته ی کارشناسان می تواند رفتار و خلق و خو شما را تحت تاثیر قرار دهد. طبق گفته آکادمی پزشکان خانواده آمریکا، این مواد مغذی می تواند به بالا بردن روحیه شما کمک کند:
    - اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی آزاد (سالمون)، بذر کتان، روغن بذر کتان، و گردو یافت می شود.
    - تریپتوفان که در بوقلمون، سویا، گوشت قرمز و فرآورده های لبنی وجود دارد.
    - منیزیم که در آووکادو، آجیل و سبزیجات برگدار سبز یافت می شود.
    - اسید فولیک که در میوه ها و سبزیجات برگدار سبز موجود است.
    - ویتامین B-۱۲ که در فرآورده های لبنی، گوشت و ماهی وجود دارد.
    آکادمی پزشکان خانواده آمریکا تاکید کرد: با این حال، تغییرات در رژیم غذایی نمی تواند در مورد افسردگی و سایر اشکال بیماری های جدی روانی جایگزین درمان های حرفه ای پزشکی شود.

    منبع:الف
    ما صبر کردیم واسه فردایی بهتر
    ما صبر کردیم ولی فردا نمیشه...

    یه روزی توی تاریخ مینویسن
    یه جا این نسل مفقود الاثر شد...

  4. #4
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت

    عضویت: ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    3
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    1
    پسند کرده
    0

    Re: غذاهای مفید برای حالتهای روانی مختلف

    ممنون از مطالب جالبتون

  5. #5
    عضو خانواده بزرگ مامی سایت
    جاجان آواتار ها
    عضویت: ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    نوشته ها
    72
    میزان امتیاز
    1
    پسند شده
    106
    پسند کرده
    15

    Re: غذاهای مفید برای حالتهای روانی مختلف

    اگر حسابی اعصابتان بهم ریخته موز بخورید
    اگر میخواهید کلیه هایتان سنگ نسازد زردآلو بخورید
    اگر فشار خونتان بالاست کشمش بخورید
    اگر بیش از حد سرفه میکنید عسل بخورید
    اگر همیشه احساس خستگی میکنید فلفل دلمه ایه قرمز بخورید
    اگز مشکل سخت دارید انجیر بخورید
    اگر دچار کم خوابی هستید گوشت بوقلون بخورید
    اگر همیشه از حالت تهوع رنج میبرید چای زنجبیلی بخورید
    اگز دچار سوزش معده هستید چای بابونه بخورید

  • مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  

    محاسبه ي شاخص توده ي بدني

    وزن به کيلـو گـرم
    قد به سانتي متر

    شاخص توده ي بدني
    بازه ي وزني مناسب شما